09150566946

گلخانه گل رز

photo 2021 08 26 18 11 47 - گلخانه گل رز

• بسیاری از ارقام رز به دلیل داشتن خصوصیاتی همچون زیبائی، دوام، فرم گل و شاخساره برای استفاده بعنوان گل بریده مناسبند و از ارقام آن بطور ویژه در شرایط مناسب برای برداشت و مصرف بعنوان گل شاخه بریده استفاده می شوند. گلهای شاخه بریده رز به دلیل زیبائی و تنوع سالهاست که در صدر تجارت جهانی گل و گیاه قرار دارد و شاید گلفروشی را در جهان پیدا نکنید که در میان گلهای فروشی خود گل رز را نداشته باشد. از ارقام هیبرید چای برای تولید گل بریده استفاده می کنند. با در اختیار داشتن گلخانه مناسب امکان تولید آن در تمام طول سال فراهم است این گیاه چند ساله بوده و تا ۶ سال امکان بهره برداری اقتصادی از آن فراهم است.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

ظرفیت تولید: ۳۰۰ هزار شاخه در سال

نرخ برابری دلار: ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زیربنا: ۳۰۰۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۴٫۵ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۶ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۳۸ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۲ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-تقاضا بازار داخلی و خارجی

-پرطرفدار بودن این گونه گل

-بازار صادراتی مناسب

-حاشیه سود نسبتا بالا

-تراکم بالا در واحد سطح مخصوصا در کشت هیدروپونیک 

موانع و مشکلات:

شرایط مراقبت و نگهداری ویژه

-وجود واسطه گری و دلالی

-سرمایه اولیه نسبتا بالا

-مشکلات حمل و نقل به بازار مقصد

• تجارت گل های شاخه بریده به تجارتی سود آور تبدیل شده است. یکی از پرمصرف‌ترین گلهای شاخه بریده گل معروف رز است که به دلیل بازار پسندی زیادی که دارد مشکلی در بحث بازاریابی و فروش آن نسبت به سایر گلهای شاخه بریده نمی‌باشد. این گل دارای واریته های زیاد و متنوعی می‌باشد که هر کدام دارای زیبای خاصی هستند. از کشورهای عمده تولیدکننده این گل می‌توان هلند، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کلمبیا، اکوادور، کنیا،آفریقای جنوبی، هندوستان و … را نام برد.

• عراق عمده بازار واردات گل زینتی ایران را دارد که با رقم حدود ۱۱.۸ میلیون دلار واردات انجام داده است. عراق کشور ویتنام دومین بازار گل ایران را دارد که در سال گذشته حدود ۳ میلیون دلار واردات گل زینتی انجام داده است. در سومین جایگاه کشور ترکمنستان قرار دارد که با واردات ۲.۷ میلیون دلار گل و گیاه های مختلف ایران در این جایگاه قرار گرفته است. چهارمین و پنجمین جایگاه به ترتیب به کشورهای ترکمنستان و افغانستان اختصاص یافته اند. سهم ایران در صادرات گل نسبت به کل جهان یک دهم درصد کل جهان است. صادرات گل رز در ایران در سال های اخیر با کاهش چشمگیری رو به رو بوده است .

 

 

 


ورود به صفحه اصلی لیست راه اندازی کسب و کار

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *