09150566946

فلسفه روانشناسی الگوی چکّش یا Hammer

فلسفه روانشناسی الگوی چکش

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 300x150 - فلسفه روانشناسی الگوی چکّش یا Hammer

تحلیل تکنیکال علم آمار و احتمالات است تقریباً هیچ یک از قواعد تکنیکال از دلیل و اثبات ریاضی برخوردار نیستند و صرفاً برمبنای تجربه و بررسیهای آماری به دست آمده اند با این وجود هر جا که بتوانیم سعی کنیم تا حد امکان فلسفه روانشناسی پشت قضیه را نیز برایتان بازگو نماییم تا منطق آن روشن تر بشود و درک بهتری نسبت به آنچه عملاً در پشت پرده بازار در حال وقوع است حاصل گردد.

در الگوی چکش می توان گفت قیمت در انتهای یک روند نزولی پس از سقوط تا پایین ترین حد ممکن ناگهان به سطح حمایت مستحکمی برخورد نموده و حتی اندکی درون این محدوده حمایتی فرو رفته است.

اما به تدریج با افزایش قدرت خریداران بر روی نیروی دافعه صعودی افزوده گشته تا حدی که فروشندگان نهایتاً میدان نبرد را به طور کامل به خریداران باخته‌اند قیمت شروع به صعود نموده و حتی تا مجاورت قیمت بازگشایی اولیه رشد کرده است.

دم بلند و کشیده الگو نشانه نفوذ قیمت به درون محدوده مستحکم حمایتی و سپس بازگشت سریع آن است.

الگو چکش یا hammer چیست؟

به همین دلیل است که می گوییم هرچقدر اندازه این دم بلند تر و کشیده تر باشد میزان قدرت و اعتبار الگو بیشتر خواهد بود.نیروی دافعه خریداران موجب شده قیمت در طول دوم الگو تمام مسیر نزولی را مجدداً بالا بیاید و به نزدیکی نقطه بازگشایی برسد.

سهامدارانی که قبلاً از عدم فروش در اوایل بازار پشیمان بودند اکنون می بینند فرصت فروش در بالاترین قیمت ها برایشان مهیا شده است بنابراین از فروش خودداری نموده و حتی فشار صعودی را بیشتر می کنند دم بلند و کشیده الگو نشان می دهد فشار صعودی خریداران به قدری زیاد بوده که قیمت قادر به توقف در مجاورت محدوده حمایتی حتی فقط برای یک کندل نشده است.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *