09150566946

معنی و مفهوم لوریج در فارکس

لوریج از مهمترین مفاهیم در معاملات فارکس است. پس اگر قصد فعالیت و ورود به فارکس را دارید باید بدانید لوریج چیست و چگونه میتوان از آن در معاملات استفاده کرد.  استفاده از این ابزار اساسی به معامله گران فارکس اجازه می دهد تا کنترل معاملات بزرگتری را نسبت به زمانی که از آن استفاده نمی کنند داشته باشند. مارجین نیز از دیگر موارد مهم در معاملات است.

 

معنی دقیق مارجین در فارکس، یعنی مقدار پول موجود در حساب معامله گر که بعنوان سپرده نیاز است تا بتواند بر مبنای آن از Leverage استفاده کند. بنابراین لوریج و مارجین دو مفهوم درهم تنیده می باشند. به لوریج، اهرم نیز گفته میشود. در ادامه این پست  و پست بعدی با این مفاهیم و کاربرد آنها بهتر آشنا خواهید شد.

لوریج در فارکس چیست ؟

به بیان ساده، لوریج در فارکس ( Leverage ) پولی است که تریدر از بروکر خود قرض میگیرد، تا بتواند با آن معامله انجام دهد. گاهی یک معامله گر به عنوان بخشی از استراتژی معاملاتی خود تصمیم به معاملات بزرگتری نسبت به سرمایه موجود خود میگیرید. برای چنین کاری او میتواند از لوریج استفاده کند.

لوریج این امکان را در اختیار معامله گر قرار می دهد، تا بتواند با پول و سپرده کمتری وارد معاملات بزرگتری شود. این ابزار در معاملات فارکس کاربرد بسیار زیادی دارد و میزان لوریج مورد نیاز، باید در استراتژی معاملاتی از ابتدا مشخص شود. leverage درصد مشخصی از سرمایه اولیه یک تریدر است، بعنوان مثال ۲ برابر، ۵ برابر یا ۵۰ برابر. بنابراین اگر شما از اهرم ۲ برابری استفاده کنید، یعنی به اندازه سرمایه خودتان از بروکر پول قرض میگیرد. به این لوریج ۲:۱ گفته میشود.

لوریج در فارکس اغلب بصورت ۲۰:۱، ۵۰:۱ و ۱۰۰:۱ استفاده میشود. البته بروکرهایی هستند که تا ۱۰۰۰:۱ نیز اهرم در اختیار معامله گران قرار میدهند. اگر یک تریدر از اهرم ۵۰:۱ استفاده می کند، یعنی هر یک دلار سپرده او اجازه انجام ۵۰ دلار معامله را به او می دهد. در نتیجه استفاده از leverage می تواند میزان سود یا زیان معامله گر را به همین نسبت افزایش دهد. بله درست متوجه شدید، لوریج مانند شمشیری دولبه است که هم می تواند به نفع معامله گر باشد، و هم می تواند به زیان او عمل کند.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *