09150566946

وپویا با قیمت ۴۱۰۰ ریالی رسما به مبادلات بازار سهام پیوست

ImageHandler 1 3 - وپویا با قیمت ۴۱۰۰ ریالی رسما به مبادلات بازار سهام پیوست

در ششمین عرضه اولیه سال ۹۹ در فرابورس ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۵۵ کد معاملاتی به عنوان خریدار حضور یافتند که حداکثر ۲۲۹ سهم به ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۱۰ کد معاملاتی تخصیص یافت.
آخرین روز مبادلاتی هفته نخست تابستان مصادف با ششمین عرضه اولیه امسال در فرابورس ایران بود و طی آن هر سهم سرمایه‌گذاری پویا ۴۱۰۰ ریال قیمت خورد تا این شرکت به عنوان دومین شرکت از گروه سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ رسما به گردونه معاملات فرابورس اضافه شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، شرکت سرمایه‌گذاری پویا که اواخر سال ۹۸ پذیرش و در اردیبهشت‌ماه امسال در بازار اول فرابورس درج شد، تصمیم بر عرضه اولیه ۱۵ درصد از کل سهام خود برای نخستین بار گرفت و امروز ۵۶۰ میلیون سهم «وپویا» را به عموم خریداران عرضه کرد. در ادامه نیز ۴۰ میلیون سهم این شرکت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه می‌شود.

در این عرضه اولیه به روش ثبت سفارش دامنه قیمتی هر سهم سرمایه‌گذاری پویا از ۳۹۰۰ تا ۴۱۰۰ ریال تعیین شده بود که هر سهم «وپویا» در سقف این دامنه، قیمت خورد.

در ششمین عرضه اولیه سال ۹۹ در فرابورس ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۵۵ کد معاملاتی به عنوان خریدار حضور یافتند که حداکثر ۲۲۹ سهم به ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۱۰ کد معاملاتی تخصیص یافت.

در مورد متعهدین خرید در این عرضه اولیه باید گفت که شرکت صندوق سرمایه‌گذاری سپهر تدبیرگران خرید ۳۰ درصد و شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا نیز خریداری ۲۰ درصد از سهام قابل عرضه را در صورت فروش نرفتن در جریان عرضه، متعهد شده‌اند.

موضوع فعالیت اصلی «وپویا» سرمایه‌گذاری در سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا ‏سایر اوراق بهادار دارای حق رأی شرکت‌ها، ‏موسسات یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.‏

در هفتادو‌هفتمین نشست خبری «یک‌ دیدار، یک عرضه» نیز که مرتبط با تشریح ظرفیت‌ها و برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذاری پویا بود، عنوان شد که بازده پرتفو بورسی «وپویا» در سال مالی منتهی به ۳۰ بهمن‌ماه ۹۸ بالغ بر ۲۲۱ درصد و در دوره چهارماهه منتهی به ۳۱ خردادماه ۹۹ بیش از ۱۴۷ درصد بوده است.

 

 

منبع خبر: مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *