• تولید کفش در ایران از عقبه و سابقه قابل توجهی برخوردار است و در زمان نه چندان دور گذشته، کفش ایرانی به عنوان یکی از محصولات قابل توجه مطرح و شهره بود.
با این وجود، مشکلات متعدد و متکثر در پیش پای این صنعت، شرایطی را رقم زده که در حا ل حاضر بسیاری از تولید کنندگان داخلی،امید چندانی به افق و آینده این فعالیت ندارند.
شاخص های سرمایه گذاری:
ظرفیت تولید: ۲۰۰ هزار جفت در سال
نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زیر بنای تولبد: ۱۲۰۰ متر مربع
هزینه تجهیزات: ۴٫۵ میلیارد تومان
تعداد اشتغال: ۴۶ نفر
نرخ بازدهی داخلی: ۳۴ درصد
مدت زمان بازگشت سرمایه: ۳٫۵ سال
• حدود ۵/ ۲۲ میلیارد جفت کفش در سراسر دنیا تولید میشود. توزیع جغرافیایی تولید کفش دنیا در آسیا متمرکز است ک در این بین چین تقریبا دوسوم بازار صادرات کفش را در اختیار دارد.هرچند ایران یکی از مرغوبترین چرمهای دنیا را تولید میکند، اما اکتفا به صادرات پوست و عدم فرآوری آن مانعی برای تسخیر بازارهای محصولات چرمی همچون کفش بهشمار میرود.این درحالی است که اگر چرم به کالای نهایی تبدیل و صادر شود علاوهبر ارزش افزوده بیشتر، ارزآوری بسیاری برای کشور خواهد داشت
• کفش چرم محصولی پرسود برای تولیدکننده و صادرکننده بهشمار میرود که اندازه بازار جهانی این صنعت با ارزش ۵/ ۳۶۵ میلیارد دلار، شاهدی بر وسعت و پتانسیل این صنعت است. کشورهای چین، ایتالیا، ویتنام، آلمان و اندونزی بهترتیب بهعنوان پنج کشور بزرگ صادرکننده کفش چرم در دنیا این موقعیت را بهخوبی شناسایی کرده و از آن بهره بردهاند، اما بر اساس آخرین آمارها، ایران از نظر ارزش صادرات در رتبه نودوچهارم قرار دارد.