09150566946

تحلیل بنیادی،تکنیکال یا ذهنی؟قسمت ۴۳

در ادامه قسمت قبل بخوانید

1 - تحلیل بنیادی،تکنیکال یا ذهنی؟قسمت ۴۳

 

حال ببینیم این انرژی منفی چگونه بر دریافت او و نحوه برخورد او با یک سگ دیگر تاثیر می گذارد؟پاسخ به قدری آشکار است که پرسیدن این سوال بسیار خنده دار به نظر می رسد.واضح است لحظه ای که با سگ دیگری مواجه می شود،می ترسد.

دقت کنید که من از واژه «دیگر»استفاده کردم.یعنی منظورم یک سگ دیگر است نه همان سگ،به عبارتی منظور من این است که هر سگ دیگری از این به بعد این احساس را در او به وجود می آورد و نه فقط سگی که به او حمله کرده است.

هیچ تفاوتی هم نمی کند اگر سگ دومی بخواهد با حالتی دوستانه فقط با او سگ دوم بخواهد برای بازی به او نزدیک شود.همه ما تا به حال تجربیاتی از این دست داشته ایم که در شرایطی که کمترین خطری را احساس نمی کنیم،شخص دیگر بسیار وحشت زده است.ممکن است به زبان نیاوریم ولی با خود فکر میکنیم که این شخص،فردی غیر منطقی می باشد.

 

ادراک و ریسک

اگر تنها به گفتن این جمله اکتفا کنیم« که هیچ دلیلی برای ترس وجود ندارد» تاثیر قابل توجهی بر تغییر رفتار ما ندارد.فکر می کنید که کودک چقدر غیرمنطقی است که یک تجربه را به بقیه تسری میدهد و امکان تجربیات دیگر را از خود میگیرد.

اما آیا این کودک از شما که با ضرر کردن در یک معامله،از انجام یک معاملع دیگر وحشت دارید،غیرمنطقی تر است؟

با همین منطق شما در مورد کودک ،معامله گران برتر هم شما را غیر منطقی می دانند.زیرا موقعیت «لحظه اکنون»هیچ ربطی به معامله قبلی شما ندارد.هر معامله یک لبه با یک نتیجه ممکن و مستقل از معامله دیگر است.اگر به نحو دیگری فکر می کنید دلیل ترس شما معلوم است و کاملا به شما اطمینان می دهم که این ترس بی پایه است.

همان طور که میبینید برداشت یک نفر از ریسک از نظر شخص دیگر،غیر منطقی به نظر می رسد.ریسک نسبی است،ولی در آن لحظه برای شخصی که آن را حس می کند مطلق و بی چون و چرا به نظر می رسد.

وقتی که کودک برای اولین بار با سگ مواجه شد غرق در هیجان و کنجکاوی بود.آنچه موجب شد که او با یک تجربه ناگوار در اولین برخورد،در سایر موقعیت ها هم عکس العمل مشابهی داشته باشد،مربوط به نحوه اندیشیدن و پردازش اطلاعات توسط ذهن است.

اگر ترس یک مکانیزم طبیعی هشدار برای ذهن باشد،ذهن نسبت به سگ بعدی چگونه عمل خواهد کرد و چگونه به کودک هشدار می دهد تا مراقب باشد؟چه بر سر حس کنجکاوی طبیعی کودک می آید؟

مطمئنا تجربیات بسیاری در رابطه با سگ ها به جز تجربه اولیه او وجود دارد اما این کودک در برخوردهای بعدی با سگ ها چگونه عمل می کند و چه حسی در او به وجود می آید؟و چرا تقریبا غیر ممکن است که بتوانیم بدون اینکه بترسد با او در این مورد صحبت کنیم.

این سوالات را در قسمت بعدی مورد بحث قرار می دهیم و خواهیم دید که پاسخ های ساده ای دارند.

ادامه مطلب را در قسمت بعد بخوانید…

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *