09150566946

استراتژی فارکس برای اسکالپ، استوکستیک + بولینگر باندز

همه می دانیم که چقدر عاشق معاملات اسکالپ هستید ، نه؟ با استفاده از این روش معاملاتی شما می توانید با معامله در بازه های زمانی کوچک (کمتر از ۱ ساعت) سود کسب کنید. در این مقاله ، شما را با یک استراتژی اسکالپ دیگر آشنا خواهیم کرد که مستلزم استفاده از باند بولینگر است.

قوانین استراتژی

 

بازه زمانی:  ۵ دقیقه

جفت ارز: GBP / USD ، EUR / USD

اندیکاتو های مورد نیاز: باند بولینگر با تنظیمات زیر: یک دوره ۲۰ روزه ، ۲ انحراف معیار. اندیکاتور استوکاستیک با تنظیمات استاندارد (۱۴ ، ۵ ، ۳) به عنوان فیلتر.

کلیت این استراتژی بر اساس تلاش برای یافتن یک باند بولینگر تخت یا فلت است. این بدان معناست که ما به دنبال بازار تخت یا فلت هستیم ، بازاری که قیمت، سقف ها و کف های جدیدی را نمی سازد. توصیه می شود که این استراتژی را در ساعات اولیه صبح یا شب که اروپا هنوز در خواب است و بازار متلاطم نیست، اجرا کنید. الگوریتم معاملاتی این روش بسیار ساده است. کافیست مراحل به شرح ذیل را رعایت کنید.

الگوریتم معاملاتی جهت پوزیشن خرید 

 

  1. وقتی قیمت با نوار یا باند پایینی بولینگر برخورد می کند و اندیکاتور استوکاستیک در منطقه بیش فروش قرار می گیرد، یک پوزیشن خرید باز کنید.
  2. می توانید حد ضرر خود را ۱۰ پیپ پایین تر از سطح سفارش خود قرار دهید. اگر فکر می کنید این مقدار حد ضرر برای روش معاملاتی شما بسیار خطرناک است ، می توانید فاصله بین نوار میانی بولینگر و نوار پایینی را محاسبه کنید. هرچه بازه بین نوار های بولینگر بیشتر باشد ، حد ضرر شما بیشتر خواهد بود.
  3. وقتی قیمت با باند بالایی بولینگر برخورد کرد پوزیشن خود را ببندید.

مثالی از GBP / USD را در نظر بگیریم. این جفت ارز در ۱۲ ژانویه ، بین ساعت ۰۰: ۰۰ الی ۰۷:۱۵ به وقت MT به صورت ساید یا خنثی معامله شده است. وقتی قیمت نوار پایینی بولینگر را لمس کرده ، ما به اسیلاتور استوکاستیک نگاه کردیم. در همین زمان ، قیمت وارد منطقه بیش فروش شده است. ما یک پوزیشن خرید روی ۱٫۳۵۰۷ باز کردیم. حد ضرر خود را ۱۰ پیپ پایین تر از نقطه ورود خود یعنی در ۱٫۳۴۹۷ قرار دادیم. حد سود خود را در ۱٫۳۵۲۷ یعنی در نوار بالایی بولینگر قرار دادیم. ما با موفقیت ۲۰ پیپ کاسبی کردیم!

1612347016 4a47a0db6e60853dedfcfdf08a5ca249 1200x1200 q90v3 - استراتژی فارکس برای اسکالپ، استوکستیک + بولینگر باندز

الگوریتم معاملاتی برای فروشندگان دقیقاً برعکس است!

 

الگوریتم معاملاتی برای پوزیشن فروش

 

  1. وقتی قیمت با نوار بالایی بولینگر برخورد کرد و اندیکاتور استوکاستیک در منطقه بیش خرید قرار گرفته بود ، یک سفارش فروش باز کنید.
  2. حد ضرر خود را ۱۰ پیپ بالاتر از نقطه سفارش خود قرار دهید. روش دیگر قرار دادن حد ضرر: فاصله بین باندهای بالایی بولینگر و میانی بولینگر را محاسبه کنید. نتیجه را با نقطه ورودی خود جمع کنید. حد ضرر خود را در سطحی که حاصل شده است ، قرار دهید.
  3. وقتی قیمت با نوار پایینی بولینگر برخورد کرد پوزیشن خود را ببندید.

با هم مثالی از این استراتژی را مرور کنیم.
یک بار دیگر به نمودار ۵ دقیقه  GBP / USD  نگاه کنیم. در ۱۴ ژانویه ، تقریبا بین ساعت ۲۳:۰۰ تا ۰۵:۰۰ MT قیمت در حال تثبیت بود. منتظر ماندیم تا قیمت نوار بالایی بولینگر را لمس کرده و اسیلاتور استوکاستیک به منطقه بیش خرید برسد. یک پوزیشن فروش در ۱٫۳۶۹۵ باز کردیم. این بار ، روش دیگر محاسبه میزان حد ضرر را امتحان کردیم. در مرحله اول ، فاصله بین نقطه ورود و نوار وسطی بولینگر را محاسبه کردیم (۰٫۰۰۰۷=۱٫۳۶۸۸-۱٫۳۶۹۵). بنابراین ، حد ضرر  ما ۷ پیپ بالاتر از نقطه ورود (۱٫۳۷۰۲) و حد سود ما در ۱٫۳۶۸۰ قرار داده شد (جایی که قیمت با نوار پایینی بولینگر برخورد می کند). در نتیجه ، ما ۱۵ پیپ کاسب شدیم.

 

1612347157 fb5c81ed3a220004b71069645f112867 1200x1200 q90v3 - استراتژی فارکس برای اسکالپ، استوکستیک + بولینگر باندز

جمع بندی

 

استراتژی که در بالا توضیح دادیم چندین مزیت بزرگ دارد. اول از همه ، اجرای آن بسیار آسان است و فقط نیاز به دو اندیکاتور دارد. ثانیا ، به شما این امکان را می دهد که در مواقع “خواب بازار” که نوسانات کم است و نمی دانید چه کنید ، بتوانید معامله کنید. ثالثا، این یک روش اسکالپ است ، محبوب همه! خوب پس چرا امتحانش نکنیم!

پی نوشت: معرفی و ارائه استراتژی های معاملاتی دلیلی بر سود ده بودن آنها نیست. ابتدا آنها را با دقت در حساب دمو فارکس تست کنید. می توانید برای نتیجه گیری بهتر، آنها را با سایر مباحثی که آموختید ترکیب کنید.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *