09150566946

معرفی ارز دیجیتال تورچین(THORChain)

ThorChainLogo - معرفی ارز دیجیتال تورچین(THORChain)

 تورچین ( THORChain ) چیست ؟

تورچین ( THORChain ) یک پلتفرم نقدینگی غیرمتمرکز است و امکان مبادله فوری ارزهای دیجیتال را فراهم می کند . تورچین یک پروتکل زنجیره ای ایجاد می کند که امکان تبادل رمز ارزها را به صورت مطمئن و قابل اعتماد بین بلاکچین های مختلف فراهم می کند . مدل THORChain دارای استخر نقدینگی می باشد . از استخرهای این پلتفرم برای ارائه مبادله های فوری ، وام و یا سایر خدمات پرداخت استفاده می شود .

به بیان ساده می توان گفت تورچین یک صرافی غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می دهد ارزهای رمز نگاری شده را به راحتی در سراسر شبکه ها مبادله کنند .

تاریخچه  THORChain چیست ؟

THORChain در سال ۲۰۱۸ توسط افرادی طراحی و تولید شد که فکر می کردند زمانی که می خواهند مبادلات رمز نگاری شده غیر متمرکز خاصی را بین بلاکچین های مختلف انجام بدهند این فرآیند با نقص هایی همراه است.

تیم تورچین به دنبال طراحی یک سیستم مستقل بود تا بتواند با اتصال به شبکه های خارجی از طریق Cross Chain انتقالات و مبادلات ارزی را انجام بدهد. 

Thorchain به دنبال این است تا بتواند با مستقل ساختن شبکه های نقل و انتقالات خود سیستمی شبیه شبیه به سیستم غیر متمرکز DEX طراحی کند.

  • در سیستم DEX در شبکه ی ارزهای دیجیتال Thorchain وجود نقدینگی فراوان یکی از باگ های این سیستم می باشد. 
  • کاربران مجبورند برای جلوگیری از افت ارزش های نقدینگی دائما نقدینگی این شبکه را تامین کنند.
  • برای رفع همین باگ تیم تورچین از جدیدترین سیستم های هوشمند استفاده کرد و Cross Chain را طراحی کرد.

اما کاربرد اصلی این سیستم چیست ؟

این سیستم برای اینکه دسترسی افراد را به آسان تر و راحت تر کند طراحی شد آن هم بدون اینکه نیازی به انجام مبادلات و مشارکت میان خریداران و معامله گران مختلف باشد.

افرادی که در نقدینگی استخر مشارکت دارند پاداش هایی دریافت می کنند . این پاداش ها بصورت توکن های RUNE به افراد و کاربران تعلق می گیرد.

چه چیزی THORChain را منحصر به فرد می کند؟

THORChain از یک سیستم منحصر به فرد برای کمک به کاهش مسئله “ضررهای ناپایدار” استفاده می کند ؛ یا ضررهایی که معمولاً موقتی است که یک تأمین کننده نقدینگی می تواند هنگام کمک به مجموعه های نقدینگی تجربه کند.

 این امر با استفاده از هزینه مبتنی بر لغزش برای دستیابی به نقدینگی در محل مورد نیاز محقق می شود.

علاوه بر این، THORChain مجموعه ای از فن آوری های جدید را شامل می شود، از جمله یک پروتکل TSS برای یکپارچه سازی مبادلات توکن میان زنجیره ای. 

بستر تورچین سود محور نیست !

کلیه هزینه های تولید شده توسط این پروتکل مستقیماً به کاربران تعلق می گیرد و هیچ گونه مقرراتی برای تیم در نظر گرفته نشده است. 

رمز RUNE در حال حاضر بر روی چندین زنجیره بلوک از جمله Binance Chain (به عنوان یک BEP-2) و Ethereum (به عنوان یک رمز ERC-20) در دسترس است.

چه تعداد کوین THORChain (RUNE) در گردش وجود دارد؟

از فوریه ۲۰۲۱ ، از مجموع ۵۰۰ میلیون مورد عرضه ، ۱۵۸٫۴ میلیون RENE در گردش است.

همانطور که قبلاً صحبت کردیم، THORChain در ابتدا به دنبال IEO در Binance DEX راه اندازی شد. 

به عنوان بخشی از IEO 20 میلیون RUNE فروخته شد. پیش از این ، در دوره های قبلی تأمین بودجه، ۱۳۰ میلیون RENE فروخته شده بود.

طبق پیشنهاد رسمی Binance DEX ، ۱۰٪ از کل عرضه (۵۰ میلیون توکن) به تیم اختصاص یافت و تا زمان راه اندازی شبکه اصلی قفل شد – پس از آن با ۲۰٪ در ماه باز می شود.

در حال حاضر THORChain دارای منحنی انتشار است که از ۳۰ AP آوریل شروع می شود.

امنیت شبکه THORChain چگونه است؟

THORChain با استفاده از Cosmos SDK ساخته شده و از مکانیزم اجماع Tendermint استفاده می شود. 

این باعث می شود شبکه از طریق سیستم جدید اثبات خطر BFT (PoS) که می بیند تعداد زیادی اعتبار سنج با هم کار می کنند تا بلاک تراکنش ها را پیشنهاد و نهایی کنند، از حملات در امان بماند.

فراتر از این، قراردادهای هوشمند THORChain توسط چندین شرکت امنیتی شخص ثالث، از جمله یک شرکت Certik  که هیچ آسیب پذیری پیدا نکردند، حسابرسی شده است.

THORChain (RUNE) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

RUNE یک ارز رمزپایه محبوب است که برای خرید و تجارت در تعداد زیادی از سیستم عامل های تبادل متمرکز و غیرمتمرکز در دسترس است. 

برجسته ترین آنها Binance (متمرکز) و SushiSwap (غیرمتمرکز) هستند.

از فوریه ۲۰۲۱، اکثریت قریب به اتفاق جفت های معاملاتی RUNE زوج رمزنگاری / رمزنگاری هستند. 

با این حال RUNE را می توان با وون کره (KRW) در ProBit Exchange و دلار آمریکا (USD) از FTX خریداری کرد.

نتیجه گیری 

ارز دیجیتال THORChain یکی از ارزهای دیجیتالی است که با هدف ایجاد ارتباط میان بلاک چین های مختلف پا به دنیای رمزارزها گذاشت. 

توکن اصلی این ارز دیجیتال، RUNE می باشد که بعنوان پاداش به کاربرانی که نقشی مثبت در افزایش سرمایه نقدینگی سیستم داشته باشند ارائه می شود. 

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *