09150566946

مهم ترین ویژگی های ارز دیجیتال

مهم ترین ویژگی ارزهای دیجیتال 

مهم ترین ویژگی ارز دیجیتال غیر متمرکز بودن ان است یعنی هیچ نهاد ، سازمان یا دولت خاصی ان را تحت نظارت و کنترل خود ندارند. 

تبادلات مالی و انجام تراکنش های مختلف با رمز ارز های دیجیتال بسیار کم هزینه تر ازاستفاده از روش های سنتی گذشته است . در نتیجه بدیهی خواهد بود که موسسات مالی و بانک ها کمی احساس خطر کنند .

 

رمز ارز ها همانند ریال و دلار پول هایی هستند که با سازو کار مختلفی ایجاد و توزیع میشوند . فرایند خلق برخی از این پول ها مانند بیت کویین با استخراج انجام میشود و برای تعدادی دیگر از انها تمامی سکه ها از قبل به صورت استخراج شده در شبکه قرار میگیرند. 

تمام تراکنش های شبکه ای که ارز های دیجیتال در ان رد و بدل میشوند مانند یک دفتر کل حسابداری بسیار بزرگ است در این دفتر کل بزرگ ، تمام تراکنش هایی که از سوی کاربران صورت میگیرد ، کاملا در شبکه ثبت میشود و همه از ان خبر دارند . 

 

ویژگی منحصر به فرد ارز های دیجیتال ناشناس بودن یا نیمه ناشناس بودن ان هاست

ادرس کیف پول ها که همان نقش شماره کارت یا شماره حساب را در حساب های بانکی دارند ، شامل اطلاعات هویتی شما نمیشوند . این ادرس ها که از رشته عبارات حروف و اعداد تشکیل شده اند را تنها با بررسی تاریخچه ی تراکنش ها و تحلیل های عمیق میتوان به هویت افراد پیوند زد . 

 

ویزگی دیگر ارز های دیجیتال غیر قابل برگشت بودن تراکنش هاست . اگر انتقال ارز دیجیتالی را انجام دهید و تراکنش شما تایید شود ، دیگر نمیتوانید ان را برگردانید و این کار تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که گیرنده مایل به انجام این کار باشد .

 

ویژگی دیگر امنیت ارز های دیجیتال است .

این امنیت در مبادلات درون شبکه ای توسط قدرت هش به اشتراک گذاشته شده توسط افراد (در سیستم های اثبات کار) تامین میشود . از طرفی سیستم رمز گذاری کلید عمومی و کلید خصوصی این امکان را به اشخاص میدهد که خودشان کنترل پول های دیجیتالشان را برعهده بگیرند و شخص دیگری نتواند به انها دسترسی پیدا کند . 

 

ویژگی دیگر رمز ارز ها جهانی یا فرامرزی بودن انهاست . ارسال پول به نقاط مختلف دنیا ممکن است با سیستم های فعلی تا چندین روز طول بکشد ولی ارز های دیجیتال این کار را در عرض چند دقیقه میتوانند انجام دهند .

ارز های دیجیتال محدودیت های مرزی نمیشناسند . و انها را میتوان از هر نقطه در دنیا به نقطه ای دیگر فرستاد . 

 

 امیدوارم از این پست کوتاه و مفید لذت برده باشید .

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *