09150566946

سیستم معاملاتی RSI در بورس های بین المللی و بورس ایران

شاید به ندرت سیستم معاملاتی وجود خواهد داشت که تنها و تنها اسیلاتور RSI استراتژی معاملاتی آن باشد  زیرا معمولا از RSI بعنوان یک تاییدیه و یا راهنما در کنار سایر اندیکاتورها و اسیلاتورهای دیگر بکار گرفته خواهد شد.

لذا معرفی این استراتژی در اینجا برای آشنایی دوستان عزیز در خصوص کار کردن با این اسیلاتور است و نه پیشنهاد بعنوان یک استراتژی معاملاتی تنها.

 

بهترین جفت ارز(ها): تمامی جفت ارزها

بهترین تایم فریم (ها): تمامی تایم فریم ها

ایندیکاتور (اسیلاتور) مورد نیاز: RSI، با تنظیمات ۱۴ یا به عبارتی (۱۴)RSI با سطوح ۷۰ و ۳۰ و ۵۰

قوانین ورود به پوزیشن خرید: هر زمان که خط RSI، سطح ۳۰ را به پایین شکست یک هشدار ایجاد شده است (ورود به منطقه اشباع فروش)، و چنانچه پس از آن (رفتن به پایین خط ۳۰) به بالا بازگشت و خط ۳۰ را این بار به سمت بالا شکست، یک سیگنال خرید صادر خواهد شد.

قوانین ورود به پوزیشن فروش: کاملا عکس حالت قبل، هر زمان که خط RSI سطح ۷۰ را به بالا شکست یک هشدار ایجاد شده است (ورود به منطقه اشباع خرید)، و چنانچه پس از آن (رفتن به بالای خط ۷۰) به پایین بازگشت و خط ۷۰ را این بار به سمت پایین شکست، یک سیگنال فروش صادر خواهد شد.

حد زیان در این استراتژی: حد زیان برای پوزیشنهای خرید زیر دره خط RSI و برای پوزیشنهای فروش بالای قله خط RSI در نظر گرفته می شود.

قانون خروج از پوزیشن:

دو نوع قانون خروج می توان برای این استراتژی در نظر گرفت، به کمک فقط RSI: {حالت محتاطانه} اگر در پوزیشن خرید بودیم و خط RSI پس از اعلام سیگنال خرید به سمت بالا حرکت کرددر اولین برخورد به خط ۵۰ می توان از پوزیشن خرید خارج شد. و برای پوزیشن فروش هم بالعکس، RSI پس از اعلام سیگنال فروش، به سمت پایین حرکت کرد و در اولین برخورد به خط ۵۰ می توان از پوزیشن فروش خارج شد. {حالت پر ریسک} همان قوانین حالت محتاطانه اما بجای خط ۵۰ برای پوزیشنهای خرید خط ۳۰ و برای پوزیشنهای فروش خط ۷۰ در نظر گرفته می شود.

به کمک میزان حرکت قیمت:

این حالت مقداری حرفه ایست و نیازمند کسب تجربه می باشد. اما در صورت تسلط به آن دقیق تر و بهتر از حالت اول عمل خواهد کرد. در این حالت پس از ورود به پوزیشن به مقداری ثابت هدف قیمتی مشخص می کنیم، مثلا برای خرید ۲۰ پیپ و برای فروش ۲۵ پیپ و یا بالعکس. که این اعداد باید با کسب تجربه معاملاتی شما برای هر جفت ارز بدست بیاید.

300x249 - سیستم معاملاتی RSI در بورس های بین المللی و بورس ایران

مزایای این استراتژی: RSI یکی از بهترین اسیلاتورهایی است که سیگنال های ورودی خوبی می دهد. توسط RSI شما می توانید سیگنالهای ورودی خوبی را در موقعیت هایی بگیرید که کمتر کسی به فکر ورود می باشد. اما دقت نمایید که بهتر است که فقط بعنوان تاییدیه استفاده شود و نه استراتژی ورودی به تنهایی.

معایت این استراتژی: بطور مدوام باید بازار را نظاره گر باشید. این استراتژی بایست با سایر استراتژی ها ترکیب شود تا بتواند سیستم مطمئنی از کار درآید.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *