09150566946

کتاب تحلیل بنیادی کاربردی در بازارهای داخلی و بین‌المللی

بنیادی کاربردی در بازارهای داخلی و بین المللی - کتاب تحلیل بنیادی کاربردی در بازارهای داخلی و بین‌المللی

پس از نگارش چند اثر در زمینه تحلیل تکنیکال بورس ایران و همچنین تحلیل بنیادی در بازار ارز یا Forex بر این شدم تا اثری در حد بضاعت خودم در مورد سی‌اف‌دی یا قرارداد مابه‌التفاوت یا قرارداد تفاضل به چاپ برسانم.
نکته ای که باید به آن بپردازم این است که مدرسان گرامی و بعضاً مولفان عزیز باید حتماً تفاوت میان بازار بین‌المللی ارز یا همان فارکس و بازار بورس بین‌الملل را بدانند و در آثار و یا تبلیغات و آموزش-های خود این دو را تفکیک کنند.
در بازار ارز بر روی جفت ارزهای متعدد یا بهتر است بگویم نرخ برابری ارزها معامله انجام می‌پذیرد و فاکتورهای اقتصادی به خصوص اقتصاد بین‌الملل در آنها مورد نظر است که به بخشی از این مولفه‌های اقتصادی یا اخبار اقتصادی تاثیرگذار، در کتاب «تحلیل بنیادی در بازار جهانی ارز » پرداخته ام اما وقتی در مورد بازار بورس بین‌الملل سخن می‌گوییم دقیقاً منظورمان خرید سهام فلان شرکت در بازارهای سرمایه و تالارهای بورس کشورهای مختلف از طریق اینترنت است. مثلاً خرید سهام شرکت مایکروسافت یا امریکن ایرویز در آمریکا یا شرکت تویوتا و امثالهم درشرق آسیا و… مسلماً تحلیل های بنیادی که ما در مورد هر سهم در بازار بورس داخلی اعم از بررسی ترازنامه‌ها و صورت های سود و زیان و نسبت های مالی و… داشتیم باید در مورد این سهم‌ها نیز انجام شود. همچنین مسئله مهم این است که با توجه به حجم پول و تحریم های مختلف آیا خرید سهام این کشور‌ها برای ایرانیان داخل کشور امکان‌پذیر است؟ یا نحوه دسترسی به صورت های مالی آنها چگونه است؟
در این اثر بر آن شدیم که این مسائل را بررسی کرده و در حد توان آنها را به بحث بگذاریم.
امید است مورد توجه خواننده گرامی واقع شود.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *