09150566946

معرفی ارز دیجیتال تتا فیول (TFUEL)

theta fuel - معرفی ارز دیجیتال تتا فیول (TFUEL)

ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟

شبکه تتا بلاکچینی است که در سال ۲۰۱۹ میلادی به منظور پخش ویدیو ایجاد شده است. این شبکه غیرمتمرکز، منابع محاسباتی و پهنای باند را به صورت pear to pear یا همتا به همتا اشتراک‌گذاری می‌کند. جالب است بدانید که پروژه تتا توسط آقایان استیو چن (بنیان‌گذار یوتیوب) و جاستین کان (بنیان‌گذار تی‌ویچ) خلق و راه‌اندازی شده است. رمز ارز تتا فیوال (THETA) مسئول انجام فعالیت‌های حاکمیتی شبکه است. اعتبارسنجی این شبکه  توسط شرکت‌های معتبری چون گوگل، بایننس، بلاکچین گامی و سامسونگ انجام می‌شود و شبکه گاردین توسط هزاران گره ناظر به نظارت جامعه می‌پردازد. قرار است ارز دیجیتال Theta Fuel تحولی اساسی در صنعت پخش فیلم به وجود آورد.

آشنایی با بنیان گذاران رمز ارز (TFUEL) و (THETA)

آقایان میچ لیو و جیئی لانگ کسانی بودند که در سال ۲۰۱۸ میلادی، دست به تاسیس تتا کردند. آقای لیو، قبل از این در زمینه بازی، ویدیو، تبلیغات ویدیویی چون Tapjoy، پخش‌های زنده و استارت‌آپ‌های بازی مانند اپ‌های اجتماعی تلفن‎ همراه از قبیل بازی‌های THETA.tv و Gameview Studios سابقه فعالیت داشت. آقای لانگ هم دومین شخص در دنیا می‌باشد که پروتکل غیرمتمرکز تتا را ساخت. او با داشتن تجربه‌های مشابه در طراحی بازی، به کارگیری VR یا واقعیت مجازی، سیستم‌های توزیع شده در مقیاس بزرگ و همچنین تالیف چندین مقاله دانشگاهی، تألیف، حق ثبت اختراع مربوط به فناوری ویدیو، VR و بلاکچین دست به ایجاد این رمز ارزها نمود.

جالب است بدانید که تتا دارای تیمی متوسط و وب سایتی رسمی است. از جمله سرمایه‌گذاران این رمز ارز می‌توان به شرکت‌های مهمی چون سامسونگ نکست، صندوق نوآوری سونی، رسانه‌های دیجیتالی سرمایه‌گذاری BDMI برتلزمن، آژانس هنریCAA، DCM، Sierra Ventures وVR Fund اشاره کرد.

پلتفرم ارز دیجیتال تتا چه اهدافی را در نظر دارد؟

یکی از اهداف رمز ارز تتا جلوگیری از پرداخت کابران برای خدماتی است که پخش ویدیو را با کیفیت نامناسب ارائه می‌دهند. شبکه‌های کنونی با مشکلاتی جدی در این زمینه مواجه هستند. تتا سعی داد تا این سرویس‌ها را شناسایی کند و از پخش محتواهای بی‌کیفیت که در حین پخش متوقف می‌شوند، در بین فیلم از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر پرش می‌کند و یا کیفیتی پایین دارد، جلوگیری کند. بنابراین با ساخت شبکه همتا به همتا این مشکل را حل می‌کند. در ازای عملکرد مطلوب به هر تولیدکننده سکه پاداش داده می‌شود. کیفیت‌های بالایی مانند ۴K، ۸K و استفاده از واقعیت افزوده (VR) در ویدیو عملکردی مطلوب دارند و مستحق گرفتن سکه می‌باشند.

به علاوه، ارز دیجیتال تتا در نظر دارد تا از هزینه‌های زیاد فناوری‌های استریم فیلم‌ها جلوگیری کند. با داشتن یک زیرساخت عمومی دیگر لازم نیست هزینه گزافی پرداخت شود، همچنین در نظر دارد تا بر روی نامتمرکز بودن سیستم کار کند. برای همین هم سیستم پاداش‌دهی خود را به وجود آورده است تا آن را به طور مرتب بهبود بخشد.

براساس گفته‌های توسعه دهندگان شبکه‌ی تتا، بخش عمده‌ای از درآمدها به جیب خود این پلتفرم‌ها و تبلیغ کنندگان می‌رود در حالی که فقط بخش کوچکی از این پول در گردش نصیب بازدید کنندگان و تولیدکنندگان محتوا می‌شود. در اکوسیستم تتا، بازدیدکنندگان (بینندگان) می‌توانند با استفاده از کوین‌هایشان مستقیماً به تولیدکننگان محتوا پاداش دهند.

با استفاده از سیستم نظیر به نظیر (P2P) بلاک چین تتا، واسطه‌ها حذف می‌شوند و وابستگی تولید کنندگان محتوا به اشخاص ثالث (واسطه‌ها) یا میزبان‌های این دسته از پلتفرم‌ها یا وب سایت‌ها کمتر می‌شود.

علاوه براین، سیستم تتا باعث می‌شود تا هزینه‌های کلی سرویس‌های پخش فیلم کمتر شود و در نتیجه مخاطبین به ازای مقدار بیشتری از محتوا، پول کمتری پرداخت کنند.

امنیت شبکه تتا چگونه است؟

بلاک چین تتا به الگوریتم اجماع اثبات سهام اتکا می کند. با این وجود، این مکانیزم اجماع چند سطحی «تحمل خطای بیزانس» (BFT) را در بلاک چین خود برای دستیابی به امنیت بهتر همراه با کارایی بالاتر تراکنش اضافه می کند.

در زمان راه اندازی «تتا مین نت» در مارس ۲۰۱۹ ، تتا نود های نگهبان را معرفی کرد. با کمک نود های نگهبان، هیچ نهادی قادر به کنترل اکثریت سکه های تتا که در هر زمان سهم گذاری می شوند نخواهد بود. این به شبکه در دستیابی به حجم تراکنش بالای ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه کمک می کند.

تتا از یک طرح تشویقی مالی برای اطمینان از مشارکت کاربران در امور حاکمیتی استفاده می کند، بنابراین شبکه آن توسط خود کاربران ایمن می شود.

نتیجه­ گیری

شبکه THETA به‌منظور ترکیب ورزش الکترونیک با فناوری بلاک چین و همچنین افزایش امنیت پرداخت‌های کوچک، به وجود آمده است. توکن‌های اختصاصی این شبکه، تتا و تی فیول هستند. تیم توسعه‌دهنده تتا بر این باور است که پهنای باند لازم برای پذیرش جهانی و مقیاس‌پذیری را دارد.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *