09150566946

منتاژ لامپ LED

photo 2021 08 15 00 25 55 979x1024 - منتاژ لامپ LED

◊ لامپ ال‌ای‌دی (به انگلیسی: LED lamp) نوعی از لامپ‌های حالت جامد است که از دیود نورگسیل برای روشنایی، استفاده می‌کند. این لامپ‌ها که در ابتدا بیشتر به عنوان یک چراغ قرمز رنگ در درون دستگاه‌های الکترونیکی کاربرد داشتند، با توجه به مصرف برق کم نسبت به سایر لامپ‌ها، عمر بسیار بالا و فناوری جدید ساخت به رنگ‌های دیگر توانسته‌اند جای خود را در صنعت روشنایی در دنیا باز کنند.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۱۲۰۰۰۰۰ عدد در سال

نرخ برابری دلار: ۲۵۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۹۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۲ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۳۲ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۸ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳٫۷ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-بازار صادراتی مناسب و امکان صادرات به کشور های همسایه

-گرایش روز افزون عموم به استفاده از لامپ های کم مصرف

-تکنولوژی دردسترس

-امکان تولید محصولات متنوع

موانع و مشکلات:

-مشکلات واردات مواد اولیه

-واردات لامپ

-تعطیلی نمایشگاه ها به دلیل شیوع کرونا و کم شدن فرصت معرفی تولیدات به بازار جهانی

-نبود استاندارد جامع در رابطه با تولید لامپ

-قاچاق لامپ های LED

◊ یکی از دلایل عدم تولید لامپ‌های ال ای دی را میتوان نبود فنّاوری و به‌روز شدن سریع این لامپ‌ها دانست و به این دلیل برای هیچ تولیدکننده‌ای به‌صرفه نیست ماشین‌آلات تولید ال ای دی را وارد کند چرا که بعد از مدتی باید بخشی از تجهیزات را به علت به‌روز کردن از چرخه تولید خارج کند.

◊ نظر به ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع لامپ‌های ال ای دی در کاهش مصرف انرژی، عمر طولانی، گستردگی کاربرد آن در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، درک نیازهای متنوع خریداران و ضرورت صرفه‌جویی در میزان انرژی مصرفی، بهترین بازار هدف برای این محصول بازار داخل کشور سپس صادرات به کشورهای همسایه است.چین بیشترین میزان صادرات لامپ در جهان با ۳۳ درصد و ۲,۶۴۶,۴۹۷ هزار دلار در بازار جهانی انجام می دهد. آلمان، ژاپن، آمریکا و لهستان به ترتیب در رتبه های بعدی صادرات این محصول قرار دارند.در بین کشورهای واردکننده محصولات روشنایی آمریکا اولین رتبه در بازار جهانی را دارد. میزان واردات آمریکا ۱۲ درصد از سهم بازار جهانی و ۱,۰۱۵,۹۰۳ هزار دلار است.چین و آلمان در رتبه های بعدی واردات قرار دارند.کشورهای ترکیه، ایتالیا، فرانسه، هلند و سوئد نیز می توانند به عنوان مقاصد صادراتی مناسب در نظر گرفته شوند.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *