09150566946

تحلیل بازار بورس ۳ تیر ماه ۱۳۹۹

تحلیل بازار بورس 3 تیر ماه 1399

به گزارش دنیای بورس | طبق انتظاری که داشتیم و در پیش‌بینی بازار امروز نیز به آن اشاره کردیم، عرضه‌ها در یک ساعت پایانی بازار افزایش یافت، بسیاری از صف‌های خرید عرضه شد و سهامی که صف خرید چند ده میلیونی داشتند، تا محدوده منفی هم رسیدند. با این حال، وضعیت نمادهای شاخص‌ساز همچنان خوب بود و شاخص کل توانست رکورد بیشترین میزان رشد شاخص (از نظر تعداد واحد) را بشکند و ۴۹ هزار واحد بالاتر بایستد. همانند روزهای گذشته توجه اغلب فعالان اقتصادی به سمت بازار ارز بود، جایی که دلار توانست بالاتر از ۲۰ هزار تومان خود را تتثبیت کند. با این حال همچنان رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی اعتقاد دارند شوک بازار ارز موقتی است.

 

دومینوی توقف‌ها

نکته جالب توجه امروز، دومینوی توقف نمادها بود. برخی نمادها به دلیل نوسان ۲۰ درصدی به مدت یک ساعت در حالت توقف قرار گرفته و بعد از آن به جریان معاملات بازگشتند. برخی نمادهایی که به این دلیل متوقف شده بودند همانند فولاد مبارکه، تا آخر بازار در حالت ممنوع متوقف قرار داشتند و سهمی از آن‌ها معامله نشد.

دسته دیگری از نمادها نیز به دلیل نوسان ۵۰ درصدی متوقف شدند تا فعالان بازار سرمایه فرصت داشته باشند سوالات خود را از این شرکت‌ها بپرسند. در نتیجه در میان شرکت‌هایی که امروز بیشترین حجم و ارزش معاملات را رقم زدند نام های جدیدی همانند «کاما»، «کفپارس»، «غگل» و »وخارزم» دیده می‌شد.

در گروه خودرو و در غیاب «خساپا»، ایران خودرو همچنان صف خرید چند میلیاردی داشت و کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این گروه داشتند، بیشتر به سمت «خگستر» متمایل بودند. کسانی که دوست دارند «حکشتی» را که با صف خرید سنگین و عرضه‌های اندک همراه است، خریداری کنند به سمت حق تقدم آن هجوم بردند تا اواسط بازار قیمت حق تقدم کشتیرانی ۲۰۰ تومان بالاتر از قیمت خود سهم باشد!

در بین نمادهای پربازدید امروز «کفپارس» وضعیت عجیب‌تری داشت. فرآورده های نسور پارس بعد از ۱۳ روز کاریِ پیاپی که صف فروش داشت امروز با افزایش تقاضا از صف فروش به صف خرید رسید و این در حالی است که بیش از ۲۰ درصد سهام این شرکت دست به دست شد.

امروز در غیاب برخی از نمادهای بزرگ، ارزش معاملات خرد به بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت روز قبل، افزایش ۲۷۰۰ میلیارد تومانی دارد.  با توجه به روند بازار در یک ساعت آخر و همچنین عرضه اولیه «وپویا» و قابلیت معامله «دارایکم»، فردا باید منتظر اصلاح شاخص کل باشیم.

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *