09150566946

ارز دیجیتال بایننس کوین چیست؟

65822 - ارز دیجیتال بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین (BNB) چیست؟

بایننس کوین توکن‌هایی هستند که در پلتفرم بایننس استفاده می‌شوند، بنابراین با اینکه این توکن در بازار آزاد معامله می‌شود و ارزش آن نوسان می‌کند، به طور سنتی همان چیزی است که شما به عنوان ارزهایی مانند دلار آمریکا یا بیت کوین می‌شناسید.

به همین علت، موارد استفاده برای بایننس کوین بسیار ارزشمند است و به همین دلیل است که ما شاهد افزایش ارزش این رمزارز هستیم.

بایننس کوین همان چیزی است که به عنوان آلت کوین شناخته می‌شود و هنگام ایجاد آن براساس استاندارد ERC-20 و با استفاده از شبکه اتریوم و بلاکچین ساخته شده است. این بدان معناست که این سکه نیز از قوانینی که جامعه برای بلاک چین اتریوم وضع کرده است پیروی می‌کند.

با این حال، مهم‌تر از همه، به بایننس کوین اجازه می‌دهد تا از ثبات و ایمنی بلاک چین و شبکه اتریوم بهره‌مند شود. دیگر نگران دزدیده شدن سکه‌های خود در یک حمله ۵۱٪ یا سناریوی هزینه‌های دو برابر نخواهید بود زیرا با ساخته شدن در شبکه اتریوم این ارز در برابر این تهدیدات محافظت می‌شود.

همه این‌ها در آوریل ۲۰۱۹ تغییر یافت، زمانی که صرافی Binance، BNB را به شبکه اصلی خود منتقل کرد. در آن زمان آنها ۵ میلیون توکن ERC-20 BNB را نیز سوزاندند و مقدار متناظر توکن BNB بومی BEP-2 را به کیف پول‌های خود اختصاص دادند.

در آن زمان بایننس کاربران را تشویق می‌کرد که توکن‌های ERC-20 BNB خود را به توکن‌های بومی BEP-2 تبدیل کنند، با این حال از نوامبر ۲۰۱۹، بایننس هنوز از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند و کاربران هنوز قادر به انتقال به توکن BEP-2 هستند، اگرچه امکان حذف توکن‌های ERC-20 بیش از این وجود ندارد.

تفاوت اصلی بایننس کوین و بیت‌کوین چیست؟

  • زمانی که صحبت از معامله‌ بیت‌کوین است، معامله‌گر همیشه باید در نظر داشته باشد که از کدام صرافی کریپتو استفاده کند. چراکه همه‌ صرافی‌ها و سایت‌ها به یک اندازه قابل اعتماد و امن نیستند. ارز دیجیتال بایننس کوین در صرافی Binance پذیرش می‌شود که این یکی از امن‌ترین صرافی‌ها در جهان است.
  • تمرکز در برابر عدم تمرکز: بیت‌کوین در همه جا معامله می‌شود و نسبت به انواع مختلفی از متغیرها آسیب‌پذیر است. ارز دیجیتال بایننس کوین کمتر مستعد تاثیر از شرایط خارجی است اما به شدت تاثیرپذیر از شرایط داخلی Binance است.
  • بایننس کوین، ارزی جدید است که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. اما از طرف دیگر، بیت‌کوین دارای سابقه طولانی و اثبات شده‌ای است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد.
  • حداکثر تعداد بیت‌کوین‌ها، ۲۱ میلیون اما عرضه‌ بایننس کوین ۲۰۰ میلیون کوین است. این بدان معناست که طی سالهای آینده، کوین‌های BNB می‌توانند به لحاظ حجم کلی، از بیت‌کوین سبقت بگیرند.

بر خلاف بیت‌کوین، اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌های پیشرو، بایننس کوین ارزی جدید در شبکه‌ بلاک چین محسوب می‌شود. این بدان معناست که سهم بازار آن نسبت به دیگر کوین‌های پیشرو، کمتر و علاوه بر آن، تخصیص پرتفوی معامله‌گران نیز به این دست از کریپتوکارنسی‌ها محدود است. در نتیجه این موضوع باعث می‌شود ارائه دهندگان کریپتو، بر سر منابع سرمایه‌گذاران هر روزه با هم به رقابت بپردازند. کریپتوکارنسی‌ها ممکن است به دلیل عدم وابستگی‌شان به دولت، برای بسیاری از معامله‌گران فریبنده باشند، اما این عاقلانه نیست که فکر کنیم اقدامات دولت تأثیر عمده‌ای بر ارزش آن‌ها نخواهد گذاشت. برای نمونه اگر اوضاع اقتصاد دولت ایالات متحده در شرایط نامساعدی باشد، این موضوع ممکن است باعث شود معامله‌گران به دلیل ترس از کاهش ارزش ارز خود، سرمایه گذاری‌شان را در فضای کریپتوکارنسی‌ها افزایش دهند.

بلاک چین بایننس

زنجیره بایننس چندین کارکرد مفید مانند ایجاد توکن‌های جدید برای دیجیتالی کردن دارایی‌های موجود، ارسال، دریافت، سوزاندن و بلوکه کردن و آزاد کردن توکن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین می‌توانید از طریق Binance Chain Explorer، API و رابط RPC، بازار DEX را برای تأیید قیمت و فعالیت بازار دارایی‌های خاص، بررسی تاریخچه معاملات و بلوک‌های زنجیره‌، رصد کنید.

ناگفته نماند که می‌توانید سایر داده‌های شبکه بایننس را از طریق full node یا API استخراج کنید، ابزارها و برنامه‌هایی را توسعه دهید تا به کاربران در استفاده از Binance Chain و Binance DEX کمک کند و همین‌طور توکن‌های BNB را نیز ارسال و دریافت کنید.

Binance Chain از نسخه اصلاح شده اجماع Tendermint BFT استفاده می‌کند. Tendermint برای استفاده در شبکه Cosmos ایجاد شده است و از معماری مدولار برای تحقق اهداف مختلفی استفاده می‌کند، از جمله ایجاد شبکه‌ها و لایه‌های اجماع یک بلاک چین به عنوان بستری که در آن می‌توان برنامه‌های مختلف غیرمتمرکز ایجاد کرد.

تمرکز اصلی در طراحی Binance Chain عبارتند از:

  • عدم نگهداری وجوه: معامله‌گران کنترل کلید و وجوه شخصی خود را حفظ می‌کنند.
  • عملکرد بالا: تأخیر کم، توان عملیاتی بالا برای کاربران بزرگ و معاملات با نقدینگی بالا. هدف ما دستیابی به زمان ۱ ثانیه در ایجاد بلوک، با ۱بار تایید نهایی بودن می‌باشد.
  • هزینه کم: هم در کارمزد و هم در هزینه نقدینگی.
  • تجربه کاربری آسان: همانند سایت com.
  • معاملات عادلانه: تا حد امکان، به حداقل رساندن معاملات بر اساس اطلاعات نهانی.
  • قابل تکامل: قادر به توسعه مداوم با استفاده از انباشته فناوری، معماری و ایده‌ها برای بهبود سیستم.

چگونه می‌توان بایننس کوین را ذخیره کرد؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، بایننس کوین یک توکن اتریوم ERC-20 است، به همین علت است که می تواند در کیف پولهای نرم افزاری ذخیره شود، برخی از این کیف پول ها عبارتند از:  Jaxx و MyEtherWallet، TREZOR، به طور کلی، هر کیف پولی که قادر به ذخیره اتریوم (ETH) است می‌تواند از توکن BNB نیز پشتیبانی کند.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *