09150566946

نکاتی درباره اندیکاتورهای فارکس

در کار با اندیکاتورها نکات مهمی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم با دقت مطالعه کنید.

12345 - نکاتی درباره اندیکاتورهای فارکس

 

۱- اندیکاتورها ابزاری برای کمک به تریدر هستند

اندیکاتورهای فارکس صرفا ابزاری هستند برای کمک کردن به تریدر. معنی این چیست؟ معنای آن این است که فقط باید به چشم یک ابزار کمکی به آن نگاه کنید. از اندیکاتورها نباید انتظار معجزه داشته باشید و اصلا اینگونه نیست که صرفا با استفاده کردن از ۱ یا ۲ یا ۳ اندیکاتور شما به سود برسید. در بسیاری از مواقع تریدرهای تازه کار با استفاده نادرست از اندیکاتورها بیشتر گمراه می شوند.

۲- دنبال اندیکاتورهای عجیب و غریب نباشید

به این توجه کنید که عرضه و تقاضاست که باعث نوسان قیمت می شود. پس برای موفقیت، شما باید بدانید چه زمانی در بازار عرضه بالا می رود و چه زمانی تقاضا بیشتر می شود. چگونه متوجه شویم دیگران کی می خرند و کی می فروشند؟ اگر از همان روشی که اکثر افراد استفاده می کنند، شما هم استفاده کنید می توانید بفهمید که آنها چه زمانی می خرند و چه زمانی می فروشند.

یک مثال: اندیکاتور مووینگ اوریج یکی از متداول ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال است. فرض کنیم مووینگ سیگنال خرید یورو دلار در ۱٫۲۴۵۰ را می دهد، خوب می توان این را استنباط کرد که در ۱٫۲۴۵۰ تقضا برای خرید بالا خواهد رفت زیر بسیاری از تریدرها از سیگنال مووینگ اوریج استفاده می کنند.

حالا فرض کنیم شما از اندیکاتور XYZ استفاده می کنید و این اندیکاتور را با قیمت گزافی خریدید! سیگنالی که اندیکاتور شما می دهد را شما و چند نفر معدودی که از این اندیکاتور استفاده می کنند خواهید گرفت که ممکن است دقیقا بر خلاف جهت اکثریت باشد و این یعنی در جایی که باید می خریدید فروش زدید.

۳- اندیکاتور محور نباشید

بسیاری از تریدرها معتقدند که اندیکاتورها اساسا به درد نخور هستند. طرفداران ترید با چارت خالی را هر گوشه و کناری می توانید پیدا کنید. آنها معتقدند که برای ترید به هیچ چیزی غیر از نمودار و چارت نیاز نیست، همه چیز در نمودار نهفته است.

فعلا ما درصدد رد یا تایید آنها نیستیم ولی حرف ما این است که نه به آن شوری شور و نه مثل کسانی که همه چیز را در اندیکاتورها می بینند باشید. تعصب بی جا و بی مورد شما را نابود خواهد کرد.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *