09150566946

استراتژی‌های سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت

راهکارهای سرمایه گذاری بلند مدت باعث افزایش سرعت رشد سرمایه گذاری شما می‌شوند.

پنج استراتژی برای سرمایه گذاری بلند مدت:

۱- تاکنون هیچ سهامی، بسیار کم ارزش یا بسیار مطلوب نبوده و عدم یکپارچگی در بخش‌های داخلی شرکت‌ها وجود دارد

ما همیشه اعتقاد داریم، وقتی سرمایه‌گذار نسبت به درستی کار مدیران شرکت مورد نظرش شک و تردید دارد باید سهام خود را بفروشد. به عبارت دیگر، اگر فکر می‌کنید که شرکتی توسط کلاهبرداران اداره می‌شود، باید بلافاصله سهام را به فروش برسانید؛ مهم نیست که آن سهام از لحاظ سرمایه گذاری چقدر جذاب به نظر می‌رسد. بسیاری از شرکت‌های دولتی به طور غیرمستقیم از قوانین مالیاتی یا تصمیمات نظارتی استفاده می‌کنند. اگر این را به عنوان نشانه‌ای از یکپارچگی کامل بدانید، می‌توانید روند درست خرید و فروش را با قیمت حداقل بازار تکمیل کنید.

۲- سود متقابل (درآمد حاصل از سود) می‌تواند تاثیر ارزش سرمایه‌گذاری در بلندمدت را به شکل مطلوبی افزایش دهد

سود متقابل می‌تواند مادر تمام راهبردهای سرمایه گذاری بلندمدت باشد. این نکته‌ای است که سرمایه گذاران جوان باید آن را به یاد داشته باشند. این‌گونه، مزایای معاملات تجاری در سهام، بازپرداخت ثابت و همچنین در سرمایه‌گذاری‌های سودپرداختی مانند اوراق قرضه است. هنگامی که درآمد حاصل از بازدهی گذشته را دریافت می‌کنید، ارزش سرمایه گذاری شما چند برابر می‌شود. به جای افزایش نرخ ثابت، میزان دلار در پرتفوی شما با سرعتی شتابی رشد خواهد کرد.

برای به دست آوردن سود از این نکته باید برداشت ثابت از سرمایه خود را مورد توجه قرار دهید؛ حتی برداشت‌های به ظاهر کوچک، مانند کمیسیون‌های کارگزاری در طول یک یا دو دهه می‌تواند تاثیر زیادی بر سرمایه‌گذاری‌های شما داشته باشند.

۳- به‌عنوان یک گروه، سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت، از قیمت بالایی برخوردار هستند

اگر در پرتفوی خود، سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت دارید، به احتمال زیاد بازده ناچیزی خواهید داشت یا بعد از مدت طولانی به جای آنکه درآمد بالایی داشته باشید، سرمایه خود را از دست می‌دهید. به همین دلیل است که هنگام اضافه کردن هر چیزی به پرتفوی، باید دقت داشته باشید. این توصیه به ویژه برای سرمایه‌گذاران جدید که ممکن است به دنبال بازده غیرمستقیم از طریق سرمایه‌گذاری روی «IPOs»، سهام پنی و استاک آپشن (یا سهام کارکنان) باشد، کاربرد دارد. این‌گونه بازارها، ابزار مطمئنی هستند که شما را از موفقیت در سرمایه‌گذاری بلند مدت باز می‌دارند.

۴- انگیزه‌های مالی تأثیر بسیار زیادی بر اعتقادات صادقانه‌ دیگران دارند

این مساله زمانی درست است که ارائه‌دهندگان محصولات سرمایه گذاری چیزهایی برای برانگیختن انگیزه شما می‌گویند. یادتان باشد، عدم توجه به اختلافات سود می‌تواند برای سرمایه گذاری شما بسیار زیان آور باشد.

۵- بازارهای مورد نظر برای کالاهای تهاترپذیر مانند نفت، نرخ بهره و طلا غیرقابل پیش‌بینی هستند

چنین بازارهایی بسیار بزرگ هستند و محدودیت عملی در این که چه قدر معامله کنید، به همراه ندارند. به این ترتیب، اگر بتوانید آنها را پیش بینی کنید، می‌توانید به میزان قابل توجهی از کل پول جهان را به دست آورید. البته تا به حال کسی آن را انجام نداده است. به همین دلیل، طراحی پرتفوی خود به گونه‌ای که مجبور باشید مسیر آینده کالاهای قابل تهاتر مانند نفت، نرخ بهره یا طلا را به طور دقیق پیش‌بینی کنید کار اشتباهی است. کلید موفقیت سرمایه گذار، سرمایه گذاری در شرکت‌هایی است که به خوبی مدیریت می‌شوند. غیرقابل‌ پیش‌بینی بودن بازار، نیاز به قوانین را آسان‌تر می‌کند. شرکت‌هایی که به خوبی مدیریت می‌شوند، می‌توانند رکود مالی و بازار خرس‌ها را نسبت به سایر شرکت‌ها تحمل کنند.

همراه با استراتژی‌های سرمایه گذاری بلند مدت که در بالا ذکر شد، باید در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که توانایی استفاده از روندهای سکولار را داشته باشند. اینها شرکت‌هایی هستند که از روند به سود دست می‌یابند، فراتر از چرخه‌های اقتصادی هستند و تغییرات جاری در جامعه را منعکس می‌کند. مثلا لیبرال اقتصادی، بازنشستگی قریب الوقوع به دلیل ازدیاد جمعیت و دستاوردهای بهره‌وری از فناوری‌های کامپیوتری و ارتباطات در حال توسعه که در دسترس هستند، نمونه‌های از این مورد به شمار می‌روند. استراتژی‌های سرمایه گذاری بلندمدت با کسب سریع یک دلار یا سود حاصل از اطلاعات داخلی ساخته نمی‌شوند؛ آنها در طول زمان ایجاد شده و مهم‌تر از همه، به ما می‌آموزند که چگونه می‌توان از تکرار اشتباه‌های گذشته بازار جلوگیری کرد.

 

 

بازگشت به صفحه سرفصل های اصلی تحلیل بنیادی

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *