• پِت شاپ (Pet Shop) از دو کلمه pet به معنی حیوان خونگی و shop به معنی فروشگاه تشکیل شده و به فروشگاهی گفته میشه که کلیه محصولات مرتبط با حیوانات خانگی مثل غذا، قفس، خاک، اسباب بازی و … رو عرضه میکنه. این کلمه رو میشه به صورت «فروشگاه لوازم حیوانات خانگی» ترجمه کرد، با این حال این اصطلاح به همین شکل انگلیسی رایج شده و کم کم در بین مردم جا افتاده.
شاخص های سرمایه گذاری:
نرخ برابری دلار: ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زیر بنای: ۵۰ متر مربع
سرمایه ثابت: ۴۰۰ میلیون تومان
تعداد اشتغال: ۲ نفر
نرخ بازدهی داخلی: ۶۰ درصد
مدت زمان بازگشت سرمایه: ۱٫۵ سال
مزیت ها و نقاط قوت:
-بازار هدف مشخص
-سختی کار نسبتا پایین
موانع و مشکلات:
-مشکلات اخذ مجوز
-عدم وجود تعرفه مشخص و ایجاد بازار رقابتی
-ممنوعیت ارائه ی خدمات بهداشتی درمانی دامپزشکی توسط پت شاپها
• پت شاپها معمولا تمام وسایل و لوازم موردنیاز برای نگهداری از حیوانات را عرضه میکنند. مهمترین و سودآورترین محصولات یک پت شاپ غذای حیوانات است. یکی از دغدغههای اصلی صاحبان حیوانات خانگی تهیه غذای مناسب برای حیوان است.
• پت شاپ در کشور ما، درآمدی با حاشیه سود ایده آل است. ولی باید این را در نظر بگیرید پت شاپ یک علم است و فروش و عرضه درست آن نیز علم محسوب میشود که متاسفانه در ایران اطلاعات درستی از عرضه و مصرف این کالاها در اختیار بازار قرار نمیگیرد.نوع لوازم تولیدشده بر اساس وضعیت اخلاقی حیوانات و برخی از غذاهای تولیدشده بر اساس نوع بیماری حیوانات تولید و باید مورد مصرف قرار گیرد که متأسفانه بیاطلاعی در این زمینه باعث میشود تا مصرف نادرستی داشته باشند. برای مثال قلادههای ساختهشده بهمنظور شخصیتسازی حیوانات است و ما باید یه این اعتقاد دستیابیم که هر آنچه که در رابطه با نگهداری حیوانات ساخته میشود دارای پشتوانه علمی است.