09150566946

پرورش ماهی تیلاپیا

photo 2021 08 25 09 52 38 - پرورش ماهی تیلاپیا

• چین و اندونزی بزرگ ترین تولید کنندگان ماهی تیلاپیادر جهان میباشند.تیلاپیا، صنعتی با رشد بسیار خوب است، چرا که با نرخ رشدی بالاتر از ۷ درصد [از سال ۲۰۱۰] از ۳ میلیون تن به بیش از ۶ میلیون افزایش یافته است. انتظار می رود شاهد رشد کمتری باشیم، اما در ۲۰۲۰ هنوز هم مثبت است و رشد بیشتری در ۲۰۲۱ محقق شده. طبق برآوردهای مبتنی بر این بررسی، تولید چین در سال ۲۰۱۹ از ۱/۸ میلیون تن عبور کرد و در ۲۰۲۰ کاهش اندکی داشت، اما برای ۲۰۲۱ به بعد رشد تولید انتظار می رود.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۳۱ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۷۷۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۷۲۰میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۱ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۲۱ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۴٫۵ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-رشد سریع 

-مقاومت بالا در برابر طیف وسیعی از شرتیط زیست محیطی

-مقاومت نسبت به بیماری

-تغذیه از مواد غذایی کم ارزش

موانع و مشکلات:

-واردات قاچاق گوشت ماهی تیلاپیا

-نگهداری در شرایط قرنطینه

-مهاجم بودن این گونه و ـسیب به گونه های بومی

• فرانسه، انگلیس و ایتالیا، از جمله وارد کنندگان عمده ماهی تیلا پیلا در اروپا بوده و به عنوان یک ماهی پرورشی سود ده محسوب می شود. تیلاپیا، دومین ماهی پرورشی جهان بعد از کپور ماهیان به شمار می رود.

• مهمترین مزایای ماهی تیلاپیا، رشد سریع، مقاومت بالا در برابر طیف وسیعی از شرایط زیست محیطی، مقاومت نسبت به بیماری ها، تحمل بالا در برابر کیفیت پایین آب و تغذیه از مواد غذایی کم ارزش است.

• تولید این ماهی، آب کمی نیاز دارد و این موضوع برای اقتصاد کشاورزی ایران که با چالش آب روبرو است، امکان پرورش ان را در مناطق مرکزی و کویری می دهد. اگر ساکن مناطق نزدیک خراسان جنوبی هستید، پرورش ماهی تیلا پیلا، سود خوبی داشته و ظرفیت های اقلیمی نیز اجازه می دهد. چرا که ماهی تیلا پیلا در آب های شور و لب شور که در خراسان جنوبی وجود دارد، قابلیت تولید انبوه دارد. ماهی تیلا پیلا، با صرفه ترین آبزی قابل پرورش در مناطق کویری ایران است.

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *