09150566946

فیبوناچی زمانی Fib Time Zone

فیبوناچی زمانی Fib Time Zone


فیبوناچی زمانی چیست؟

مناطق زمانی فیبوناچی یک شاخص فنی بر اساس زمان است. شاخص به طور معمول با یک نوسان بزرگ بالا یا نوسان پایین در نمودار شروع می شود. سپس خطوط عمودی به سمت راست امتداد می یابند ، و نشان دهنده مناطقی از زمان است که می تواند منجر به یک چرخش قابل توجه دیگر در بالا ، پایین یا برگشت شود.

خطوط عمودی ، که با محور X در نمودار قیمت مطابقت دارند ، براساس اعداد فیبوناچی ساخته شده اند.

1 2 300x177 - فیبوناچی زمانی Fib Time Zone

نکات کلیدی

  • مناطق زمانی فیبوناچی خطوطی عمودی هستند که مناطق بالقوه ای را نشان می دهند که در آنها یک چرخش زیاد ، کم یا معکوس ممکن است رخ دهد.
  • مناطق زمانی فیبوناچی ممکن است نقاط معکوس دقیقی را نشان ندهند. آنها مناطق مبتنی بر زمان هستند که باید از آنها آگاهی داشته باشید.
  • مناطق زمانی فیبوناچی فقط مناطق مهم بالقوه مربوط به زمان را نشان می دهند. هیچ توجهی به قیمت نمی شود. این منطقه می تواند کم یا زیاد جزئی یا زیاد یا کم باشد.
  • مناطق زمانی فیبوناچی براساس توالی اعداد فیبوناچی است که نسبت طلایی را به ما می دهد. این نسبت در سراسر طبیعت و معماری یافت می شود.

نحوه محاسبه فیبوناچی زمانی

مناطق زمانی فیبوناچی نیازی به فرمول ندارند ، اما به درک اعداد فیبوناچی کمک می کند. در توالی اعداد فیبوناچی ، هر عدد متوالی حاصل جمع دو عدد آخر است. دنباله مانند این ۰ ، ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۵ ، ۸ ، ۱۳ ، ۲۱ ، ۳۴ ، ۵۵ ، ۸۹ ، ۱۴۴ و غیره شروع می شود.

مناطق زمانی فیبوناچی این تعداد هستند که به زمان اولیه انتخاب شده اضافه می شوند. فرض کنید تاریخ شروع ۱ آوریل انتخاب شده باشد ، این (۰) است. اولین خط عمودی منطقه زمانی فیبوناچی در جلسه معاملات بعدی ظاهر می شود (۱) ، بعدی بعد دو جلسه بعد (۲) ، سپس سه (۳) ، سپس پنج روز بعد (۵) ، سپس هشت روز بعد (۸) ظاهر می شود ، و غیره

اگر با اضافه کردن مناطق زمانی فیبوناچی با دست ، می توان از پنج عدد اول جلوگیری کرد ، زیرا وقتی همه خطوط عمودی روی هم قرار بگیرند ، شاخص به خصوص قابل اطمینان نیست. بنابراین ، برخی از معامله گران خطوط عمودی خود را ۱۳ یا ۲۱ دوره پس از نقطه شروع شروع می کنند.

برخی از سیستم عامل های نمودار به شما امکان می دهند نقطه شروع (۰) و اولین نقطه (۱) خود را انتخاب کنید. این بدان معناست که شما می توانید میزان زمان (۱) را انتخاب کنید. اعداد بعدی در توالی مربوط به زمان انتخاب شده خواهد بود.

تحلیل فیبوناچی زمانی

شناسایی یک نقطه شروع یک عنصر مهم اما ذهنی استفاده از مناطق زمانی فیبوناچی است. تاریخ یا دوره انتخاب شده باید یک تاریخ نسبتاً مهم باشد که نقطه کم یا زیاد باشد. هنگامی که نشانگر روی این تاریخ یا دوره اعمال می شود ، خطوط عمودی در سمت راست نقطه شروع ظاهر می شوند. خط اول یک دوره بعد از نقطه شروع ، خط بعدی دو دوره بعد ظاهر می شود و غیره.

همانطور که در بخش نحوه محاسبه نشان داده شده است ، به طور معمول چند منطقه اول نادیده گرفته می شوند ، زیرا در اطراف نقطه شروع قرار می گیرند. خطوط عمودی که ۱۳ نقطه یا بیشتر از نقطه شروع فاصله دارند ، بیشتر قابل اعتماد هستند.

مناطق زمانی فیبوناچی اساساً به ما می گویند که پس از یک کم یا زیاد ، یک کم یا زیاد دیگر می تواند ۱۳ ، ۲۱ ، ۵۵ ، ۸۹ ، ۱۴۴ ، ۲۳۳ … دوره بعد از نقطه اولیه رخ دهد.

مناطق زمانی فقط به زمان مربوط نمی شوند. بنابراین ، مناطق زمانی ممکن است کوچک یا زیاد را نشان دهند ، یا ممکن است مناطق قابل توجهی را مشخص کنند. این قیمت همچنین ممکن است مناطق زمانی را کاملاً نادیده بگیرد. اگر این چندین بار اتفاق بیفتد ، قیمت به مناطق زمانی فیبوناچی نمی پیوندد بنابراین یک نقطه شروع متفاوت ممکن است نتایج بهتری ارائه دهد. همچنین ممکن است مناطق زمانی فیبوناچی برای یک امنیت یا دارایی خاص چندان قابل استفاده نباشند.

برای تأیید معاملات یا تحلیل می توان از مناطق زمانی فیبوناچی استفاده کرد. به عنوان مثال ، اگر قیمت در حال نزدیک شدن به یک منطقه حمایت و همچنین یک منطقه زمانی فیبوناچی است و قیمت پس از آن افزایش می یابد ، این دو روش یکدیگر را تأیید می کنند. یک نقطه پایین به طور بالقوه در دسترس است و قیمت می تواند در حال افزایش باشد. برای ارزیابی چگونگی افزایش قیمت ممکن است فرم دیگری از تجزیه و تحلیل مورد نیاز باشد ، زیرا مناطق زمانی فیبوناچی نشان دهنده میزان حرکت نیستند. قیمت ممکن است پایین بیاید و سپس به طور قابل توجهی افزایش یابد ، یا فقط ممکن است به طور موقت قبل از سقوط به پایین ترین سطح افزایش یابد.

تفاوت بین  Fibonacci Time Zone وFibonacci Retracements

مناطق زمانی فیبوناچی خطوط عمودی هستند که دوره های زمانی آینده را نشان می دهند که در آن قیمت می تواند یک روند کم ، زیاد یا معکوس ایجاد کند. فیبوناچی اصلاحی مناطقی را نشان می دهد قیمت ممکن است به سمت پایین یا بالا پولبک کند. Retracements مبتنی بر قیمت است و مناطق حمایت یا مقاومت را براساس اعداد فیبوناچی فراهم می کند.

محدودیت استفاده از فیبوناچی زمانی

مناطق زمانی فیبوناچی یک شاخص ذهنی است از این جهت که نقطه شروع انتخاب شده توسط تریدرها متفاوت خواهد بود و هرکس به اندازه تجربه خودش آن را می کشد. همچنین ، از آنجا که برخی از سیستم عامل های نمودار به معامله گر اجازه می دهد تا مقدار زمان (۱) را انتخاب کند ، این موضوع به ذهنی بودن می افزاید و می تواند به طور کلی سودمندی شاخص را از بین ببرد.

اگر این نشانگر به درستی تنظیم شود ، ممکن است مناطق زمانی را نشان دهد که قیمت می تواند کم یا زیاد باشد. با این حال ممکن است اینها اوج یا فرودهای جزئی یا بزرگ داشته باشند. مناطق زمانی هیچ اطلاعاتی درباره میزان حرکت قیمت ارائه نمی دهند. آنها همچنین بندرت تاریخ دقیق نقطه عطف را مشخص می کنند. این امر تعیین اینکه آیا شاخص واقعاً پیش بینی کننده است یا به طور تصادفی در نزدیکی برخی نقاط معکوس ظاهر می شود ، دشوار می شود.

نحوه استفاده و کشیدن فیبوناچی زمانی

برای کشیدن فیبوناچی زمانی ، فاصله دو قله را ۰ و۱ قرار میدهیم و همین طور به ترتیب اعداد دیگر بصورت خودکار نمایش میدهد و ما از آنجا منتظر تغییر قیمت خواهیم بود یا ایکنه قله قیمت و دره قیمت را روی خطوط عمودی فیبوناچی تنظیم می کنیم.

 

2 3 300x226 - فیبوناچی زمانی Fib Time Zone

3 2 300x127 - فیبوناچی زمانی Fib Time Zone

درصورتی که از سایت tradingview استفاده می کنید از سمت چپ ابزار Fibonacci time zone را انتخاب کنید

درصورتی که از سایت رهاور استفاده می کنید از سمت چپ ابزار Fibonacci time zone را انتخاب کنید

در صورتی که از ایزی تریدر کارگزاری مفید استفاده می کنید از سمت چپ ابزار Fibonacci time zone را انتخاب کنید

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *