09150566946

کارگاه تولید نبات

photo 2021 08 21 16 24 18 - کارگاه تولید نبات

• نبات کریستال رشد یافته ساکارز می باشد که امکان اولیه تولید آن ایران و هندوستان ذکر شده است، در فرایند تولید نبات کریستالهای درشت ساکارز در اثر سرد نمودن محلول فوق اشباع شکر تولید می گردند. این روش سنتی تهیه نبات تا بحال متداول بوده است. طی سالهای اخیر تلاشهای فراوان در جهت بهینه سازی فرآیند تولید به عمل آمده است. فرآیند علمی تولید نبات یا بلور رشد یافته ساکارز، تحت کریستالیزاسیون در سرما بررسی می گردد و با توجه به پارامترهای موثر بر درجه فوق اشباع و هدایت کریستالیزاسیون، سعی در افزایش راندمان تولید و رشد دادن مطلوب کریستال شکر می شود.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۲۵۰۰ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۳۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۷۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۶۰۰ میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۲۰ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۹ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-برخورداری این صنعت از سابقه طولانی در کشور

-تکنولوژی دردسترس

-امکان تولید با کیفیت بالا و قابل رقابت در بازارهای جهانی

-مصرفی بودن محصول

موانع و مشکلات:

-نوسانات قیمت شکر

-کمبود مواد اولیه

-کاهش ۳۰درصدی بازار فروش در دوران کرونا

-تعطیلی ۵۰ درصد کارگاه ها و تولیدی های نبات

• در یکسال اخیر افزایش قیمت شکر، شرایط ناشی از شیوع کرونا و کاهش مشتری باعث نیمه تعطیل شدن بسیاری از کارگاه‌های تولیدی نبات و آب نبات شده است و میزان کار مجموع کارگاه‌های نبات و آب نبات در سه ماهه نخست امسال ۵۰ درصد کاهش یافت.افزایش قیمت مواد اولیه (شکر، پلاستیک و سلفون ) مشکلات زیادی رابرای تولیدی های نبات به وجود آورده همچنین بازار نبات با کاهش ۳۰ درصدی فروش روبه رو بوده که دلیل آن میتواند کاهش قدرت خرید مردم باشد.

• بزرگترین صادرکننده نبات در دنیا برزیل با در دست داشتن ۲۷ درصد از سهم بازار جهانی است. در رتبه های بعدی تایلند با ۱۵ درصد، هند ۹ درصد، فرانسه ۵ درصد و گواتمالا با ۳ درصد سهم صادرات نبات در دنیا قرار دارند.
در مقابل کشور آمریکا با ۸ درصد از سهم واردات این محصول بیشترین واردات را دارد. چین و اندونزی در رتبه های بعدی قرار دارند.با توجه به آمار ها کشور سودان دارای رشد ۵۸ درصدی در یک سال بوده است. کشورهای اندونزی، اسپانیا، الجزایر، بنگلادش و چین نیز از جمله کشورهای دارای رشد در واردات نبات هستند. ایران تا شعاع ۴ هزار کیلومتری توانایی ارسال بار به بیش از ۴۰ کشور جهان را دارد.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *