09150566946

معرفی ارز دیجیتال هلیوم (Helium)

ارز دیجیتال هلیوم (Helium) چیست؟

d8aad988d8b6db8cd8add8a7d8aadb8c d9bedb8cd8b1d8a7d985d988d986 d987d984db8cd988d985 helium 600542f074fdf 300x168 - معرفی ارز دیجیتال هلیوم (Helium)

ارز دیجیتال هلیوم (HNT) یک شبکه بلاکچینی ‌غیرمتمرکز است که برای دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) درست شده است.  این پروژه در ژولای سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کرد.

شبکه اصلی Helium به دستگاه‌های بی‌سیم کم‌قدرت اجازه ‌می‌دهد که با یکدیگر ارتباط بگیرند و داده‌ها را از طریق شبکه نودهای خود ارسال کنند.

نود‌ها ترکیبی از دروازه‌های بی‌سیم (Wireless gateway) و دستگاه‌های استخراج بلاکچین هستند که در اصطلاح به آنها Hotspot ‌می‌گویند. کاربرانی که این نود‌ها را اجرا ‌می‌کنند، به عنوان پاداش توکن اصلی شبکه ارز دیجیتال هلیوم (HNT) را دریافت ‌می‌کنند.

تیم بنیان‌گذار ارز دیجیتال هلیوم چه کسانی هستند؟

ارز دیجیتال هلیوم سه بنیان‌گذار به نام‌های شان فانینگ (Shawn Fanning)، امیر حلیم (Amir Haleem) و سین کری (Sean Carey) دارد که شرکت خود را در سال ۲۰۱۳ تأسیس کردند.

امیر حلیم سابقه قوی در توسعه بازی داشت. فانینگ به خاطر توسعه سرویس Napster، که یک سرویس اشتراک‌‌گذاری موسیقی و جزو اولین سرویس‌های اینترنتی و همتا به همتا در سال ۱۹۹۰ بود، معروف شد.

کری نیز قبل از پیوستن به ارز دیجیتال هلیوم (Helium) در شرکت Where متعلق به PayPal مشغول به کار بود.

تیم Helium هم‌اکنون شامل اعضایی است که این شرکت بیان ‌می‌کند در سخت‌افزار، تولید، سیستم‌های توزیع‌شده، تکنولوژی همتا به همتا و بلاکچین تخصص دارند.

خصوصیات ارز دیجیتال Helium چیست؟

ارز دیجیتال هلیوم توانایی ارتباط دستگاه‌های اینترنت اشیا بی‌سیم را بهبود ‌می‌دهد. در سال ۲۰۱۳ زیرساخت‌های اینترنت اشیا هنوز در ابتدای راه خود بود، اما توسعه‌دهندگان ‌می‌خواستند عدم تمرکز را نیز به این شبکه اضافه کنند. برای همین از این شبکه به عنوان شبکه مردم نام ‌می‌برند.

جذابیت شبکه Helium بیشتر برای صاحبان دستگاه‌ها و افرادی است که به فضای اینترنت اشیا علاقه دارند. با ایجاد مشوق‌های مالی، تیم توسعه قصد دارند که این شبکه را بیشتر معرفی کنند.

شرکت‌کنندگان در شبکه Helium، دستگاه‌های Hotspot را که ترکیبی از ورودی‌های وایرلس و دستگاه ماینر است، خریداری ‌می‌کنند یا اینکه ‌می‌توانند خودشان دستگاه را بسازند. هر دستگاه Hotspot شبکه رادیویی را تا شعاع خاصی پوشش ‌می‌دهد و همچنین توکن شبکه هلیوم (HNT) را نیز استخراج ‌می‌کند.

این شبکه با یک الگوریتم اجماع جدید که بر اساس پروتکل HoneyBadger BFT است کار ‌می‌کند. استفاده از این پروتکل به نود‌ها اجازه ‌می‌دهد حتی وقتی کیفیت اتصال شبکه متغیر است بتوانند به توافق و اجماع دست یابند.

علاوه بر توکن HNT توکن دیگری به نام Data Credit وجود دارد که کاربران برای پرداخت هزینه تراکنش‌هایشان از آن استفاده ‌می‌کنند. این توکن قابل مبادله نیست و به حساب کاربری خود افراد متصل است.

 

چه مقدار توکن ارز دیجیتال هلیوم در چرخه قرار دارد؟

شبکه هلیوم در آغاز کار برای ساختن زیرساخت شبکه به مالکان نود‌ها توکن بیشتری ‌می‌دهد، در حالی که بعداً این مقدار توکن کاهش ‌می‌یابد و انتقال داده از دستگاه‌ها سود بیشتری دارد. این مکانیزم برای توزیع کامل توکن‌ها حدود بیست سال طول ‌می‌کشد. وقتی که شبکه آغاز به کار کرد، هیچ توکنی استخراج نشده بود؛ یعنی تعداد توکن‌های موجود صفر بود.

امنیت شبکه ارز دیجیتال Helium چگونه برقرار ‌می‌شود؟

شبکه هلیوم از یک مکانیزم توافق سفارشی به نام اثبات ظرفیت استفاده ‌می‌کند که به کاربران در ازای مشارکت در استخراج و تضمین پایداری شبکه، پاداش ‌می‌دهد. الگوریتم اثبات ظرفیت بر اساس پروتکل BFT است که به صورت اختصاصی برای ارتباط نود‌ها طراحی شده است.

تیم ارز دیجیتال Helium ‌می‌گویند که برای دارندگان توکن، کیف پول خود پلتفرم هلیوم از کلید‌های نامتقارن استفاده ‌می‌کند تا امنیت کلید خصوصی کاربران بیشتر شود.

از کجا ‌می‌توانید ارز دیجیتال هلیوم را خریداری کنید؟

توکن HNT از اکتبر سال ۲۰۲۰ در اکثر صرافی‌های مهم قابل خرید و فروش است. در صرافی‌هایی مثل بایننس و FTX با استیبل کوینی مثل تتر ‌می‌توان این توکن را خریداری کرد.

قیمت ارز دیجیتال هلیوم (Helium)

توکن شبکه هلیوم HNT است. توکن HNT در ژوئن سال ۲۰۲۰ با قیمت ۲٫۷ دلار به بازار ارز‌های دیجیتال عرضه شد. قیمت رمزارز هلیوم رشد صعودی ملایمی‌ را تا فوریه ۲۰۲۱ تجربه کرد و به ۲٫۴ دلار رسید اما ناگهان با رشد بازار ارزهای دیجیتال، قیمت Helium نیز در کمتر از دو ماه در آپریل سال ۲۰۲۱ به بالای بیست دلار رسید و پس از آن قیمت توکن HNT شکل اصلاحی به خود گرفت.

سخن پایانی

ارز دیجیتال Helium یک شبکه بلاکچینی ‌غیرمتمرکز را ایجاد کرده که در آن ‌می‌توان دستگاه‌های اینترنت اشیا را به هم متصل کرد. استفاده از تکنولوژی بلاکچین به صحت داده‌ها و امنیت آنها در اینترنت اشیا کمک ‌می‌کند. این ارز دیجیتال تیم توانمند و با‌سابقه‌ای دارد؛ به همین دلیل ‌می‌توان به آینده این پروژه بسیار امیدوار بود. از سال ۲۰۱۹ تا کنون این پروژه مسیر رو به رشدی داشته است.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *