09150566946

کانال فیبوناچی Fibonacci Channel

کانال فیبوناچی چیست؟

66 300x207 - کانال فیبوناچی Fibonacci Channel

کانال فیبوناچی ابزاری برای تجزیه و تحلیل تکنیکال است که برای تخمین سطح حمایت و مقاومت بر اساس اعداد فیبوناچی استفاده می شود. این نوعی ابزار فیبوناچی اصلاحی است ، مگر اینکه کانالها به صورت افقی و مورب اجرا شوند. می تواند برای روندهای کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین برای روند صعودی و نزولی اعمال شود. خطوط با صلاحدید تاجر به ترتیب ۲۳٫۶ ، ۳۸٫۲ ، ۵۰ ، ۶۱٫۸ ، ۷۸٫۶ ، ۱۰۰ ، ۱۶۱٫۸ ، ۲۰۰ ، ۲۶۱٫۸ ، ۳۶۱٫۸ و ۴۲۳٫۶ درصد ترسیم می شوند.

نکات کلیدی

  • یک کانال فیبوناچی همان سطح اصلاح و توسعه را فراهم می کند که ابزار اصلاح و گسترش فیبوناچی است.
  • با یک کانال فیبوناچی ، خطوط مورب هستند و به موازات دو اوج انتخاب شده در یک روند نزولی ، یا دو پایین انتخاب شده در یک روند صعودی حرکت می کنند.
  • پس از قرارگیری کانال ، سطحها مناطق پشتیبانی و مقاومت در آینده را نشان می دهد.

نحوه محاسبه کانال فیبوناچی

کانال فیبوناچی نیازی به فرمول ندارد. کانالها با درصدهای معینی از حرکت قیمتی که تاجر انتخاب کرده است ترسیم می شوند.

در یک روند صعودی ، یک نقطه شروع (پایین) و سپس یک نوسان بالاتر پایین دیگر انتخاب کنید. اینها خط صفر را ایجاد می کنند ، از آنجا که کانالها از اینجا شروع می شوند. این خط زاویه کانال ها را ایجاد می کند. تمام خطوط دیگر به موازات این خط رسم شده اند.
همچنین ، تاب را از بین دو پایین بالا انتخاب کنید.
فاصله بین نقطه کم و زیاد ۱۰۰٪ است. خط ۱۰۰٪ به راست و در همان زاویه خط صفر رسم شده گسترش می یابد.
فاصله بین نقطه شروع و زیاد برای ایجاد سطوح درصد اضافی استفاده می شود. اگر فاصله ۱ دلار باشد ، سطح ۱۶۱٫۸٪ از ۱٫۶۲ دلار بالاتر از نقطه شروع شروع می شود و سپس زاویه رو به بالا را در همان زاویه خط صفر رسم شده شروع می کند. همین مفهوم در مورد سایر درصدها اعمال می شود.

همین مفاهیم در مورد روند نزولی اعمال می شوند.

یک نقطه شروع (یک بالا) و سپس یک چرخش پایین دیگر را برای بالا انتخاب کنید. اینها باعث ایجاد خط صفر می شوند.
نوسان پایین را در بین دو اوج انتخاب کنید.
فاصله بین نقطه بالا و پایین ۱۰۰٪ است. خط ۱۰۰٪ به راست و در همان زاویه خط صفر رسم شده گسترش می یابد.
فاصله بین نقطه شروع و پایین برای ایجاد سطوح درصد اضافی استفاده می شود. اگر فاصله یک دلار باشد ، سطح ۳۸٫۲٪ از ۰٫۳۸ دلار زیر نقطه شروع شروع می شود و سپس زاویه رو به پایین را در همان زاویه خط صفر رسم شده شروع می کند. همین مفهوم در مورد سایر درصدها اعمال می شود.

کانال فیبوناچی به شما چه می گوید؟

برای ترسیم یک کانال فیبوناچی ، معامله گر ابتدا باید جهت روند را تعیین کند.

ترسیم کانال در یک روند صعودی مستلزم یافتن دو پایین چرخش و یک نقطه بلند در این بین است. ترسیم کانال برای روند نزولی نیاز به یافتن دو بالاترین سطح چرخش و یک نقطه پایین در این بین دارد.

فاصله بین زیاد و پایین اندازه گیری را برای محلی که کانالهای فیبوناچی ترسیم می شوند (که درصدی از اندازه گیری انتخاب شده) ایجاد می کند.

خطی که در یک روند نزولی دو بالاترین نقطه را به هم متصل می کند ، یا دو روند پایین را به پایین می رساند ، زاویه تمام کانال ها / خطوط فیبوناچی را تعیین می کند.

خطوط موازی در سطوح اصلی فیبوناچی ۲۳٫۶ ، ۳۸٫۲ ، ۵۰ ، ۶۱٫۸ ، ۷۸٫۶ و ۱۰۰ درصد ترسیم می شوند. اگر روند قابل توجهی وجود داشته باشد ، معامله گران همچنین می توانند سطوح فراتر از ۱۰۰ درصد مانند ۱۶۱٫۸ ، ۲۰۰ ، ۲۶۱٫۸ ، ۳۶۱٫۸ و ۴۲۳٫۶ درصد را افزایش دهند.

معامله گران می توانند کانالهای فیبوناچی را در اکثر سیستم عاملهای بزرگ ترسیم کننده نرم افزار ایجاد کنند ، اگرچه اجرای آنها ذهنی است زیرا معامله گران اختیار دارند که از کدام بالا و پایین ها برای ترسیم کانالهای فیبوناچی خود استفاده کنند.

این ابزار برای کمک به شناسایی مکان حمایت و مقاومت در آینده استفاده می شود. در صورت ادامه روند صعودی ، ۱۰۰٪ ، ۱۶۱٫۸٪ و سایر سطوح بالاتر اهداف بالقوه قیمت هستند. در صورت ادامه روند نزولی ، همین مفهوم در مورد روند نزولی اعمال می شود.

در یک روند صعودی ، خط صفر مانند یک خط روند طبیعی است ، که به ارزیابی جهت کلی روند کمک می کند. اگر قیمت به زیر آن برسد ، ممکن است لازم باشد بر اساس اقدام جدیدتر قیمت تنظیم شود ، یا می تواند نشان دهد که روند صعودی به پایان رسیده و قیمت پایین تر است.

در روند نزولی ، خط صفر نیز مانند یک خط روند عمل می کند. هنگامی که قیمت زیر آن باشد ، به تایید روند نزولی کمک می کند. اگر قیمت بالاتر از آن حرکت کند ، ممکن است نیاز باشد که شاخص دوباره ترسیم شود یا قیمت از روند نزولی خود بالاتر رود.

قیمتی که به سطح ۱۶۱٫۸ یا بیشتر برسد ، نشان می دهد که روند فعلی در حال شتاب است ، همانطور که حرکت بزرگتری نسبت به زمان کشیدن شاخص دارد. اگر عمل قیمت تا حد زیادی بین خط صفر و سطح ۱۰۰٪ باشد ، این روند تقریباً همان قدرت را دارد که هنگام ترسیم شاخص ، نشان داد. اگر قیمت نتواند به خط ۱۰۰٪ برسد و از خط صفر عبور کند ، اینها هر دو نشان می دهد روند فعلی کند شده و ممکن است معکوس شود

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *