09150566946

راه اندازی گلخانه گل ارکیده

photo ۲۰۲۱ ۰۸ ۰۹ ۱۷ ۱۴ ۵۲ - راه اندازی گلخانه گل ارکیده

📋ارکیده از پرفروش‌ترین گل‌های زینتی در جهان با ۲۵ هزار گونه و تنوع رنگی بسیار بالاست که ۸ درصد صادرات جهانی گل و گیاه را به خود اختصاص داده است. اهمیت پرورش این گل در صنعت گل و گیاه در کشور‌هایی مثل تایلند، استرالیا، سنگاپور، مالزی به صنعت میلیون دلاری تبدیل شده و نوع فالانوپسیس آن توانسته ۷۵ درصد بازار جهانی را از آن خود کند.

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار

ظرفیت پرورش: ۶ گلدان در متر مربع

نرخ برابری دلار: ۲۴۰۰۰ تومان

قیمت هرگلدان: ۶۰۰ هزار تومان

مساحت گلخانه: ۱۰۰۰ متر مربع

سرمایه ثابت: ۱٫۵ میلیارد تومان

تعداد اشتغال: ۴ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۷۰ درصد

مدت بازگشت سرمایه: ۱٫۵ سال 

📍یشترین تولید کننده فالانوپسیس گلدانی در جهان کشورهای هلند، آلمان، چین، تایوان، آمریکا و ژاپن است و معمولاً این تولیدات در طی یک همکاری چند جانبه بین کشورهای فوق حاصل می‌شود به طوری که تولید کولتیوارهای جدید و کارهای اصلاحی در آمریکا، انتخاب و گزینش‌های کلون‌های برتر از طریق کشت بافت در ژاپن، تولید انبوه گیاهچه‌ها در چین و پرورش گیاهچه‌ها از نونهالی تا گلدهی در هلند انجام می‌شود.

📈توجه به این گیاهان که دارای بازدهی بالا از نظر اقتصادی است می‌تواند سبب رشد و شکوفایی صنعت گل و گیاه کشور شود و بنابراین می توانیم با دست‌یابی به دانش فنی ریز ازدیادی و دانش تغذیه و فیزیولوژی ارکیده ها و بومی سازی آن در کشور باعث دسترسی آسان به این گیاه شویم که این خود توسعه کشت آن در کشور را به همراه دارد که یکی از اهداف مهم این تحقیق تکیه بر تولیدات داخلی و جلوگیری از خروج ارز برای واردات این قبیل گیاهان است.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *