09150566946

صنعت کارتن سازی

photo 2021 08 15 18 33 33 - صنعت کارتن سازی

کارتن سازی به عنوان صنعتی که تولیدکنندگان در تمام بخش ها به آن نیاز دارند، در سال های اخیر دچار چالش و مشکلات تولید شده است. صنعت کارتن سازی در سال های گذشته شرایط بهتری داشت اما به دلیل نبود نظارت ها مشکلاتی به وجود آمده است. در حال حاضر واحدهای تولیدی با یک سوم ظرفیت خود تولید می کنند.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۸۰۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۳۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۱۲۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۳٫۴ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۲۶ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۴۵ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۲٫۵ سال

عمده مشکلات این صنعت و دلیل فعال نبودن دو سوم ظرفیت ایجاد شده در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: فعالان این صنف خواستار آن هستند تا دولت مجوز صادرات کاغذ را فقط معادل یک چهارم حجم کارتن باطله وارداتی (و نه بیشتر) صادر کند، زیرا در غیر این صورت با کمبود کارتن در داخل و افزایش قیمت‌ها مواجه خواهیم شد

از مجموع یک میلیون تن کاغذ بسته بندی تولید شده در سال گذشته، ۱۵۰ هزار تن آن صرف بسته بندی محصولات کشاورزی صادراتی و ۱۵۰ هزار تن دیگر صرف بسته بندی کاشی، سرامیک و لوازم ساختمانی شد.در حالی که قیمت‌های فروش صادراتی به ازای هر تن کارتن حدود ۸۰۰ دلار است، اما دولت انتظار دارد فعالان این صنعت بازگشت ارز حاصل از صادرات معادل تنی ۸۶۰ تن داشته باشند و این موضوع از انگیزه صادرکنندگان کاسته است.برای تولید هر تن کاغذ بسته بندی ۱.۴ برابر آن آخال مورد نیاز است، اما سختگیری‌های محیط زیست سبب شد تا با وجود مجوز واردات ۲۳۰ هزار تنی، در نهایت فقط ۳۰ هزار تن آخال وارد کشور شود.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *