09150566946

نمایش معاملات بلوکی

.jpg - نمایش معاملات بلوکی

فیلتر :

 

شرح عملکرد :
هنگامیکه در پایان نماد یک سهم عدد ٢ باشد، نشاندهنده معاملات بلوکی آن سهم است. این نوع معاملات که در خارج از تابلوی ا صلی سهم انجام میگیرد. این فیلتر سهمهایی که امروز معاملات بلوکی دا شتند را به شما نشان خواهد داد. اگر قیمت سهم در معامله بلوکی، بالاتر از قیمت پایانی سهم با شد، نشاندهنده ارزنده بودن سهم است و در صورتیکه قیمت سهم در معامله بلوکی پایینتر از قیمت پایانی سهم باشد، پیام منفی برای سهم است.

 

معاملات در بازار اوراق بهادار به خرد، بلوک و عمده تقسیم می شوند. در معاملات بلوک و عمده، حجم بیشتر و قابل توجهی از سهام شرکت، معامله می شود. سفارش خرید یا فروش بخش بزرگی از سهام یک شرکت را «معامله بلوکی» می گویند. این معامله با یک قیمت توافقی معین، میان خریدار و فروشنده، انجام می شود. قواعد مربوط به محدودیت حجمی و محدودیت قیمتی در معامله بلوکی، رعایت نمی شود. به طور معمول، سرمایه گذاران حقوقی وارد این معاملات می شوند. با توجه به نقد شوندگی سهام، معاملات بلوکی قیمت آن را تحت تاثیر قرار می دهد. برای جلوگیری از این تاثیرات شدید، خریدار و فروشنده در خارج از سیستم معاملاتی روی قیمت معامله، توافق می کنند. معاملات بلوکی با عنوان «سفارش های بلوکی» هم شناخته می شوند. در ایران، بازار جداگانه ای برای انجام این معاملات ایجاد شده که به آن «بازار بلوک» گفته می شود.

 

معمولا شنیده اید زمانی که شاخص کل روزانه منفی باشد در برخی نمادهای بازار ممکن است معامله بلوکی انجام شود. این معاملات به منظور مثبت کردن شاخص کل و یا کم کردن اثر منفی شاخص کل انجام می شود و اصطلاحا میگویند در نماد مورد نظر معاملات بلوکی انجام شده است.

بنابراین باید معاملات بلوکی را در هر روز مشخص کرد و اثرات آن را بر روی شاخص کل مشاهده کرد. چرا که ممکن است شاخص کل مثبت باشد و شما فکر کنید که بازار هم مثبت است در صورتی که بسیاری از نمادهای بازار منفی باشد و تنها معاملات بلوکی در یک سهم موجب رشد شاخص شده است.

در گزارشات روزانه بورس کلیه معاملات بلوکی منتشر میشود و با مراجعه به گزارش می توان دریافت که معامله بلوکی در چه نمادهایی و با چه حجمی و در چه قیمتی انجام شده است

 

آموزش استفاده :

برای تشخیص معامله ی بلوکی یا می توانید خودتان در بخش دیده بان بازار به صورت دستی دنبال معامله های بلوکی بگردین و نماد هایی که جلوی آن ها عدد ۲ وجود دارد نشان دهنده ی معامله ی بلوکی در آن نماد می باشد.مانند خساپا۲  یا فولاد ۲ و …

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *