09150566946

فارکس به زبان ساده

امروزه نام فارکس به عنوان شغل دوم و یا کار دوم بسیار شنیده میشود.یقینا شما نیز اگر نام فارکس را شنیده باشید کنجکاو هستید درباره آن بدانید.

فارکس در لغت به معنی  بازار تبادل ارزهاست.فارکس بازاری جهانی است و به افراد اجازه می دهد دو ارز یا واحد پولی را در مقابل هم معامله کنند.

برای درک بهتر به مثالی از تبادل دو ارز در بازار واقعی اشاره میکنیم. اگر به کشور دیگری سفر کرده باشید، پس از پیاده شدن از هواپیما در کشور مقصد ابتدا باید پول خود را به پول رایج آن کشور تبدیل کنید.

برای این کار باید به غرفه‌ای به نام صرافی مراجعه کنید و در این غرفه‌ها معمولا تابلوهایی قرار دارد که قیمت هر ارز را نشان میدهد. قیمتی که برای هر ارز مشاهده میکنید، نرخ تبدیل ارز است. نرخ تبدیل، نسبت قیمت دو واحد پولی دو کشور مختلف است. حال اگر شما دلار داشته باشید و به ژاپن سفرکرده باشید، باید این دلار به ین ژاپن تبدیل کنید.

اگر روی تابلو ببینید که نوشته شده است ۱ دلار برابر است با ۱۰ ین و شما ده دلار داشته باشید، مسلما خوشحال خواهید شد و به سرعت ۱۰ دلار را با ۱۰۰ ین عوض خواهید کرد. یعنی شما دلار را فروخته‌اید و در مقابل، ین خریده‌اید، بنابراین: دو ارز را با یکدیگر تبادل کرده‌اید.

بازار فارکس دقیقا مشابه همین است و به همین صورت ارزها را در مقابل یکدیگر مبادله خواهید کرد. حال به اصطلاح معاملاتی فارکس اگر یک آمریکایی باشید و به ژاپن بروید شما دلار آمریکا را فروخته‌اید و ین ژاپن خریده‌اید و اگر به طور معجزه آسایی هنگام ترک ژاپن همچنان در جیب خود ین داشته باشید (توکیو شهر گرانی است):

در فرودگاه هنگام ترک ژاپن مجددا به صرافی مراجعه خواهید کرد و می‌بینید هم اکنون که شما قصد فروش ین و خرید دلار را دارید، ارزش دلار کمتر شده است و شما می‌توانید در مقابل ین خود دلار بیشتری دریافت کنید. این تغییرات در نرخ ارز است که به شما اجازه می دهد در بازار فارکس کسب درآمد کنید.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *