09150566946

پرورش مرغ تخم گذار

photo ۲۰۲۱ ۰۹ ۰۵ ۱۹ ۱۱ ۲۷ 1001x1024 - پرورش مرغ تخم گذار

• مصرف روزانه پروتئین بر سلامت افراد جامعه از اثرگذاری بالایی برخوردار است و تخم‌مرغ به‌عنوان منبع مهم و غنی تامین پروتئین حیوانی، محصول اصلی و تولید نهایی مرغداری‌های‌ پرورش مرغ تخم‌گذار به شمار می‌رود. بنابراین داشتن آمار دقیق از وضعیت مرغداری‌های پرورش مرغ تخم‌گذار و میزان تولید تخم‌مرغ در کشور حائز اهمیت است.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت پرورش: ۳۰۰۰۰ قطعه در دوره

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۱۵۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۴٫۸ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۷ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۳ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه:  ۳ سال

• پرورش مرغ تخم گذار صنعتی به روشی اطلاق می شود که در آن نژادهای مرغ تخم گذار استفاده می شود و شامل دو مرحله است .در مرحله نخست که مدتش در حدود ۱۸ هفته بوده و در آن جوجه یک روزه حدودا ۴۰ گرمی با مصرف حدود ۶ کیلوگرم دان به مرغی بالغ در حدود ۱۲۰۰ گرم تبدیل می شود .این جوجه ها اغلب ماده اند زیرا خروس ها در سالن جوجه کشی جداشده و حذف می گردند.این جوجه ها را در قفس و یا بستر پرورش می دهند.مرحله دوم پرورش مرغ تخم گذار است که از ۸۰ هفتگی ادامه دارد و در آخر مرغها به کشتارگاه رفته و به صورت گوشت صنعتی مصرف می شوند.

• درحال حاضر بازار دست خوش نوسانات شدید نهاده ها و قیمت جوجه و مرغ و غیره می باشد بنابراین در اختیار مرغدار نبوده که افزایش قیمت نهاده ها و هزینه های اجرایی حجم نقدینگی زیادی را برای پرورش به خود اختصاص داده است.دارا بودن دانش فنی مرغدار در مدیریت پرورش و حضور بموقع و ارزیابی تمامی مراحل پرورش از مدیریت تهویه و تغذیه و آب و غیره می تواند سهم بسزایی در افزایش تولیدات داشته باشد.

• وجود سیاست های انقباضی در بخش مرغ تخمگذار باعث صدمه شده است. امروز اگر مرغدار ، مرغ تخمگذار را تبدیل به پودر گوشت کند، آن را ۱۴ هزار تومان می خرند و این انگیزه می تواند باعث شود مرغدار در مواردی مرغش را قبل از پایان عمر اقتصادی اش حذف کرده و با تبدیل آن به پودر گوشت، بخشی از خسارت هایش را جبران کند. نتیجه این عمل باعث می شود دچار کمبود تولید می شویم و این موضوع باعث افزایش قیمت تخم مرغ در بازار می شود. البته زمان هایی هم هست که قیمت بالا می‌رود و تولیدکننده سود می کند.

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *