09150566946

حاشیه سود ۴۷ درصدی پلیمر آریا ساسول در سال ۹۸

ImageHandler 5 - حاشیه سود ۴۷ درصدی پلیمر آریا ساسول در سال ۹۸

فردا نماد «آریا» روی تابلو بازار دوم فرابورس نقش می‌بندد

حاشیه سود ۴۷ درصدی پلیمر آریا ساسول در سال ۹۸

امیرحسین بحرینی ‏فروش محصولات شرکت آریا ساسول در سال ۹۸ نزدیک به ۹۰ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال پیش از آن رشد ۵۲ ‏درصدی را نشان می‌دهد و از این مبلغ بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال سود خالص محقق شده که حاکی از حاشیه سود ۴۷ ‏درصدی است.‏

هفتادوششمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه به مناسبت عرضه اولیه ۵ درصد از سهام شرکت پلیمر آریا ساسول به صورت آنلاین برگزار شد که در ابتدای آن، امیرحسین بحرینی مدیرعامل آریا ساسول، این شرکت را یک مجتمع بزرگ تولید اتیلن و پلی اتیلن با ظرفیت بالغ بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن در سال معرفی کرد و گفت: محصولات تولیدی این مجتمع عمدتا شامل اتیلن با ظرفیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن، انواع پلی اتیلن متوسط و سنگین با ظرفیت ۳۷۵ هزار تن و پلی اتیلن سبک با ظرفیت ۳۷۵ هزار تن در سال است.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول که با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت ساسول آفریقای جنوبی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تاسیس و در منطقه انرژی پارس عسلویه در سال ۱۳۸۷ به طور رسمی افتتاح شده است، فردا هفتم خردادماه ۹۹ به تابلو بازار دوم فرابورس راه می‌یابد و ۵ درصد از سهام آن عرضه اولیه می‌شود.

امروز در هفتادوششمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه، مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول با اشاره به علل به تعویق افتادن عرضه اولیه سهام این شرکت پلیمری گفت: نوسان شدید در قیمت تولیدات صنعت پتروشیمی به دلیل جهانگیر شدن ویروس کرونا و خاکستری شدن وضعیت بازار در سطح جهان سبب شد که تا زمان به ثبات رسیدن قیمت، در عرضه ۵ درصد از سهام آریا ساسول تعلل کنیم.

او در همین زمینه اظهار کرد: اکنون با توجه به رفع محدودیت‌های قرنطینه در چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پلی‌اتیلن در جهان، بازار بر مدار صعودی قرار گرفته و چشم‌انداز مثبتی از آن دیده می‌شود.

نگاهی به عملکرد آریا ساسول در سال ۹۸

بحرینی در مورد میزان تولید شرکت آریا ساسول در سال ۹۸ اعلام کرد: در حوزه تولید با رشد حدود ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن اتیلن و انواع پلی ‌اتیلن سبک و سنگین و C3+‌ تولید کردیم که منجر به ثبت رکورد تولید پایدار و بالاتر از طراحی، طی ۴ سال اخیر شده است.

به گفته او همچنین فروش محصولات شرکت آریا ساسول در سال ۹۸ نزدیک به ۹۰ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال پیش از آن رشد ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد و از این مبلغ بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال سود خالص محقق شده که حاکی از حاشیه سود ۴۷ درصدی است.

امیرحسین بحرینی یکی از نکات مهم در صنعت پتروشیمی را نزدیک شدن میزان تولید و فروش به ظرفیت اسمی دانست و گفت: چهار سال است که ظرفیت تولید و فروش مجموعه آریا ساسول بالاتر از ظرفیت طراحی‌شده است؛ از این رو می‌توان ادعا کرد این شرکت از یک کسب‌وکار پایدار برخوردار است.

بحرینی با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ از ظرفیت‌هایی که توسط برجام ایجاد شد، استفاده کردیم و علاوه بر تعمیرات لازم، پروژه رفع گلوگاه‌های تولید و افزایش ۱۰ درصدی تولید اتیلن را به نتیجه رساندیم، افزود: در حال حاضر آریا ساسول تا چندین سال نیاز به تعمیرات اساسی ندارد و تجهیزات و فرایندهای این مجموعه به‌روزرسانی شده است.

او در تشریح چشم‌انداز عملکرد آتی شرکت آریا ساسول گفت: حقیقت این است که بر خلاف انتظارها با شیوع ویروس کرونا نه تنها عملکردمان منفی نشده بلکه همان‌طور که در صورت‌های مالی قابل مشاهده است، برنامه تولید بیشتر از ظرفیت تولید است.

مدیرعامل آریا ساسول همچنین از در دست اقدام بودن پروژه احداث یک واحد جدید تولید پلی‌اتیلن با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن خبر داد که به گفته او این طرح توسعه‌ای می‌تواند زنجیره ارزش آریا ساسول را تکمیل کند و قطعا با راه‌اندازی این واحد جدید پلی‌اتیلن در سال ۱۴۰۱، درآمدها و سودآوری شرکت افزایش می‌یابد.

فرابورس ایران در نخستین هفته کاری خردادماه از چهارمین عرضه اولیه خود در سال ۹۹ یعنی ۵ درصد از سهام شرکت پلیمر آریا ساسول میزبانی می‌کند. بازه قیمتی برای هر سهم «آریا» ۶۵ هزار و ۱۱ ریال تا ۶۵ هزار و ۱۱۹ ریال و حداکثر سهام قابل خریداری در این عرضه، ۱۰۰ سهم درنظر گرفته شده است.

منبع خبر: مدیریت ارتباطات فرابورس ایران
🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *