09150566946

فیبوناچی اصلاحی Fibonacci Retracement

فیبوناچی اصلاحی Fibonacci Retracement

300x123 - فیبوناچی اصلاحی Fibonacci Retracement

سطوح اصلاح فیبوناچی Fibonacci Retracement خطوط افقی هستند که نشان می دهد در چه مواردی مقاومت و حمایت وجود دارد. آنها بر اساس اعداد فیبوناچی هستند. هر سطح با درصدی مرتبط است.درصد ، مقدار حرکت قبلی است که قیمت پس گرفته است. سطوح اصلاحی فیبوناچی این اعداد ۲۳٫۶٪ ، ۳۸٫۲٪ ، ۶۱٫۸٪ و ۷۸٫۶٪ می باشند. اگرچه به طور رسمی نسبت فیبوناچی نیست ، اما از ۵۰٪ نیز استفاده می شود.

این شاخص مفید است زیرا می تواند بین هر دو نقطه قابل توجه قیمت مانند بالا و پایین ترسیم شود. سپس نشانگر سطوح بین آن دو نقطه را ایجاد می کند.

فرض کنید قیمت سهام ۱۰ هزار تومان افزایش یابد و سپس ۲٫۳۶ تومان کاهش یابد. در این صورت ، آن ۲۳٫۶ درصد بازیابی کرده است که یک عدد فیبوناچی است. اعداد فیبوناچی در سراسر طبیعت یافت می شوند. بنابراین ، بسیاری از تجار بر این باورند که این اعداد در بازارهای مالی نیز ارتباط دارند.

1 2 300x123 - فیبوناچی اصلاحی Fibonacci Retracement

نکات کلیدی

  • سطوح اصلاح فیبوناچی Fibonacci Retracement هر دو نقطه را که معامله گر آن را مرتبط می داند ، به طور معمول یک نقطه بالا و یک نقطه پایین به هم متصل می کند.
  • سطح درصدی که ارائه می شود مناطقی است که قیمت می تواند متوقف یا معکوس شود.
  • نسبت هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد شامل ۲۳٫۶٪ ، ۳۸٫۲٪ ، ۵۰٪ ، ۶۱٫۸٪ و ۷۸٫۶٪ است.
  • تنها نباید به این سطح اعتماد کرد ، بنابراینکه تصور می شود که قیمت پس از برخورد با سطح خاص فیبوناچی معکوس شود ، بسیار خطرناک است.باید موارد دیگری هم در نظر گرفت.

فرمول سطوح فیوناچی اصلاحی

سطح اصلاح فیبوناچی Fibonacci Retracement فرمول ندارد. وقتی این شاخص ها روی نمودار اعمال می شوند ، کاربر دو نقطه را انتخاب می کند. به محض انتخاب این دو نقطه ، خطوط با درصدی از آن حرکت ترسیم می شوند.

فرض کنید قیمت از ۱۰ دلار به ۱۵ دلار افزایش یابد و این دو سطح قیمت نکاتی هستند که برای ترسیم شاخص اصلاح استفاده می شود. سپس ، سطح ۲۳٫۶٪ ۱۳٫۸۲ دلار خواهد بود (۱۵ دلار – (۵ x 0.236 دلار) = ۱۳٫۸۲ دلار). سطح ۵۰٪ در ۱۲٫۵۰ دلار خواهد بود (۱۵ دلار – (۵ ۰٫۵ ۰٫۵ دلار) = ۱۲٫۵۰ دلار).

نحوه محاسبه سطوح فیبوناچی اصلاحی

همانطور که در بالا بحث شد ، هنگامی که صحبت از سطح اصلاح فیبوناچی Fibonacci Retracement می شود چیزی برای محاسبه وجود ندارد. آنها به سادگی درصدی از هر محدوده قیمتی است که انتخاب شود.

با این حال ، اصل اعداد فیبوناچی جذاب است. آنها براساس چیزی به نام نسبت طلایی ساخته شده اند. دنباله ای از اعداد را با صفر و یک شروع کنید. سپس ، دو عدد قبلی را اضافه کنید تا یک رشته عددی مانند این بدست آورید:

۰, ۱, ۱, ۲, ۳, ۵, ۸, ۱۳, ۲۱, ۳۴, ۵۵, ۸۹, ۱۴۴, ۲۳۳, ۳۷۷, ۶۱۰, ۹۸۷٫٫با ادامه رشته به صورت نامحدود

سطوح اصلاح فیبوناچی همگی از این رشته عدد گرفته شده اند. پس از ادامه توالی ، تقسیم یک عدد بر عدد بعدی ۰٫۶۱۸ یا ۶۱٫۸٪ بازده دارد. یک عدد را بر روی عدد دوم در سمت راست آن تقسیم کنید و نتیجه ۰٫۳۸۲ یا ۳۸٫۲٪ است. همه نسبت ها ، به استثنای ۵۰٪ (از آنجا که این یک عدد رسمی فیبوناچی نیست) ، براساس برخی محاسبات ریاضی شامل این رشته عدد است.

جالب است بدانید که نسبت طلایی ۰٫۶۱۸ یا ۱٫۶۱۸ در گلهای آفتابگردان ، تشکیلات کهکشان ، پوسته ها ، آثار تاریخی و معماری یافت می شود.

سطوح فیبوناچی اصلاحی به شما چه می گویند؟

در حالی که سطح اصلاحی نشان می دهد که قیمت ممکن است از کجا حمایت یا مقاومت پیدا کند ، هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت در آنجا متوقف شود. به همین دلیل است که اغلب از سیگنال های تأیید دیگر مانند شروع شروع قیمت از سطح پایین استفاده می شود.

بحث دیگر در مورد سطح اصلاح فیبوناچی این است که بسیاری از آنها وجود دارد که قیمت تقریباً در نزدیکی یکی از آنها معکوس می شود. مشکل این است که معامله گران تلاش می کنند تا بدانند کدام یک در هر زمان خاص مفید خواهد بود. وقتی به نتیجه نرسد ، همیشه می توان ادعا کرد که معامله گر باید در عوض سطح دیگری از اصلاح فیبوناچی را جستجو می کرد.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *