09150566946

فیلتر پیدا کردن سهام با P/E پایین

فیلتر پیدا کردن سهام با P/E پایین

 P نشان دهنده قیمت و E نشان دهنده سود سهام است و این نسبت یعنی قیمت سهم تقسیم بر سود آن که میتواند به سرعت ما را متوجه این قضیه کند که سود یک سهم چند قسمتم قیمت آن است. برای مثال سهمی که P/E آن ۴ است یعنی سود آن یک چهارم قیمت ان است.

مفهوم این نسبت به این معنی که یک سرمایه گذار حاضر است به ازای دریافت هر یک ریال سود در پایان سال، چند ریال سرمایه گذاری کند. برای درک بهتر این مفهوم به مثال زیر توجه کنید. فرض کنید شما ۱۰ هزار تومان در بانکی که سالانه ۲۰% سود به شما میدهد، سپرده گذاری می‌کنید. یعنی در ازای ۱۰ هزار تومان سپرده گذاری شما، سالیانه ۲ هزار تومان سود به شما تعلق می‌گیرد. در این مثال، P/E=10/2=5 خواهد بود. یعنی شما به ازای دریافت یک ریال سود در پایان سال حاضر هستید ۵ ریال سرمایه گذاری کنید. در بازار سهام نیز همین مفهوم برقرار است. اگر سهمی ۱۰ هزار تومان است و ۲۰۰ تومان سود دارد، یعنی نسبت قیمت به سود آن ۵ است و شما برای دریافت ۲۰ درصد سود در پایان سال آن را خریداری می‌کنید.

 

کد فیلتر :

به کمک فیلتر بالا میتوانید سهم‌هایی را با کمترین P/E پیدا کنید. این فیلتر سهم‌هایی را نشان می‌دهد که در بازه عددی بین دو عدد دلخواه باشد. بنابراین می‌توانید به راحتی نمادهایی که نسبت P/E خاصی دارند را پیدا کنید. برای مثال فیلتر بالا سهم‌هایی را فیلتر می‌کند که P/E بین ۱ تا ۳٫۵ دارند.

شما می‌توانید زمانی که کد این فیلتر را در سایت TSETMC کپی کردید این اعداد را به دلخواه تغییر دهید تا سهم‌هایی را با نسبت P/E دلخواهتان پیدا کنید.

 

  • کد زیر سهم هایی را نشان می دهد که P/E (پی بر ای) کمتر از صفر دارند. (شرکت های زیان ده در بورس)

  • کد زیرنمادهایی را نشان می دهد که P/E (پی بر ای) کمتر از ۵ دارند.

  • کد زیرنمادهایی را نشان می دهد که P/E (پی بر ای) بیشتر از ۵ دارند.

 

برای استفاده از این فیلتر اینجا کلیک کنید

 

مجموعه کامل فیلتر های کاربردی بورس

 

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *