09150566946

معرفی ارز دیجیتال اولنچ (AVAX)

avax - معرفی ارز دیجیتال اولنچ (AVAX)

معرفی ارز دیجیتال اولنچ (AVAX)

اَوِلانچ (Avalanche) یا اولنچ یک شبکه دیجیتالی بر بستر بلاک چین و به‌صورت متن‌باز است که از یک پروتکل اجماع خاص و منحصر به فرد استفاده می‌کند. پیش‌تر این شبکه را بانام آوا (AVA) می‌شناختند. این ارز دیجیتال اولین پلتفرم قرارداد هوشمند تلقی می‌شود که قادر است تراکنش‌ها را درزمانی کمتر از یک ثانیه انجام دهد.

رمزارز اولنچ از ابزار توسعه اتریوم (Ethereum development toolkit) به‌صورت کامل پشتیبانی کرده و توکنی که در شبکه خود از آن استفاده می‌کند، AVAX نام دارد. اولنچ در شبکه آزمایشی یا تست نت (Testnet)، توانست به رکورد تولید بیش از ۱۰۰۰ بلوک منحصربه‌فرد برسد، این رکورد در سرتاسر جهان اتفاقی باورنکردنی است.

زیرا اکثر شبکه‌های بلاک چین نه تنها در تست نت، بلکه در شبکه اصلی (Mainnet) خود نیز نتوانستند به آن برسند. از طرف دیگر، Avalanche در فضای کریپتو توانست یکی از بهترین پلتفرم‌های توزیع توکن را اجرا کند، پلتفرمی که در آن بیش از ۷۰ درصد از توکن‌های شبکه به شرکت‌کنندگان در پروتکل و افراد سازنده رسید و تنها ۱۴ درصد سهم سرمایه‌گذاران خصوصی اولیه بود.

این ویژگی یک عامل مؤثر در ترغیب سرمایه‌گذاران و معامله گران به فعالیت در شبکه اولنچ است. این شبکه بلاک چینی تیم توسعه‌دهنده بسیار گسترده‌ای دارد و اکثر توسعه‌دهندگان آن، محققان و پژوهشگران دانشگاه کرنل آمریکا هستند.

ویژگی­ های پلتفرم اولنچ (Avalanche)

معمولاً اکثر کاربران، پروتکل اجماع بیت کوین را پروتکلی کاملاً غیرمتمرکز می‌دانند که نظر همه مشارکت‌کنندگان آن مساوی است. اما متأسفانه این تصور غلط است، در بلاک چین بیت کوین اکثر تصمیمات را ماینرها می‌گیرند. اما در پروتکل اولنچ، مسائل حاکمیت از مسائل اجماع جداشده‌اند و هرکدام استقلال خود را دارند. اجماع در اولنچ، به‌وسیله پخش شدن اخبار، رأی‌گیری‌های گروهی و ترکیب هوشمندانه آن‌ها به‌دست می‌آید.

درصورتی‌که حاکمیت در این پلتفرم به‌وسیله نمونه‌برداری‌های مرتبط از کاربران، گرو گذاشتن و تصمیمات جمع حاصل می‌شود. این پروتکل جدید، مزایای تمام پروتکل‌های قبلی را داشته و بسیار کاربردی است.

واحد اصلی شبکه اولانچ، ارز دیجیتال AVAX است که به‌عنوان توکن پرداختی کاربرد دارد و برای عملیات درون شبکه استفاده‌شده و وظیفه امنیت شبکه را نیز بر عهده دارد. این پلتفرم تنها دو ثانیه زمان برای به قطعیت رسیدن نیاز دارد. به‌عبارت‌دیگر تراکنش شما تنها بعد از دو ثانیه، پردازش و تائید می‌شود. حداکثر ۷۲۰ میلیون واحد از توکن AVAX موجود است که روی شبکه اصلی ۵۰ درصد از آن توزیع خواهد شد.

این پروتکل توان عملیاتی بالایی داشته و قادر است، هزار الی ده هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند. در شبکه اولنچ نیازی به توافق برای هویت مشترکان، به‌منظور رسیدن به اجماعی غیرقابل‌انکار نیست. نکته‌ای که این پروتکل را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند، این است که آسیبی به طبیعت نمی‌رساند. به‌بیان‌دیگر اولنچ سازگار با محیط زیست است و انرژی را بیهوده هدر نمی‌دهد. مزایای بلاک چین ارز دیجیتال Avalanche عبارت‌اند از:

  • اکوسیستم برابر
  • مقیاس‌پذیری کارآمد
  • برای تراکنش‌های مصادف، تضمین وجود تقارن در این بلاک چین وجود ندارد.
  • تحمل خطای بیزانس

آینده ارز دیجیتال اولنچ (Avalanche)

در حال حاضر قیمت رمزارز اولنچ (AVAX)، ۴۱٫۱۵ دلار و حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۳۶۵.۲۹ میلیون دلار بوده است. این ارز دیجیتال در رتبه ۳۲ بازار کریپتو قرار دارد و ارزش بازار آن در حدود ۳.۱۷ میلیارد دلار است. نقشه راه این پلتفرم درباره ویژگی‌های خاص و نوع معماری آن توضیح می‌دهد. این وایت پیپر یک نوع خاص و جدیدی از پروتکل‌های اجماع را توصیف می‌کند که امنیت و قدرت بلاک چین اولنچ را تأمین می‌کنند. همچنین درباره نحوه استفاده از توکن AVAX نیز توضیحاتی را می‌دهد.

در انتها نیز چارچوب خاص و طبقه‌بندی‌شده را برای طراحی استیبل کوین‌ها و طراحی آن‌ها آورده است. با توجه به این‌که مدت‌زمان زیادی از شروع به‌کار این پروژه نمی‌گذرد، هنوز آینده مشخصی برای این ارز دیجیتال مشخص نشده است. تنها نکات قابل‌توجه­ای که وجود دارد، ایجاد برخی ویژگی‌هایی است که در آینده بر روی این پلتفرم اجرا می‌شوند، مانند مرورگر آوالانچ، نظارت بر شبکه، به‌روزرسانی پایگاه داده، اجماع و نکات امنیتی. با توجه به این ویژگی‌ها بسیاری از تحلیلگران به آینده ارز دیجیتال اولنچ خوش‌بین هستند.

نتیجه ­گیری

پروتکل Avalanche، ویژگی‌ها و مزایای تمامی پروتکل‌های قبلی را دارد. در این پروتکل تنها دو ثانیه زمان لازم است تا شبکه به قطعیت برسد. یعنی تراکنش‌ها بعد از دو ثانیه، پردازش و تأیید می‌شوند. این پروتکل همچنین می‌تواند هزار الی ده هزار تراکنش در ثانیه را تأیید کند. همان‌طور که گفتیم به دلیل این‌که این رمزارز به‌تازگی عرضه‌شده و ویژگی‌های جالبی را ارائه می‌دهد، بسیاری از کارشناسان به آینده ارز دیجیتال Avalanche امیدوار هستند.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *