09150566946

کشت بدون آبیاری

photo 2021 09 12 12 32 41 927x1024 - کشت بدون آبیاری

• یکی از روش‌های نوین در کاهش مصرف آب و جلوگیری از پدیده بیابان‌زایی، استفاده از فناوری گرواسیس می باشد.این تکنولوژی در واقع کاشت درخت در زمین‌های خشک، بیابانی، سنگلاخ و کوهستانی بدون استفاده از انرژی و آبیاری است. فناوری گرواسیس روش آبیاری نیست بلکه تکنیک کاشت گیاه متناسب با پتانسیل و توانمندی است که در طبیعت وجود دارد.این تکنولوژی در واقع با تقلید از مادر طبیعت به کاشت گیاه می پردازد.

بررسی مراحل:

  1. انتخاب گونه درخت متناسب با شرایط آب و هوایی و بارش های منطقه کاشت
  2. پرورش نهال سالم با ریشه اصلی مستقیم
  3. استفاده از قلرچ مایکوریزا در جوار ریشه در خاک نهالستان و در زمین اصلی
  4. عدم دستکاری و تخریب ساختار مویرگی (کاپیلاری) خاک محل کاشت نهال در زمان حفر چاله
  5. استفاده از سامانه واتر باکس

• در این فناوری ابتدا می بایست اطلاعات دقیقی از میزان بارندگی ، تبخیر و کیفیت خاک و حداقل و حداکثر دما از محلی که برای کاشت نهال مورد می باشد تهیه نمود. سپس بر اساس این اطلاعات و وضعیت اقلیم منطقه ، گیاهانی را انتخاب کنیم که نیاز آبی آنها با شرایطی که در محل وجود دارد تطابق داشته باشد.

• در طول دهه گذشته ( از سال ۲۰۰۳ ) فناوری گرواسیس به توسعه تکنولوژی و پیشبرد پروژه ها در بیش از ۲۰ کشور بیابانی دنیا پرداخته است ( آرژانتین ، بحرین ، شیلی ، چین ، دبی ، اکوادور ، اتیوپی ، فرانسه ، هند ، اردن ، کنیا ، لیبی ، عراق ، کویت ، مکزیک ، عمان ، قطر ، عربستان سعودی ، اسپانیا ، آمریکای شمالی …..) ازمایشات انجام شده با کاشت بیش از ۳۰۰۰۰۰ اصله از انواع درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر در مناطق بیابانی و کوهستانی این کشورها با درصد بقای ۹۰ درصد ، قابلیت این تکنولوژی را برای همگان به اثبات رسانده است .
فناوری گرواسیس تاکنون در ۲۰ کشور دنیا مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و توانسته با موفقیت به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه برسد. در دو سه سال اخیر کشور‌های حوزه خلیج‌فارس، آمریکا، اسپانیا، کشور‌های آمریکای جنوبی و . . . به این تکنولوژی روی آوردند و در حال توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش هستند.

 

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *