09150566946

معرفی توکن هیوبی (Huobi Token)

هوبی 2 - معرفی توکن هیوبی (Huobi Token)

هیوبی یک صرافی ارز دیجیتال واقع در چین است که در سال ۲۰۱۳ توسط مهندس کامپیوتر اسبق شرکت اوراکل، یعنی Leon Li بنیان‌گذاری شد.

این صرافی در پی ممنوع شدن فعالیت صرافی‌ها و ICO ها در چین در سال ۲۰۱۷، به سنگاپور نقل مکان کرد. اکنون این صرافی در کره جنوبی، ژاپن و بسیاری کشورهای دیگر نیز گسترش یافته است.

صرافی هیوبی اکنون بیش از ۲۸۰ بازار ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار به صورت روزانه در آن مبادله می‌شود. این باعث شده که صرافی هیوبی تبدیل به سومین صرافی ارز دیجیتال بزرگ دنیا شود.

توکن هیوبی (Huobi Token) که با علامت اختصاری HT شناخته می‌شود، ارز دیجیتال اختصاصی صرافی هیوبی است که در ژانویه سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. این توکن به عنوان پاداش برای کاربران صرافی در نظر گرفته شده است؛ به این صورت که به کاربرانی که از این توکن برای ترید و معاملات مارجین استفاده می‌کنند، در کارمزدها تخفیف می‌دهد. این تخفیف‌ها بر اساس مقدار توکن هیوبی نگهداری شده توسط شخص در ۳۰ روز گذشته محاسبه می‌شود.

برای کاربران حرفه‌ای، این تخفیف‌ها به این صورت است که اگر کاربر به اندازه ۵۰۰۰ توکن هیوبی و ۱ بیت کوین حجم معامله در طی ۳۰ روز گذشته داشته باشد، تخفیف اضافی در نظر گرفته می‌شود و افرادی که بیش از ۱۰۰.۰۰۰ توکن هیوبی نگهداری کنند، به نرخ کارمزد آنها تخفیف ۳۵ درصدی اضافی تعلق می‌گیرد.

توکن هیوبی به منظور پرداخت به اعضای VIP این صرافی در واکنش به ممنوع شده ارز دیجیتال در چین و کاهش فعالیت تریدرها ایجاد شده است. این یک توکن صرافی، دقیقا مانند بایننس کوین (BNB) است و با هر ارز دیجیتالی در صرافی هیوبی، قابل تعویض است.

هیوبی پرایم

در مارس سال ۲۰۱۹، این گروه هیوبی پرایم (Huobi Prime) را راه اندازی کرد. این یک سیستم عرضه اولیه صرافی (IEO) است که توکن‌ها را مستقیما عرضه می‌کند. به محض این که فروش اولیه توکن‌های جدید به پایان رسید، در صرافی هیوبی به صورت جفت با توکن هیوبی قابل ترید می‌شود.

شبکه TOP اولین عرضه اولیه صرافی (IEO) بود که بر روی هیوبی پرایم پیاده سازی شد؛ در ماه اول عرضه این توکن، بیش از ۱.۵ میلیارد توکن TOP به ارزش ۳.۴ میلیون دلار به فروش رسید.

سیستم رای گیری برای لیست شدن در صرافی هیوبی

هر ماه، ۵ پروژه معرفی می‌شوند و برای لیست شدن در صرافی، وارد سیستم رای گیری می‌شوند. پروژه‌ای که بیشترین رای را جمع کند، لیست می‌شود و مابقی توکن‌ها نیز برای رای گیری مجدد، به هفته بعد موکول می‌شوند.

عملکرد توکن هیوبی در بازار ارزهای دیجیتال

بالاترین قیمتی که توکن هیوبی به خود دیده، ۶.۰۷ دلار در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۸ بوده و عرضه کل آن، ۵۰۰ میلیون توکن است.

انتشار اولیه توکن هیوبی (تیم سازنده اصرار دارد که این یک عرضه اولیه کوین (ICO) نیست) در بین ژانویه تا فوریه ۲۰۱۸ اتفاق افتاد. در آن تاریخ، حدود ۳۰۰ میلیون توکن در بین اعضای VIP‌ صرافی هیوبی منتشر شد.

در واقع، Binance اولین صرافی‌ای بود که یک کوین به منظور تخفیف در کارمزدهای معاملات ایجاد کرد؛ صرافی هیوبی قابلیت‌ها و مزایای توکن خود را از BNB گرفته است.

علاوه بر این که در صورت پرداخت توکن هیوبی در این صرافی در کارمزد معاملاتتان تخفیف می‌گیرید،‌ این صرافی توکن‌های شما را نیز (درست مثل BNB‌ در بایننس) از شما بازخرید می‌کند.

۶۰ درصد عرضه کل توکن هیوبی به منظور عرضه به کاربرانی است که سیستم‌های پلتفرم را پیش خرید کرده‌اند و ۴۰ درصد مابقی (۲۰۰ میلیون توکن هیوبی) توسط اعضای تیم هیوبی نگهداری می‌شود، که به عنوان پاداش برای کاربران و نگهداری پلتفرم در نظر گرفته شده است.

بدیهی است که صرافی هیوبی بهترین مکان برای خرید و فروش توکن هیوبی است؛ اما به غیر از این صرافی، می‌توان در صرافی‌های Bibox ،EXX ،Bit-z ،Bitforex و Hitbtc نیز آن را ترید و معامله کرد.

بهترین جفت‌هایی که با توکن هیوبی معامله می‌شوند، بیت کوین (BTC)، بیتکوین کش (BCH)، ایاس (EOS)، ریپل (XRP) و اتریوم (ETH) هستند.

توکن هیوبی با استاندارد ERC20‌ اتریوم ساخته شده است؛ پس می‌تواند در تمام کیف پول‌هایی که توکن‌های ERC20‌ را پشتیبانی می‌کنند، نگهداری شود؛ مثل لجر نانو اس و MyEtherWallet.

کیف پول رسمی هیوبی نیز، ارزهای دیجیتال مختلف، تمام توکن‌های ERC20 و برنامه های غیرمتمرکز (DApp) ترون و توکن‌های آن را پشتیبانی می‌کند.

چرا باید توکن هیوبی بخریم؟

  • اول از همه، باید بگوییم که توکن هیوبی یک سیستم مدیریت متمرکز مبتنی بر بلاک چین است، که با استفاده از استاندارد ERC20 اتریوم ساخته شده است. توکن هیوبی می‌تواند با روش‌های مختلفی استفاده شود؛ اما معمول‌ترین استفاده آن، برای گرفتن تخفیف در کارمزدهای معاملات در صرافی هیوبی است.
  • توکن هیوبی (HT) یک عرضه اولیه کوین (ICO) نیست؛ تنها راهی که کاربران می‌توانند آن را به دست بیاورند، خرید Point Card از Huobi Pro است. Point Card یک سیستم برای پیش خرید سرویس اصلی شارژ کارمزدهای معاملاتی است. در این سیستم، هر امتیاز مساوی با یک تتر (USDT) است. برای مثال، شما برای پکیج ۱۰۰۰ امتیازی، ۹۹۰ تتر می‌پردازید و اما ۱۰۰۰ توکن هیوبی به صورت رایگان دریافت می‌کنید.
  • هیوبی در مجموع ۵۰۰ میلیون توکن هیوبی عرضه می‌کند که از این مقدار، ۳۰۰ میلیون توکن به منظور اهدای پاداش برای خرید Point Cardها ارائه می‌شود.
  • Huobi Pro، بیست درصد از درآمدش را صرف بازخرید توکن هیوبی در بازار آزاد می‌کند. تمام توکن‌های هیوبی که بازخرید شده‌اند، به امنیت وجه سرمایه گذار هیوبی (HIPF) و با تناسب خاصی اختصاص می‌یابند. HIPF به منظور محافظت از مزایای سرمایه گذاران و جبران خسارات کاربران هیوبی (در زمانی که خطر در پلتفرم وجود داشته باشد)، استفاده می‌شود؛ این کار برای اطمینان از ثبات بازار و حفاظت از سودهای سرمایه گذاران انجام می‌شود.
  • امتیازات هیوبی برای نهنگ‌هایی که حجم عظیمی از ارزهای دیجیتال را معامله می‌کنند، بسیار جذاب است؛ این امتیازات تخفیف بسیار خوبی برای معاملات آنها به ارمغان می‌آورد و این، هر از گاهی، از مقدار توکن در گردش می‌کاهد.
  • صرافی هیوبی، با بازخرید کردن توکن هیوبی با ۲۰ درصد سود حاصل از معاملات، در بلندمدت باعث پایین آمدن سرعت گردش آن می‌شود که این قضیه بسیار مهم است.
  • شما همچنین می‌توانید به صورت تصادفی، ایردراپ‌های کوین‌هایی که به تازگی در Huobi Pro لیست شده‌اند را دریافت کنید؛ با افزایش تعداد افرادی که توکن هیوبی را به منظور دریافت ایردراپ هودل می‌کنند، قیمت توکن هیوبی می‌تواند به صورت چشمگیری افزایش یابد.
  • هرچه مقدار حجم معاملات در صرافی هیوبی بیشتر شود، حجم معاملات توکن هیوبی نیز افزایش می‌یابد.

جمع بندی

توکن هیوبی یک توکن بر اساس استاندارد ERC20 اتریوم است. این توکن در سال ۲۰۱۸ توسط صرافی هیوبی ایجاد شد و هدف آن این است که به کاربرانی که از این توکن برای پرداخت کارمزدهای معاملاتی خود استفاده می‌کنند، تخفیف ارائه دهد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این توکن، در سیستم رای گیری برای لیست کردن پروژه‌های مختلف در صرافی هیوبی، استفاده کنید؛ در صورت انتخاب درست پروژه، شما می‌توانید توکن هیوبی را با تخفیف ویژه خریداری کنید.

این تخفیف‌ها بر اساس مقدار توکن هودل شده یا ترید شده در ۳۰ روز گذشته محاسبه می‌شود، که طبیعتا مقدار تخفیف برای هر فردی متفاوت خواهد بود.

قیمت توکن هیوبی ، در زمان نگارش این مقاله، ۴.۳۴ دلار است و دارای حجم معاملاتی ۲۲۱.۴۹۱.۷۴۹ دلار در ۲۴ ساعت گذشته است. عرضه کل آن ۵۰۰ میلیون توکن است، که تقریبا نصف این مقدار، اکنون در گردش است. رتبه این توکن در وب سایت CoinGecko، نوزده است.

توکن هیوبی دقیقا مانند بایننس کوین است؛ یعنی یک ارز دیجیتال صرافی، که کاربرد آن تنها ارائه تخفیف است و نه چیز دیگر. پس می‌توان گفت که این یک توکن متمرکز است؛ چرا که کاملا توسط صرافی اداره و نظارت می‌شود.

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *