09150566946

صندوق قرض الحسنه جاویدان سبزوار

unnamed 4 - صندوق قرض الحسنه جاویدان سبزوار
  • صندوق قرض الحسنه جاویدان

موسسه قرض الحسنه جاویدان سبزوار با صدور اطلاعیه ای از بدون کارمزد بودن وام های این موسسه تا سقف ۵ میلیون تومان (۵۰ میلیون ریال) طبق سال های گذشته در سرتاسر ماه مبارک رمضان خبر داد.

صندوق قرض الحسنه جاویدان که از دهه ۱۳۳۰ با همت جمعی از متدینین و بازاریان سبزوار، تاسیس شده است، تا کنون موفق گردیده با اجرای الگوی بانکداری اسلامی جایگاه مناسبی در میان شهروندان سبزواری و شهرستان های غرب خراسان رضوی به دست بیاورد و با پرهیز از سیستم ربوی که در برخی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مشاهده می شود، به عنوان صندوق قرض الحسنه نمونه شرق کشور مطرح شده است.

البته پیشینه صندوق قرض الحسنه جاویدان در سبزوار بسیار قدیمی تر از ۶ دهه است و شاید به حدود یک قرن قبل بر گردد. یعنی زمانی که عده ای از علما و بازاریان و متدینین سبزوار به نیت انجام عملی خیر در حدود سال ۱۳۳۰ دور هم جمع شدند و انجمنی تحت عنوان خیریه نیکوکاران را تأسیس کردند تا بتوانند خدمات مختلفی را به نیازمندان ارائه دهند.
اما همان زمان در سبزوار به حاج آقا علوی و سپس به صاحب پول پیشنهاد شد، این سرمایه را به جای بلاعوض به صورت قرض الحسنه در اختیار جوانان قرار بدهند. زیرا اگر بلاعوض باشد فقط به ازدواج چند جوان منجر می شود و زود به پایان می رسد اما اگر به صورت قرض الحسنه باشد این پول باز بر می گردد و برای افراد بیشتری امکان وام گرفتن و تسهیل در امر ازدواجشان فراهم می آید. پس از طرح این پیشنهاد و پذیرفته شدنش از سوی حاج آقا علوی و آن خیر ساکن تهران، با همان سرمایه اولیه که بعدها افزایش هم پیدا کرد، حسابی ویژه برای ازدواج جوانان در صندوق جاویدان باز شد که اکنون نیز آن حساب پا برجاست.

 

شماره تماس صندوق : 

۰۵۱-۴۴۲۳-۷۶۰۵ – 

آدرس : 

سبزوار، خیابان بیهق، قبل از خیابان بسیج، روبروی کوچه بیهق ۲۰، پلاک, ۹۱۱

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *