09150566946

صنعت سنگ بری

2021 11 10 1 - صنعت سنگ بری

• صنعت سنگ ایران یکی از بــزرگترین فرصــت های کارآفرینی، اشتغالزایی و اقتصادی است که متاسفانه علی رغم تلاشهای انجام شده توسط بخش خصوصی و دولتی، همچنان بصورت ناشناخته باقی مانده است. این صنعت با دارا بودن هزاران واحد صنعتی در کشور، اعم از معادن و کارخانجات سنگبری، بطور مستقیم و یا بکارگیری محصولات این صنعت در سازه های مختلف، بطور غیر مستقیم، میتواند نقش تعیین کننده ای در معادلات اقتصادی کشور ایفا نماید.

شاخص های سرمایه گذاری:

ظرفیت تولید: ۱۸۰۰۰ تن

نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زیر بنا: ۲۰۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۱۱ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۲۸ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۷ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۲٫۵ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-وجود معادن سنگ در کشور و برخورداری از تنوع بالای سنگ تزئینی

-امکان شرکت در نمایشگاه ها و بالا بردن میزان صادرات

-کاربرد زیاد سنگ در شهرسازی،معماری و مبلمان شهری

موانع و مشکلات:

-رکود حاکم بر بازار ساخت و ساز

-مشکلات حمل و نقل

-کاهش تولید به دلیل تحریم ها

-صادرات سنگ بصورت خام

• ایران دارای ذخایر بسیار غنی از سنگ‌های تزئینی قیمتی و نیمه‌ قیمتی است، اما تاکنون هیچ شخص و یا نهادی برای معرفی و فروش این سنگ‌های زیبا اقدامی شاخص را انجام نداده و در واقع هیچ کس سنگِ سنگ‌های زیبای ایرانی را به سینه نزده است.در حالی که سنگ‌های تزئینی می‌توانند در شهرسازی، معماری و مبلمان شهری نقش به‌سزایی داشته باشد، اما فرهنگ استفاده از این محصول هنوز ایجاد نشده است.اقتصاد وابسته به نفت و تامین نیازهای ارزی از طریق فروش آن‌، همواره از موانع اساسی پی‌ریزی استراتژی جامع اقتصادی بر پایه تمامی منابع طبیعی کشور بوده ‌است.

• روند افزایشی تولید سنگ خام طی سال‌های گذشته موجب شده که ایران دومین کشور تولید کننده دنیا پس از ایتالیا باشد، اما به دلایل گوناگون جایگاه مناسبی در بازار جهان ندارد و سهم حدود ۱۲ درصدی از صادرات جهانی سنگ موید این مهم است.ایران در حوزه معدنی در زمینه بهره‌وری و بهره‌برداری ضعیف است، اما از نظر ذخایر معدنی جزو کشورهای غنی جهان به شمار می‌رود.به دلیل هزینه بالای خرید ماشین آلات و تجهیزات و نبود نقدینگی، میانگین عمر ماشین آلات مورد استفاده در معادن بالا می باشد. فرسودگی ماشین آلات می تواند سبب افزایش تلفات ماده معدنی در استخراج، بالا رفتن قیمت تمام شده سنگ، پایین بودن کیفیت سنگ و کاهش توان رقابتی شود.

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *