09150566946

۵ نکته که در معاملات این هفته باید در نظر داشته باشیم

Untitled 1 - ۵ نکته که در معاملات این هفته باید در نظر داشته باشیم

۵ نکته که در معاملات این هفته باید در نظر داشته باشیم

۱) گزارش بیش از انتظار پالایشی ها، برخی بانکی ها و دیگر شرکت ها می تواند این هفته را تبدیل به هفته ای داغ نماید که ارزش معاملات خرد نیز به بیش از ۸ همت برسد. به نظر می رسد که در مورد تکرارپذیر بودن این گزارش ها نباید آنقدری خوش بین بود که آنها را پی به ای فووروارد ۳ تصور کرد و نه آنقدر بدبین بود که بگوییم اصلا تکرار نمی شود و پی به ای آنها بالا ۸ ۹ هست. به طور کلی داغ بودن معاملات این هفته اجتناب ناپذیر هست و باید جو این داغی ما را نگیرد. چه در خرید چه در فروش

۲) احیای برجام به عمر دولت روحانی قد نداد. برخی از افراد نزدیک به دولت رئیسی جوری صحبت می کنند انگار قرار است همان هفته اول دولت توافقی صورت پذیرد. دید واقع گرایانه به نظر ما این است که تغییر دولت روند مذاکرات را دچار تغییر جدی منفی یا مثبت نخواهد کرد. در واقع نه انتظار توافق درجا را داریم نه اینکه با آمدن رئیسی همه چیز متوقف شود. اما احتمالا در اوایل دولت آتی نیمچه توافقی صورت پذیرد و مقداری ارز گیر کشور بیاید.

۳) قیمت سهم ها به محدوده ای در حال نزدیک شدن است که بازارگردان ها و دارندگان حمایتی سهم ها انگیزه برای فروش پیدا کنند. به نظر می رسد در این شرایط حرکت به سمت سهم های کوچک و متوسط که سهم انباشته کمتری نزد حامیان دارند منطقی تر باشد

۴) گام سوم رشد برگشت از سقوط به طور کامل در حال نمایان شدن است. این گام احتمالا تا شاخص ۱۴۵۰-۱۵۰۰ ادامه پیدا کند. در صورت تحقق این گام می توان با خیال راحت گفت تفکر منفی از بورس و داستان سقوط تمام شده است. و در دوره استراحت بعد از گام سوم باید با خیال راحت پرتفو چینی کرد و به سرمایه گذاری خود ادامه داد.

۵) از اواخر هفته احتمالا صحبت ها در مورد گزارش عملکرد سه ماهه شرکت ها زیاد خواد شد. بهترین نمادها برای داشتن در این هفته نمادهایی هستند که در مسیر رشد قرار دارند و در سه ماه اول امسال نیز عملکرد مطلوبی خواهند داشت.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *