09150566946

معرفی کتاب مدیریت سرمایه گذاری و بورس اوراق بهادار

کتاب مدیریت سرمایه گذاری و بورس اوراق بهادار

با وجود گسترش نسبی دانش مالی در چند سال اخیر در ایران و توجه بیشتر مردم و دولت به بورس و بازار سرمایه، هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب، راه درازی در پیش است.

در حال حاضر، سطح آشنایی مردم کشورمان با بورس اوراق بهادار در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته، بسیار پایین است و در این حوزه هنوز جای خالی کتب و محصولات آموزشی و خلاء فرهنگ سرمایه گذاری کاملاً محسوس است.

هدف اصلی از گردآوری این کتاب، تهیه اثری برای آموزش بهتر دانشجویان رشته های مالی و مرتبط به آن و عموم علاقمندان به مباحث مالی و سرمایه گذاری است. به همین جهت سعی شده است تا ضمن بازبینی آثار و کتب موجود در این زمینه، مطالب به گونه ای جمع آوری و عرضه گردد که ضمن رعایت یک توالی منطقی، به جنبه کاربردی آن نیز توجه شود. به همین جهت در طی یازده فصل کتاب، مباحث از تعاریف و اصطلاحات کاملاً پایه و اولیه آغاز شده تا خواننده با فراگرفتن آن، آمادگی لازم برای موضوعات تخصصیتر را کسب نماید.

سپس به تدریج وارد مطالب کاربردی و عملی انجام دادوستد در بورس شده و سعی گردیده است تا نظریه های دانشگاهی علوم مالی به شکلی کاربردی تر مطرح و بررسی گردد. از این رو شاید بتوان گفت برای کسانی که می خواهند با مطالعه کتاب اقدام به ورود به بازار سرمایه و سرمایه گذاری در بورس بنمایند مطالعه شش فصل اول مفیدتر و کاربردی تر است. در پنج فصل بعدی، برخی نظریات و روشهای مالی که کمی تخصصی تر می باشد طرح شده است که در واقع مباحث فصول قبل خود را تکمیل می نماید

 بازگشت به صفحه لیست جامع از کتب مربوط به بازارهای مالی

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *