09150566946

معرفی ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)

دیجیتال آیوتا چیست - معرفی ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)

تاریخچه ارز دیجیتال آیوتا

در سال ۲۰۱۵ با عرضه اولیه‌ای که داشت نتوانست بیشتر از ۱۵۰۰ بیت‌کوین سرمایه جذب کند. اما دلیل آن چیست؟ در سال ۲۰۱۵ ارزهای دیجیتال مانند امروز آن‌قدر فراگیر نشده بودند که یک پروژه که روی شبکه اختصاصی خودش است بتواند موفق عمل کند.

اگر در همان سال‌ها نیز عرضه اولیه‌های خوبی اتفاق می‌افتاد اغلب بر روی شبکه اتریوم بود اینکه یک توکن یا کوینی بیاید روی شبکه خود سرمایه زیادی جذب کند دور از انتظار بود ولی در ادامه آن در سال ۲۰۱۷ با عقد قراردادهایی که شرکت آیوتا با شرکت‌هایی مثل سامسونگ، فولکس‌واگن و شرکت‌های مثل فوجیستو و از این نوع شرکت‌ها توانست به موفقیت‌های بیشتری برسد و سرمایه‌گذاران بیشتری رو به خودش جذب کند.

ارز دیجیتال آیوتا IOTA چگونه کار می‌کند؟ و نحوه عملکرد آن به چه شکل است؟

شبکه ارز دیجیتال آیوتا با هدف مدیریت هوشمند و هدف‌دار اینترنت اشیا اطراف ما به وجود آمده است. یعنی چه؟

به‌عنوان‌مثال ما در زندگی روزمره‌مان لوازمی مانند یخچال، پنکه، خودرو، تلویزیون، کولر و از این قبیل وسایل داریم که از آن‌ها استفاده می‌کنیم … در اینجا به عنوان مثال ما در داخل تلویزیونی که استفاده می‌کنیم در سایت اشتراک فیلمی هستیم و حق عضویت به آن سایت پرداخت می‌کنیم و حق اشتراک ما بعد از مدت‌زمان مشخصی اکسپایر می‌شود و تلویزیون ما به‌صورت خودکار حق عضویت را از آن سایت خریداری می‌کند، اما با این تفاوت که ما متوجه نمی‌شویم و هزینه این پرداخت توسط کوین یا توکن آیوتا انجام می‌شود و خود تلویزیون به‌صورت خودکار این پرداخت را انجام می‌دهد.

به همان تناسب یخچالی که استفاده می‌کنیم اگر مواد غذایی داخل آن کم شود و تمام شود خودش به‌صورت هوشمند داخل شبکه آیوتا از میوه‌فروشی و یا سوپرمارکت‌ها ماده غذایی را تأمین می‌کند.

در ادامه خودرویی که داریم، اگر خودرو برقی داشته باشیم به‌صورت شارژ هوشمند آیوتا خودرو برقی ما را شارژ می‌کند. اما به چه صورت؟ به عنوان مثال همسایه شما یک پنل خورشیدی دارد، ماشین شما به‌صورت هوشمند به این پنل خورشیدی متصل می‌شود و با این وصل شدن هم ماشین شما شارژ می‌شود و هم هزینه این شارژ توسط کوین آیوتا به پنل خورشیدی همسایه شما پرداخت می‌شود و بدون اینکه شما یک درصد متوجه شوید که این اتفاقات دارد اتفاق می‌افتد.

تعداد واحدهای ارز دیجیتال آیوتا

اما تعداد واحدهای یک کوین IOTA چقدر است؟ همان‌طور که بیت‌کوین ۲۱ میلیون عدد از آن وجود دارد، اتریوم ۱۲۰ میلیون از آن وجود دارد و… در خصوص کوین آیوتا نیز این مسئله حائز اهمیت است و در مورد آن نیز صدق می‌کند.

تعداد واحدهای کوین آیوتا تقریبا ۲ ترلیارد است که این تعداد بسیار بالاست. حال اگر این مقدار در داخل صرافی‌ها لیست شود از کادر Order عدد آن بالاتر می‌شود. به عنوان مثال کارکترهایی order که داخل صرافی هایی مانند بایننس تعیین می کنیم نهایتا ۱۰ کاراکتر است.

یعنی مثلا یک کوینی که ۱۱ کاراکتر داشته باشد (مثلاً چند میلیون از آن وجود داشته باشد) و ما بخواهیم به عنوان مثال ۱۰۰ دلار از آن را خریداری کنیم نزدیک به ۱۱ میلیون آیوتا می شود و داخل کادر سفارش ما جا نمی شود.

به همین منظور قراردادی بستند که هر یک میلیون آیوتا را یک مگا آیوتا بنامند. یعنی اگر از هر صرافی آیوتا خریداری کنیم (به عنوان مثال صرافی بایننس) یک عدد آیوتا برابر است با یک میلیون آیوتا. زیرا تعداد آن ها بالا است از واحد مگا استفاده می کنند و شما در اصل یک مگا آیوتا خریداری کرده اید.

کیف پول رسمی ارز دیجیتال آیوتا

اما چه کیف پول‌هایی از کوین آیوتا پشتیبانی می‌کنند؟ کیف پول‌های زیادی وجود دارد اما کیف پول‌های مجاز و قابل‌اعتماد که خود آیوتا به صورت رسمی آن ها را معرفی کرده است، کیف پول رسمی است که در ویندوز و لینوکس و آی مک ها باشد را می توانید استفاده کنید و هنوز کیف پولی که برای اندروید یا IOS ساخته شده باشد و قابل استفاده بر روی تلفن همراه باشد وجود ندارد.

صرافی‌ های قابل پشتیبانی ارز دیجیتال آیوتا

بایننس، هیت بی تی سی (Hit BTC)، صرافی هیوبی (Huobi)، صرافی گیت دات آی او (Gate.io) و صرافی بیتفینکس (Bitfinex) لیست صرافی هایی است که از کوین آیوتا حمایت می‌کنند و داخل صرافی خودشان آن را لیست کرده‌اند.

رتبه کوین آیوتا

طبق سایت www.coinmarketcap.com که رتبه کوین‌ها را به ما نشان می‌دهد، رتبه کوین آیوتا در رده ۲۲ کوین مارکت با مارکت کپ ۷۰۶ میلیون دلار و قیمت ۲۸ سنت و توکن‌های در گردش آن ۲ تریلیارد عدد از این کوین است و حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت گذشته در هنگام نگارش این مقاله ۱۶ میلیون دلار بوده است که نزدیک به ۱.۷۹۳ هزار بیت‌کوین است.

خرید ارز دیجیتال IOTA

برای خرید ارز دیجیتال آیوتا دوراه پیش روی ما قرار دارد:

۱. خرید به روش مستقیم با ارزهای سنتی (ریال یا دلار)

  • خرید آیوتا با ریال

خرید به روش مستقیم با ارز سنتی ریال از طریق صرافی‌های داخلی یا همان ایرانی انجام می‌شود. اما از آنجا که در بیشتر صرافی‌های داخلی فقط بیت کویت یا اتریوم به فروش می‌رسد کمتر سایت داخلی برای خرید ایوتا وجود دارد و اکثریت آن‌ها به‌صورت نمادین و با موجودی صفر این ارز را در سایت خود قرار داده‌اند.

  • خرید ارز آیوتا با دلار

خرید مستقیم با ارز سنتی دلار یک روش بسیار متداول در سراسر جهان جز ایران است. زیرا این روش نیاز به داشتن حساب‌های بین‌المللی نظیر ویزاکارت یا مستر کارت دارد که به دلیل تحریم‌های موجود برای افراد ساکن ایران این روش امکان پذیر نیست و نیاز به واسطه‌های زیادی دارد که در مقابل افزایش هزینه انجام شده و مشکلات پیش رو روش مناسبی برای افراد ساکن ایران به شمار نمی‌آید.

۲. تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به ارز دیجیتال آیوتا (مانند تبدیل بیت‌کوین و اتریوم به آیوتا)

متداول‌ترین روش برای خرید ارزدیجیتال آیوتا یا سایر ارزهای دیجیتال علی‌الخصوص برای کاربران ایرانی تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به ارز دیجیتال IOTA است. در این روش شما باید با استفاده از سایت‌های ایرانی معتبر یا سایت LocalBitcoins.com، اقدام به خرید ارز دیجیتال بیت‌کوین با اتریوم به ریال کنید و این ارزها را به صرافی‌های معتبر خارجی مانند بایننس و Hitbtc منتقل کنید و سپس از کیف پول خود آن‌ها را به ارز دیجیتال آیوتا تبدیل کنید.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *