09150566946

عناصر اصلی در معاملات CFD (قسمت۲)

هج کردن در معاملات CFD

در معاملات CFD یک معامله گر میتواند برای پوشش ریسک معاملات خود از استراتژی هجینگ استفاده نماید.

به عنوان مثال، اگر طبق تجزیه و تحلیل خود به این باور رسیدید که نرخ یورو در مقابل دلار ممکن است در کوتاه مدت در نتیجه گزارش نامید کننده بانک اروپا پایین بیاید، میتوانید مقداری از زیان احتمالی را با یک معامله موازی به نفع دلار امریکا در مقابل یورو باز کنید. در چنین شرایطی اگر این گزارش واقعا ناامید کننده باشد شما ریسک خود را از قبل پوشش داده اید یا هج کرده اید.

اسپرد و کمیسیون

در معاملات CFD در فارکس همیشه دو قیمت بر اساس ارزش ابزار اصلی به شما پیشنهاد می شود: قیمت خرید (Offer) و قیمت فروش (Bid) که قیمت خرید همیشه بالاتر از ارزش پایه فعلی خواهد بود و قیمت فروش همیشه پایین تر خواهد بود. تفاوت بین این قیمت ها اسپرد CFD نامیده می شود.

به غیر از اسپرد هزینه ای به نام کومیسیون وجود دارد که برخی از بروکرهای فارکس برای انجام معاملات کومیسیون “صفر” ارائه میدهند و شما برای معاملات CFD در این بروکرهای نیازی به پرداخت کومیسیون نخواهید داشت. اما برخی دیگر هزینه ای بعنوان کومیسیون دریافت میکنند که اضافه بر هزینه اسپرد است.

بیایید مثالی را در بازار طلا بزنیم. اگر انتظار دارید قیمت طلا افزایش یابد، ممکن است بخواهید یک موقعیت خرید با CFD در طلا باز کنید. تصور کنید که نرخ اعلام شده بروکر ۱۲۰۰/۱۲۰۵ دلار است (۵ دلار اسپرد پیشنهاد/فروش است). شما میخواهید ۱۰۰ CFD بر روی طلا بخرید بقیه ماجرا را در عکس زیر ببینید:

 

c4 - عناصر اصلی در معاملات CFD (قسمت۲)

محاسبه سود و زیان در معاملات CFD

برای محاسبه سود یا زیان کسب شده از یک معامله CFD، اندازه معامله (تعداد کل لات) را در ارزش هر لات (اعلام شده توسط بروکر) ضرب کنید. سپس آن رقم را در اختلاف قیمت زمانی که قرارداد را باز کردید و زمانی که آن را بسته اید ضرب کنید. این فرمول در زیر آمده است:

 

c5 - عناصر اصلی در معاملات CFD (قسمت۲)

برای محاسبه کامل سود یا زیان حاصل از معامله، هزینه یا هزینه هایی را که پرداخت کرده اید را نیز باید کم کنید. اینها می تواند هزینه های تامین مالی یک شبه، کمیسیون یا هزینه های حد ضرر تضمینی باشد.

تفاوت بین معاملات CFD و معاملات فیوچرز چیست ؟

به نقل از بروکر IG، هنگامی که معاملات CFD انجام میدهید، اگر انتظار دارید که بازار افزایش یابد، تعداد معینی از قراردادها را در بازار خریداری می کنید و اگر انتظار دارید کاهش یابد، آنها را می فروشید. تغییر در ارزش موقعیت شما منعکس کننده حرکات در بازار پایه است. با CFD ها، هر زمانی که بازار باز است، می توانید موقعیت خود را ببندید.

از سوی دیگر، معاملات فیوچرز قراردادهایی هستند که شما را ملزم به معامله یک ابزار مالی در آینده می کند. برخلاف CFD ها، آنها تاریخ و قیمت ثابتی را برای این معامله مشخص می کنند – که می تواند شامل مالکیت فیزیکی دارایی پایه در این تاریخ باشد – و باید از طریق صرافی خریداری شود. ارزش یک قرارداد آتی به اندازه تغییرات جاری در بازار پایه به احساسات بازار در مورد قیمت آتی دارایی بستگی دارد.

به بین دیگر به نقل از Investopedia، معاملات فیوچرز، قراردادها یا تفاهم نامه های استاندارد شده ای هستند که دارای تعهداتی برای خرید یا فروش یک دارایی خاص به قیمت از پیش تعیین شده با تاریخ انقضای آتی (فیوچرز) هستند. اگرچه CFD ها به سرمایه گذاران اجازه می دهند تا حرکات قیمت آتی را معامله کنند، اما به خودی خود قراردادهای آتی نیستند.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *