09150566946

چگونه از فیبوناچی اصلاحی در معاملات استفاده کنیم؟

بیایید در این مقاله در مورد سطوح فیبوناچی اصلاحی صحبت کنیم. می‌خواهیم بدانیم چگونه از آنها در معاملات استفاده کنیم. سطوح اصلاحی فیبوناچی خطوط افقی هستند که سطوح حمایت و مقاومت احتمالی را نشان می دهند. در این سطوح احتمال دارد جهت قیمت عکس شود. اولین چیزی که باید در مورد ابزار فیبوناچی بدانید این است که بهترین عملکرد این ابزار در بازارهای دارای روند است.

همانطور که در درس فیبوناچی چیست کامل توضیح دادیم، فرض بر این است که وقتی بازار روند صعودی دارد، زمان اصلاح در سطح حمایت فیبوناچی خرید کنیم و وقتی بازار روند نزولی دارد، زمان اصلاح در سطح مقاومت فیبوناچی فروش کنیم. سطوح اصلاحی فیبوناچی به عنوان یک نماگر پیش بینی تکنیکال در نظر گرفته می‌شوند، زیرا تلاش می‌کنند جهت قیمتی در آینده را شناسایی کنند. تئوری پشت استفاده از سطوح فیبوناچی این است: پس از آنکه قیمت روند جدیدی شروع کرد، قیمت مقداری اصلاح یا برگشت می کند و بعد مجدداً جهت روند قبلی را از سر می گیرد

آموزش تصویری فیبوناچی اصلاحی

برای یافتن سطوح فیبوناچی اصلاحی ، باید نقاط سووینگ سقف قیمتی و سووینگ کف قیمتی مهم (در درس قبل توضیح دادیم سویینگ چیست) که اخیرا شکل گرفته اند را پیدا کرد. سپس، برای روند نزولی، روی سووینگ سقف کلیک کنید و مکان نما را به آخرین سووینگ کف قیمتی بکشید. برای روند صعودی، روی نقطه کف قیمتی کلیک کنید و مکان نما را به جدیدترین نقطه سقف قیمتی بکشید. انشالله که متوجه شدید! حالا بیایید به چند مثال از نحوه اعمال فیبوناچی اصلاحی در نمودار نگاهی اندازیم.

فیبوناچی اصلاحی در روند صعودی

این نمودار روزانه AUD / USD است.

رسم فیبوناچی اصلاحی در روند صعودی

 

در اینجا با کلیک بر روی سووینگ کف در ۰٫۶۹۵۵ در تاریخ ۲۰ آوریل و کشیدن مکان نما به سمت سووینگ سقف در ۰٫۸۲۶۴ در تاریخ ۳ ژوئن ، سطوح فیبوناچی اصلاحی را ترسیم می کنیم. نرم افزار به طور خودکار سطوح اصلاحی را به شما نشان می دهد. همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید، سطوح اصلاح فیبوناچی ۰٫۷۹۵۵ (۲۳٫۶%) و ۰٫۷۷۶۴ (۳۸٫۲%) و ۰٫۷۶۰۹ (۵۰٫۰%*) و ۰٫۷۴۵۴ (۶۱٫۸%) و  ۰٫۷۲۶۳ (۷۶٫۴%) بودند.

اکنون انتظارات این است که اگر AUD / USD از سقف اخیر اصلاح کند، در یکی از این سطوح اصلاح فیبوناچی حمایت پیدا کند زیرا تریدرها با برگشت یا پولبک قیمت، در این سطوح سفارش خرید وارد می کنند. با توجه به اینکه روند کلی صعودی است، تریدرها منتظر بازگشت روند هستند.

* نسبت ۵۰٫۰٪ رسما یک نسبت فیبوناچی نیست، اما توانسته جای خود را در ترسیم ها بعنوان یک سطح فیبو باز کند. اکنون، ببینیم که پس از شکل گیری سقف قیمتی چه اتفاقی افتاده است.

عملکرد فیبوناچی اصلاحی در روند صعودی

 

قیمت از سطح ۲۳٫۶٪ یک پولبک زده است و طی دو هفته بعدی روند نزولی خود را ادامه داد. حتی سطح ۳۸٫۲٪ را تست کرده است اما نتوانسته زیر آن ببندد. بعدا، حدود ۱۴ ژوئیه ، بازار حرکت صعودی خود را از سر گرفته است و سرانجام سقف قیمتی را هم شکسته است. واضح است که خرید در سطح ۳۸٫۲٪ فیبوناچی یک معامله سودآور در بلند مدت بوده است!

فیبوناچی در روند نزولی

حال، ببینیم که چگونه می‌توانیم از ابزار فیبوناچی اصلاحی در روند نزولی استفاده کنیم. در زیر نمودار ۴ ساعته EUR / USD آورده شده است.

 

رسم فیبوناچی اصلاحی در روند نزولی

 

همانطور که مشاهده می‌کنید، ما سووینگ سقف را در ۱٫۴۱۹۵ در ۲۵ ژانویه وسووینگ کف را چند روز بعد در ۱٫۳۸۵۴ در ۱ فوریه دیدیم. سطوح اصلاحی ۱٫۳۹۳۳ (۲۳٫۶%) و ۱٫۳۹۸۳ (۳۸٫۲%) و ۱٫۴۰۲۳ (۵۰٫۰%) و ۱٫۴۰۶۴ (۶۱٫۸%) و ۱٫۴۱۱۴ (۷۶٫۴%) هستند. انتظارات برای روند نزولی این است که اگر قیمت از این کف واکنش دهد، ممکن است در یکی از سطوح فیبوناچی با مقاومت روبرو شود زیرا معامله گرانی که می خواهند با قیمت‌های بهتری از روند نزولی بهره برند، ممکن است در آن نقاط سفارشات فروش آماده داشته باشند. به عبارت دیگر، فروشنده‌ها در کمینند. بیایید نگاهی بیندازیم بعد چه رخ داده است.

 

عملکرد فیبوناچی در روند اصلاحی

 

ای جان! زیبا نیست ؟! 😉 بازار تلاش داشته یک رالی قیمتی داشته باشد. قبل از اینکه سطح ۵۰٫۰ درصد را تست کند، کمی زیر سطح ۳۸٫۲٪ گیر کرده است. اگر سفارشاتی در سطح ۳۸٫۲٪ یا ۵۰٫۰٪ داشته باشید ، در این معامله پیپ های خوبی را شکار می ‌کردید.

جمع بندی

نمونه های واقعی از کاربرد فیبوناچی اصلاحی در معاملات را دیدیم. در این دو مثال، می‌بینیم که قیمت در سطوح فیبوناچی اصلاحی حمایت‌ها یا مقاومت‌های موقت خوبی داشته است. به دلیل افراد زیادی که از ابزار فیبوناچی استفاده می‌کنند، این سطوح خود به خود تبدیل به سطوح حمایت و مقاومت می‌شوند. اگر تعداد کافی از فعالان بازار معتقد باشند که یک اصلاح در نزدیکی سطح فیبوناچی اصلاحی اتفاق می‌افتد و منتظر باشند تا با رسیدن قیمت به آن سطح، موقعیتی را باز کنند، در اینصورت آن همه سفارش‌های پندینگ می‌توانند قیمت بازار را تحت تأثیر قرار دهند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که قیمت همیشه به این سطوح واکنش نخواهد داد. باید به آنها به عنوان مناطق ابراز علاقه‌مندی نگاه کرد، یا به گفته برخی “مناطق مرگبار” آنها را نامید. بعداً در این باره بیشتر خواهیم گفت. به خاطر داشته باشید استفاده از فیبوناچی همیشه ساده نیست. اگر آنها به همین سادگی بودند، معامله گران همیشه سفارشات خود را در سطوح فیبوناچی اصلاحی می‌چیدند و بازارها هم همیشه روند می‌گرفتند. همگی خوب و خوش و پولدار بودیم. 🙂 در درس بعدی، به شما نشان خواهیم داد که در صورت عمل نکردن سطوح فیبوناچی اصلاحی چه اتفاقی می‌افتد.

فیبوناچی اکستنشن

اندیکاتور فیبوناچی، کاربردهای متعددی داشته و بهتر است مقالات فیبوناچی اکستنشن را نیز مطالعه کنید (البته اگر قبلا این کار را نکرده‌اید). از اکستنشن فیبو عموما برای تعیین حد سود استفاده شده که در این مقاله، کامل و به همراه آموزش تصویری توضیح داده شده است.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *