09150566946

پرورش قارچ گانودرما

photo 2021 08 21 16 28 00 - پرورش قارچ گانودرما

• گانودرما در میان قارچ‌ها بهترین و مؤثرترین قارچ دارویی نامیده شده و در چین به پادشاه گیاهان دارویی موسوم است. این قارچ در رنگ‌های قرمز، سیاه، زرد، بنفش، سفید و سبز یافت می‌شود، اما نوع قرمز آن بیشتر مورد بررسی و توجه قرار گرفته و خواص دارویی به آن نسبت داده شده است.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۶۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم به ازای هر تن کمپوست

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۵۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۶۰ میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۱ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۱۲۰ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۱ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-بازار صادراتی مناسب و پتانسیل ارز آوری

• قارچ‌های گانودرما لوسیدوم به طور طبیعی در ایران رشد می‌کند، پس این قارچ با اقلیم و آب و هوای ایران به خوبی سازگار است. بنابراین شرایط کشت و پرورش آن نیز امکان پذیر خواهد بود. فقط باید شرایط محیطی لازم برای پرورش این قارچ را دانست و اقدام به پرورش آن نمود.پرورش قارچ در محیط‌های کوچک انجام می‌گیرد، مثل پرورش جلبک و کاشت گیاهان و سبزی‌های مختلف، پس می‌تواند منبع خوبی برای درآمدزایی باشد.

• گانودرما ، در مناطق مختلف جهان از جمله فرانسه، کانادا، آمریکای شمالی، تایوان، چین،کره،سنگاپور،مالزی، انگلیس و ژاپن وجود دارد.میزان فروش قارچ گانودرما در سال ۱۹۹۵ کشور چین برابر با ۳۵۰، تایوان ۲۱۵، کره ۶۰۰، ژاپن ۳۰۰، مالزی ۲/۹۱، هنگ کنگ ۶۰، سنگاپور ۲/۲ و سایز کشورها ۱۰ میلیون دلار بوده است.عمده صادرات قارچ ایران به کشورهای عربی همسایه است . چرا که به دلیل اختلاف قیمت بالای قارچ بین ایران و این کشور ها و همچنین هزینه حمل و نقل بسیار کم شرایط برای صادرات قارچ به دبی و سایر شهر ها و کشور های نزدیک مساعد کرده است.روسیه نیز یکی از بزرگترین وارد کنندگان قارچ است اما به دلیل هزینه بالای حمل و نقل هنوز در این کشور از لحاظ آمار صادرات شرایط مساعدی نداریم.

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *