09150566946

کتاب نکته‌های ناب معاملاتی

8825 - کتاب نکته‌های ناب معاملاتی

نوشته : لرین لوین

ترجمه و بازنویسی: دکتر علی محمدی- فروزان امیری

ناشر : موسسه مهربان نشر

شابک : ۲-۳۲۰- ۴۰۷-۶۰۰- ۹۷۸

تعداد صفحات :۱۶۸
شمارگان چاپ : ۱۰۰۰

نوبت چاپ نخست : ۱۳۹۹

کتاب نکته‌های ناب معاملاتی

این کتاب از سلسله کتاب های بازار سرمایه به قلم دکتر علی محمدی است

بخشی از مقدمه:

یکی از مباحث سیر مطالعات بازار سرمایه، روان‌شناسی معامله‌گری است که اهمیت بسیار زیادی دارد.

کارشناسان در خصوص میزان تاثیر مباحث روان‌شناسی در معاملات، نظرات مختلفی دارند؛ برخی برای آن هیچ نقشی قائل نیستند و برخی دیگر میزان تاثیر آن در معاملات را بین ۱۰-۱۰۰ درصد می­دانند.

هنگام معامله با روش تکنیکال، می­توانیم متوجه شویم که در کجا اشتباه کرده ایم و چگونه آن را اصلاح کنیم؛ ضمن اینکه سعی می­کنیم برای بهبود معاملات بعدی از آن درس بگیریم.

با این حال، بسیاری از مشکلات معاملاتی افراد به دلیل نداشتن دانش کافی در خصوص نمودارهای قیمت و تحلیل آن نیست بلکه به حالات و ویژگی­های روحی و روانی افراد ارتباط دارد.

نکته

در حالی که هیچ گلوله جادویی برای غلبه بر همه مشکلات و مبارزات معاملاتی ما وجود ندارد، آگاهی از برخی از موضوعات اساسی این امکان را به ما می­دهد تا نظارت بر افکار و اعمال خود را آغاز کنیم و بر این اساس به مرور بتوانیم عادات خود را تغییر دهیم.

آگاهی از مشکلات احتمالی روانشناختی می­تواند به ما امکان دهد عادت­های بد معاملاتی خود را تغییر دهیم و بر این اساس به معامله­گر موفقی تبدیل شویم.

کتاب حاضر

کتاب نکته‌های ناب معاملاتی

کتاب حاضر ترجمه و بازنویسی کتاب The Secrets To: Emotion Free Trading  از سلسله کتاب‌های انتشاراتFutures Education  است که توسط لاری لوین (Larry Levin) نگاشته شده است.

وی در این کتاب، ضمن برشمردن یکسری از مشکلات شخصی معامله­گران، با کمک تکنیک­های سایکوسایبرنیتک به ارائه راه­کارها و تمرین­هایی جهت برطرف کردن آن­ها اقدام کرده است.

با توجه به اینکه سایکوسایبرنتیک مورد توجه حرفه­های مختلفی قرار گرفته است؛ بکارگیری آن در بازار سرمایه نیز می­تواند راهگشا باشد. طبق ادعای برخی از کارشناسان:

«سایکوسایبرنتیک اولین علم برای ارتقاء و پیشرفت آدمی است. این علم باعث می‌شود تا بتوانید تغییرات دقیق و قابل پیش‌بینی در طرز فکر و احساسات خود به وجود آورید و همچنین به‌وسیله آن می‌توانید میزان موفقیت و رضایت خود از زندگی‌تان را اندازه بگیرید. سایکوسایبرنتیک شمارا وارد دنیایی می‌کند که به‌وسیله آن قادر خواهید بود از قلمرو آرزوها، امیدها و تکنیک­های غیرقابل اعتماد به قلمرو نتایجی مثبت و قابل پیش بینی منتقل شوید.»

 باز گشت به صفحه لیست جامع از کتب مربوط به بازارهای مالی

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *