09150566946

صبر عاملی اساسی در تریدینگ(قسمت ۲)

۲ – پلتفرم معاملاتی را از پلتفرمی که در آن تحلیل می‌کنید جدا کنید. با این کار و زمانی که شما از ۲ پلتفرم جداگانه مانند MetaTrader و تریدینگ ویو برای تریدینگ و تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنید، تصمیمات احساسی کمتر رخ می‌دهد.

۳ – از لوریج استفاده نکنید. جالب است که بدانید، استفاده از لوریج بالا باعث ورود و خروج های زیاد به معاملات می‌شود. اگر ببینید که پول زیادی از دست می‌دهید، خارج شدن از معامله کار دشواری می‌شود. همچنین باعث می‌شود که به سرعت معاملات را باز و بسته کنید.

۴ – از یک چک لیست برای معاملات باز استفاده کنید. اگر ترید کرده باشید می‌دانید که خیلی وقت‌ها اعتماد خود را به پوزیشن باز خود از دست می‌دهید. برای مثال یک معامله را ۱ ساعت پیش یا ۲ روز پیش باز کرده اید ولی الان اعتماد بنفس قبل را نسبت به آن معامله ندارید. با مراجعه به چک لیست و ارزیابی دوباره معیارهای خود متوجه می شوید که آیا هنوز میخواهید این ترید را باز نگه دارید یا خیر.

نتیجه گیری

صبر عاملی است که می تواند یک معامله گر موفق را از یک بازنده متمایز کند. برای اینکه بتوانید صبر را در هنگام ترید کردن در خود پروش دهید از عواملی که در بالا گفتیم استفاده کنید. از چک لیست ها استفاده کنید و برای خود چک لیستی مشابه آنچه در اینجا آورده‌ایم تهیه کنید و از نتایج آن پیروی کنید.

عوامل روانشاسی مانند صبر در تریدینگ بسیار مهم و اساسی هستند. اگر شما فردی صبور نیستید، نیاز دارید تا این خصیصه را در برای موفق شدن در تریدینگ در خود تقویت کنید.

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *