09150566946

گلخانه میوه های گرمسیری

photo 2021 08 25 09 52 32 - گلخانه میوه های گرمسیری

• میوه هایی مانند آناناس، دراگون فروت انبه و تمامی میوه های استوایی تنها در آب و هوای گرم و حاره ای قابل پرورش هستند. از این رو پرورش‌دهندگان برای کشت و نگهداری چنین محصولاتی در کشورمان ایران با توجه به شرایط آب و هوایی می بایست با استفاده از تجهیزات مناسب گلخانه ای شرایط لازم برای پرورش میوه های گرمسیری در گلخانه را به وجود بیاورند.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۸۵ تن در سال

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۶۰۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۵٫۵ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۳ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۰ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳.۲ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-استقبال بالا از میوه های گرمسیری

-افزایش راندمان تولید

-قیمت بالا محصول

-کشت محصول در ۴ فصل سال

-تنوع اینگونه میوجات و امکان کاشت چند نوع به طور همزمان

موانع و مشکلات:

-واردات میوه های گرمسیری

-هزینه بالا حمل و نقل

-هزینه بالا سیستم های گرمایشی

-ضعف مهارت های فنی تولیدکنندگان

• این محصولات به دلیل محبوبیت فوق العاده بالا در ایران و فروش قابل توجهی را به خود اختصاص داده و در حجم نسبتا بالایی وارد می شوند. علاوه بر موارد ذکر شده بحث حمل و نگهداری چنین محصولاتی برخی هزینه های جاری را به همراه دارد که در نهایت باعث می‌شود تا مصرف کننده محصول را با قیمت نسبتاً بالایی خریداری کند. این در حالی است که اگر میوه های استوایی در گلخانه های داخل ایران پرورش داده شود قیمت تمام شده محصول به نسبت کمتر از حالت وارداتی شده و مردم با قیمت مناسب ترین اقدام به خرید آنها خواهند نمود.

• آسیا بزرگترین صادر کننده میوه های گرمسیری است به عبارتی کل قاره آسیا بزرگترین صادر کننده می ‌شود اما اگر بخواهیم کشورها را تک تک حساب کنیم امروزه مکزیک بزرگترین صادر کننده اینگونه میوه جات است که بعد از آن کاستاریکا و پرو هستند .کشور هلند همانطور که صادر کننده است و یکی از بزرگترین واردکننده ها هم می باشد.بزرگترین واردکننده امروزه آمریکا، هلند، آلمان، فرانسه و انگلیس هستند. ااز بین بزرگترین وارد کننده هایی که نام برده شده چهار تای آن ها در قاره اروپا هستند و همانطور که گفته شد بزرگترین وارد کننده میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری در دنیا خود قاره اروپا و مهمتر از همه خود منطقه اتحادیه اروپا می باشد.

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *