09150566946

اهمیت رنگها در نرم افزارهای تحلیلی

cheshm rangi - اهمیت رنگها در نرم افزارهای تحلیلی

یکی از مطالبی که شاید در مورد آن خیلی کم بحث شده است بحث رنگها در نرم افزارهای معاملاتی می باشد. تحلیل گران و معامله گران بیشترین وقت خود را در نگاه کردن به پلت فرم های معاملاتی و تحلیلی طی می کنند لذا پرداختن به این موضوع که رنگها چه تاثیری می تواند در خستگی چشم شما و حتی نوع معاملات شما داشته باشند بسیار اهمیت دارد. پس در بحث رنگها با دو مقوله در ارتباط هستیم یکی سلامتی چشمان و دیگری روانشناسی رنگها و تاثیر آن روی ترید.

خستگی دیجیتالی چشم ( Digital Eye Strain) که گاهی اوقات تحت عنوان سندروم بینایی کامپیوتری ( computer vision syndrome) از آن یاد می شود، می تواند شما را تهدید کند. در حال حاضر بیشتر افراد عادت دارند صفحه تحلیلی آنها به رنگ سفید باشد، شاید این رنگ زیبا به نظر برسد ولی در دراز مدت اصلا برای چشمان شما مناسب نیست زیرا هم باعث خیرگی چشم و خستگی آن می شود هم برق زیادی مصرف می کند. اگر عاشق رنگ سفید هستید برای تحلیل بهتر است از  پس زمنیه خاکستری کم رنگ استفاده کنید.

رنگ سیاه برای پس زمینه چارت الویت دوم است زیرا هم خیرگی در چشم ایجاد نمی کند هم به علت وجود پیکسل های خاموش عملا مصرف برق به شدت پایین است. شاید موضوع مصرف برق برای شما خنده دار باشد ولی جالب است بدانید طبق تحقیقات انجام شده اگر تم سایت گوگل سیاه رنگ باشد می تواند سالانه ۷۵۰ مگاوات برق صرفه جویی کند و مانع انتشار ۴۵۰ هزار کیلوگرم منو اکسید کربن در اتمسفر زمین شود. blackle یکی از این سایت هایی است که گوگل را به صورت تیره عرضه می کند و در صفحه اول آن نیز میزان برق صرفه جویی شده با بازدید از blackle هم نوشته است. پس می بنید که این موضوع علاوه برا سلامتی چشمان شما به محیط زیست خود نیز کمک می کنید.

معامله گری خود یک فرایند استرس زا هست و باید در چیدن رنگها در پلت فرم معاملاتی خود طوری عمل کنید که این موضوع را شدت نبخشد. سعی کنید از رنگهایی در کندل ها یا اندیکاتور ها استفاده کنید که با آن راحت هستید و شما را عصبی نمی کند، حتما لازم نیست کندل نزولی به رنگ قرمز و کندل صعودی به رنگ سبز باشد می توانید کامل آنرا بر اساس علایق خود عوض کنید مثلا کندل صعودی میتواند آبی باشد و کندل نزولی نارنجی. شما در انتخاب رنگها کاملا آزاد هستید پس مواظب تاثیر رنگها در ناخود آگاه خود باشید.

شاید شما هم از افرادی باشید که از رنگ قرمز در کندل های نزولی هراس دارید و شما را مضطرب میکند و حتی منجر به بستن زود هنگام معاملات شما می شود، خوب می توانید آنرا به رنگ آبی یا هر رنگی که شما را آرام تر می کند تغییر دهید. روی رنگ اجزای داخل چارت خود وقت بگذارید و آنها را به بهترین حالتی که برای شخص شما خوب است بکار گیرید.

معامله گران عزیز برای سلامتی چشمان خود ارزش قائل باشید این موضوعی نیست که به راحتی از آن عبور کنید لذا لازم است اگر وقت زیادی از خود را پشت کامپیوتر طی می کنید حتما از عینک های مخصوص استفاده کنید که به عینک های بلوکات ( bluecut) هم معروف هستند و از عبور نور آبی از عدسی جلوگیری می کند. این نور که بیشتر از لوازم الکترونیکی همانند تلویزیون, مانیتور, صفحه ی گوشی و … ساطع می شود، باعث خستگی چشم، لوازم الکترونیکی ، ضعیفی چشم و آبریزش می شود.  این عدسی یک لایه آنتی رفلکس به رنگ آبی در جلوی عدسی دارد که این لایه نمی گذارد نورهای آبی وارد چشم شوند.

 

منبع: فراچارت

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *