09150566946

تحلیل‌های مجازی راهنمای مناسبی برای ورود به بورس نیست

ImageHandler 2 - تحلیل‌های مجازی راهنمای مناسبی برای ورود به بورس نیست

مدیرعامل فرابورس: مردم برای خرید سهام به صورت‌های مالی شرکت‌ها توجه کنند

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه روش آزاد سازی سهام عدالت به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم است، گفت: ۴۹ شرکت خصوصی شده به سهام عدالت واگذار شده است که از این تعداد ۳۶ شرکت در سال‌های گذشته در فرآیند خصوصی‌سازی در بورس و فرابورس پذیرفته شده است و ۱۳ شرکت نیز در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند.

امیر هامونی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری صداوسیما در تشریح روش‌های آزادسازی سهام عدالت گفت: اگر مردم روش مستقیم را انتخاب کنند، سهام ۳۶ شرکت در سبد (پرتفوی) آن‌ها به نامشان می‌شود و مردم مستقیم سهامدار شرکت‌ها می‌شوند و حق مالکیت و مدیریت دارند و در کنار آن ۱۳ شرکت باقی مانده در قالب یک سهم استانی دارند.
هامونی ادامه داد: افرادی که اطلاعات کافی را از سهام ندارند و روش غیر مستقیم را انتخاب کردند از طریق سهام یک شرکت استانی (مجموع ۴۹ شرکت) در آن حضور دارند، بطور غیر مستقیم در مجامع شرکت‌ها حضور پیدا می‌کنند.
مدیر عامل فرابورس تصریح کرد: روش مستقیم برای افرادی که با بازار بورس آشنا هستند، بسیار خوب است، اما برای فرادی که اطلاعات کافی ندارند و امکان تحلیل صورت‌های مالی را ندارند روش غیر مستقیم بهتر است.
وی با اشاره به اینکه این روز‌ها رشد بازار سرمایه چندین برابر شده است، بیان کرد: مردم به دور از هیجان و با استفاده از سبد گردان‌ها و بازار گردان‌ها وارد بازار شوند تا در بلند مدت طعم سهامداری را به درستی بچشند.
هامونی با بیان اینکه رشد شاخص و ضریب نفوذ بازار سرمایه از مولفه‌های رشد بازار سرمایه است، ادامه داد: امروز سایز بازار نسبت به اقتصاد و نقدینگی بزرگ شده است و بازار به لحاظ حجم و تعداد معاملات بزرگتر شده است.
وی بیان کرد: اگر مردم سواد مالی نداشته باشند فرصت بازار سرمایه می‌تواند تبدیل به تهدید شود و مردم باید با آگاهی نسبت به صورت‌های مالی شرکت‌ها اقدام به خرید سهم کنند.
هامونی گفت: هیجان بزرگترین عامل ضرر است و به ازای هر خریدی که در بازار انجام می‌دهند باید اگاهی و اطلاعات کافی داشته باشند.

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما
🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *