09150566946

معرفی ارز دیجیتال دیسنترالند (Decentraland)

decentraland 874x437 1 - معرفی ارز دیجیتال دیسنترالند (Decentraland)

ارز دیجیتال دیسنترالند (Decentraland) چیست؟

دیسنترالند یک پلتفرم مجازی غیر متمرکز است که روی بلاکچین اتریوم را‌ه‌اندازی شده است. در پلتفرم دیسنترالند، کاربران ‌می‌توانند چیزی بسازند و از چیزی که ساخته‌اند یا مالک آن هستند، کسب درآمد کنند.

ارز دیجیتال دیسنترالند خود را یک جهان مجازی معرفی ‌می‌کند. در جهان مجازی مشترک Decentraland (دیسنترالند)، کاربران ‌می‌توانند زمینی را خریداری کنند که به عنوان “parcel” شناخته ‌می‌شود و روی دفتر اصلی بلاک چین ثبت شده است. خود این سرزمین و همچنین املاک مجازی ساخته‌شده در بالای آن، نوعی دارایی دیجیتال غیرقابل تعویض (non-fungible) یا توکن اختصاصی به نام LAND است که در یک قرارداد هوشمند اتریوم ذخیره ‌می‌شود.

مالکان LAND محتوای منتشرشده در زمین خود را کنترل ‌می‌کنند که در یک قرارداد هوشمند قرار گرفته است. این محتوا ‌می‌تواند هر چیزی از صحنه‌ها و تصاویر، تا بازی‌ها و برنامه‌ها باشد. کاربران ‌می‌توانند به روشی مشابه با دنیای واقعی به کاوش، سفر و بازدید از اماکن بپردازند. این پلتفرم همچنین یک شبکه نظیر به نظیر برای تعامل کاربران است.

با دیسنترالند، ما در حال ایجاد یک اکوسیستم هستیم که بسیاری از راه‌حل‌های موجود در ارز‌های دیجیتال را با سیستم‌های VR ترکیب ‌می‌کند. نتیجه یک metaverse یعنی یک دنیای سه بعدی اجتماعی با یک شبکه اقتصادی بومی است.

ارز دیجیتال دیسنترالند چگونه کار ‌می‌کند؟

توکن LAND با استفاده از رمزارز  MANA در دیسنترالند، خریداری ‌می‌شود. در این پلتفرم زمین مجازی تا زمانی که کاربران بخواهند آن را بفروشند، به طور دائمی ‌در اختیار آنها است. به علت فرهنگ غیرمتمرکز بازی، هیچ یک از نهادهای مرکزی نمی‌توانند زمین را پس از فروش، تصاحب کنند. با استفاده از یک دفتر کل توزیع شده یا بلاکچین، به‌همراه قراردادهای هوشمند حاوی محتوا یا پیوند به پرونده‌ها و کارهای کاربر، تمام داده‌ها به صورت غیرمتمرکز ذخیره می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید: بسته‌های زمین (land parcel) در دیسنترالند، هزاران دلار فروخته شده است. در یک صرافی در دسامبر ۲۰۱۷، یک قطعه زمین به قیمت ۶۰،۰۰۰ دلار فروخته شد!

توکن MANA چیست؟

توکن MANA مانند LAND یک توکن کاربردی است و در دنیای ارز دیجیتال دیسنترالند (Decentraland) مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. از توکن‌ها برای پرداخت هزینه زمین، آواتارها، وسایل، مجموعه‌ها و سرگرمی‌هایی مانند شرط‌بندی استفاده ‌می‌شود. توانایی به دست آوردن MANA انگیز‌ه‌ای برای توسعه‌دهندگان برای ایجاد و مدیریت محتوای خوب است. MANA  یک توکن ERC-20 است که در صرافی‌های ارزهای دیجیتال خرید و فروش ‌می‌شود.

میزان توکن MANA ثابت است و وقتی LAND با توکن مانا در صرافی خریداری ‌می‌شود، آن توکن MANA ‌می‌سوزد.

تیم بنیانگذار ارز دیجیتال دیسنترالند چه کسانی هستند؟

Decentraland به دست استبان اوردانو (Esteban Ordano) تأسیس شد و به عنوان Metaverse Holdings Ltd ثبت شده و دفتر مرکزی آن در پکن چین است. اردانو (Ordano) مهندس نرم افزار در BitPay بود و به دلیل ایجاد کتابخانه پیشرو Bitcore در زیرساخت بیت کوین، از اعتبار برخوردار است. وی همچنین در Copay کار کرده و تیم ایجادکننده برنامه Streamium را هدایت کرده است. همراه با سایر اعضای تیم Decentraland، اوردانو در آرژانتین فضایی را برای علاقه‌مندان بلاکچین، به نام Voltaire تأسیس کردند.

تاریخچه ارز دیجیتال دیسنترالند

  • در سال ۲۰۱۵ دیسنترالند تأسیس شد.
  • در اگوست ۲۰۱۷ در عرضه اولیه کوین (ICO) خود ۲۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد.
  • در دسامبر ۲۰۱۷ اولین حراج “LAND” برگزار شد.
  • مارس ۲۰۱۸ بازار زمین دیسنترالند افتتاح ‌شد.

قیمت ارز دیجیتال دیسنترالند

ارزش کل بازار رمزارز دیسنترالند بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار است. این ارز دیجیتال در یک سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ درصد رشد قیمت داشته است.

آینده ارز دیجیتال Decentraland

رمزارز Decentraland هنوز در حال توسعه است. طی چندین مرحله پیشرفت کرده است که به درستی “عصر حجر” و “عصر آهن” نامگذاری شد‌ه‌اند و مراحل بیشتری در نقشه راه آن قرار دارد. در هر یک از این مراحل، ویژگی‌های جدیدی از جمله امکان ایجاد برنامه‌ها، برنامه‌های چت و موارد دیگر اضافه ‌می‌شود.

هدف نهایی این است که Decentraland اقتصاد خود را داشته باشد؛ جایی که مردم بتوانند زمین را به یکدیگر اجاره دهند، بیلبوردهای تبلیغاتی برای محصولات و خدمات نصب کنند و مکان‌های تجمع را در داخل بازی ایجاد کنند تا کاربران بتوانند وقت خود را در آن سپری نمایند.

شعار بزرگ Decentraland این است که بلاکچین ‌می‌تواند دقیقاً مانند یک بازی معمولی سرگرم‌کننده و جذاب باشد.

سخن پایانی

ارز دیجیتال دیسنترالند در واقع یک پلتفرم بازی است که در آن کاربران ‌می‌توانند سرزمین‌ها و جهان خود را بسازند و این سرزمین را در شبکه دیسنترالند با توکن MANA بفروشند. بازی‌های جهان‌ساز در گذشته نیز طرفداران زیادی داشته است اما هم‌اکنون تیم دیسنترالند این بازی‌ها را به بستر بلاکچین انتقال داد‌ه‌اند. هر چند که علاقه‌مندان به بازی در دنیا زیاد هستند، اما باید دید که این پلتفرم تا چه زمانی ‌می‌تواند برای کاربران خود جذاب باشد.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *