09150566946

فرانچایز فروشگاه زنجیره ای

photo 2021 08 15 00 26 10 - فرانچایز فروشگاه زنجیره ای

فرانچایز یکی از پدیده‌های دنیای معاصر در حوزه کسب و کار و خدمات عمومی است که منجر به ایجاد الگوهای زنجیره‌ای می‌شود. در این شیوه کسب و کار یک شرکت یا برند موفق، در ازای دریافت درصدی از درآمد طبق یک قرارداد مشخص و بلندمدت حق استفاده از لیسانس، برند و آموزش را به فرانچایز گیرنده می‌دهد و خدماتی مانند تأمین مواد اولیه، بازاریابی و تبلیغات را نیز بر عهده می‌گیرد.برای مثال در رستوران‌های زنجیره‌ای مالکیت هر شعبه با شخصی متفاوت است اما شیوه اداره، دستورالعمل پخت غذا، دکوراسیون و حتی تابلو و آرم رستوران مطابق با الگوی ثابتی صورت می‌گیرد که توسط فرانچایز دهنده تدوین می‌شود

شاخص های سرمایه گذاری در این کسب و کار:

نرخ برابری دلار: ۲۳۰۰۰ تومان

مساحت فروشگاه: حداقل ۱۰۰ متر مربع

مساحت انبار: حداقل ۲۰ متر مربع

هزینه تجهیزات: ۳۵۰ میلیون تومان

تعداد اشتغال: ۳ نفر

نرخ بازدهی داخلی: ۶۰ درصد

مدت زمان بازگشت سرمایه: ۱٫۵ سال

مزیت ها و نقاط قوت:

-برخورداری از سیستم تبلیغاتی متمرکز و یکپارچه

-تامین کالا بدون نیاز به مذاکره با تامین کننده

-عدم نیاز به خرید نقدی اقلام و هزینه انبارداری و خواب پول

-کاهش هزینه های فروش و توزیع

موانع و مشکلات:

-مشکلات مدیریت موجودی کالا

-نبود یا کمبود آمار و اطلاعات در خصوص فرایند توزیع

-میزان رقابت بالا

-مقاومت بخش سنتی در مقابل الگوهای مدرن

-دشواری های مربوط به تجهیز و راه اندازی و عملیاتی شدن فروشگاه

◊ صنعت خرده‌فروشی در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای از مهم‌ترین صنایع تا‌ثیرگذار بر زنجیره تا‌مین کالاهای مصرفی است. در حال‌حاضر از مهم‌ترین ویژگی‌های محیط این صنعت باید به رقابت فزاینده آن اشاره کرد. با توجه به افزایش رقابت در این صنعت و ظهور فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بررسی وضعیت این صنعت اهمیت پیدا می‌کند. از جمله برخی از مهم‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران می‌توان به شهروند، هایپراستار، هایپرمی، اورست ‌مدرن پارس، کوروش، ستاره‌شرق، سپه، اتکا و… اشاره کرد.

• در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای حدود ۱۵ درصد بازار خرده‌فروشی کشور را در دست دارند و سهم بازار فروش اینترنتی و آنلاین خرده‌فروشی نیز حدود چهار تا پنج درصد از کل این بازار تخمین‌ زده می‌شود که البته سالانه رشد بالایی را تجربه می‌کند.سهم زنجیره خرده‌فروشی مدرن در کشورهای تازه توسعه‌یافته و نیمه توسعه‌یافته حدود ۵۴ درصد و در کشورهای توسعه‌یافته ۸۲ درصد است؛ بنابراین فاصله ایران با دیگر کشورهای جهان در این زمینه بسیار زیاد است و فضای زیادی وجود دارد که این بخش گسترش یابد.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *