09150566946

معرفی ارز دیجیتال نانو (NANO)

ارز دیجیتال نانو (NANO) چیست؟

nano coin 300x175 - معرفی ارز دیجیتال نانو (NANO)

نانو یک ارز دیجیتال است که هدف اساسی آن سرعت و بهینگی می باشد. در هنگام انجام معاملات و تراکنش، بلاکچین نانو حاوی تمامی اطلاعات زنجیره نبوده و از این رو اغلب مشکلات مربوط به سرعت انجام تراکنش در بلاکچین را برطرف نموده است. این ارز دیجیتال تراکنش های سریع با هزینه تراکنش صفر را به ارمغان آورده است که کاندیدای مهمی برای تراکنش های کوچک می باشد. 

نانو در سال ۲۰۱۴ توسط کالین لماهیو ایجاد شده، و علاوه بر سرعت بسیاری از خطاهای دیگر موجود در پلاتفرم بیت کوین را برطرف کرده و تیم توسعه به بهبود هر چه بیشتر این ارز پایبند است.

بیت کوین به صورت بالقوه یک ارز عالی به نظر می رسد، با این وجود دهه گذشته برای این ارز پر از آشفتگی بوده است. این ارز پرچم دار در دنیای ارزهای دیجیتال، با مشکلاتی همانند هزینه بسیار بالای استخراج، سرعت پایین انجام تراکنش ها و محاسبات بسیار پیچیده که نیازمند دستگاه های محاسباتی گران قیمت است، دست و پنجه نرم می کند. 

نانو یک ارز بی هزینه بوده و از انرژی الکتریکی بسیار پایین تری برای مدیریت و اجرای شبکه بلاکچین خود استفاده می کند. برخلاف بیت کوین و اتریوم، ارز نانو بلاکچین خود را بر روی حساب ها توزیع می نماید، که منجر به ایجاد یک شبکه با ارتباطات همتا به همتا شده و باعث کاهش تنگنا و سایر اثرات گردن بطری روی شبکه خواهد شد.

رسالت ارز دیجیتال نانو

یکی از اهداف ارز دیجیتال نانو ساده سازی است، تا جایی که نام این ارز در سال ۲۰۱۸ از RaiBlocks به دلیل سختی در تلفظ آن به نانو تغییر یافت، از این رو هر دو پروژه ارز دیجیتال، و نیز خود ارز نانو نام گرفتند. به عنوان یک پروژه و هم چنین به عنوان یک ارز دیجیتال، اهداف نانو با اهداف ارزهایی همانند بیت کوین، همپوشانی کاملی داشته و در تلاش برای جایگزینی ارزهای فیات (Fiat) یا بدون پشتوانه می باشد. 

به منظور ایجاد یک شبکه غیر همزمان، هر کدام از حساب های منفرد، مسئول مدیریت موجودی و سوابق تراکنش های خود می باشند. مبادله نانو یک فرایند دو مرحله است که در آن فرستنده باید یک تراکنش ارسال را آغاز نموده و گیرنده نیز یک تراکنش دریافت را اضافه نماید. سپس هر کدام از این تراکنش ها در یک بسته UDP جداگانه جای گرفته و به طور مستقلی به آن رسیدگی خواهد شد. همچنین کیف پول ها نیز از قبل کش یا Cache شده تا به صورت فعالانه ای برای تراکنش بعدی آماده باشند. 

از آنجایی که هیچ جزو سومی در تراکنش ها وجود ندارد، هیچ هزینه ای برای انجام تراکنش در پلاتفرم نانو اخذ نمی شود. از آنجایی که تایید تراکنش ها تنها به دو عامل میزان موجود حساب و خود تراکنش محدود شده است، سرعت انجام تراکنش ها به طور فزاینده ای بالاتر رفته است. این نحوه مدیریت تراکنش، بسیار مشابه با سیستم مدیریت تراکنشهای شبکه ویزا VISA می باشد. 

سرعت انجام تراکنش در ثانیه TPS ویزا عموما با ارزهای دیجیتال ارجاع داده می شود، اما این مقایسه یک به یک نمی باشد. به عنوان مثال یک تراکنش بیت کوین، شامل پردازش تمامی تراکنش های قبلی به اضافه تراکنش فعلی بوده و به منظور استمرار پایداری شبکه، هر گره باید تمامی تراکنش ها را پردازش نماید. اما تراکنش های نانو تنها یک بار پردازش می شوند. اگرچه میزان اطلاعات پردازش شده و فعالیت های صورت پذیرفته در هر تراکنش نانو ممکن است مقداری بیشتر از بیت کوین باشد، اما از آنجایی که تنها دو گره در یک تراکنش دخیل هستند، سرعت انجام یک تراکنش به مراتب سریع تر خواهد بود. 

نقشه راه ارز دیجیتال نانو 

نانو با هدف توزیع منصفانه تر و عادلانه تر از یک سیستم CAPTCHA نوین استفاده می کند. این سیستم که در سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرد، در ازای دریافت کوین، از کاربران می خواهد تا آزمون های پیچیده CAPTCHA را حل نمایند. این سیستم اجازه می دهد تا هر کسی با داشتن یک کامپیوتر تنها با سرمایه گذاری زمان و توجه خود در پروژه مشارکت داشته باشند، که از سیستم استخراج سایر ارزهای دیجیتالی پایدارتر و کم هزینه تر است. 

استفاده از این سیستم توزیع ارز باعث شد که ارز نانو برای کسانی که پول کافی برای سرمایه گذاری در دستگاه های گران قیمت استخراج را نداشته و یا از توانایی سرمایه گذاری در یک ICO بی بهره بودند، قابل دسترس تر باشد. این رویه منحصر به فرد باعث شد تا سکه های این ارز بر پهنه بسیار گسترده تری از جهان توزیع شده و به دست کسانی برسد که هرگز از ارز دیجیتال استفاده نکرده بودند.  علاوه بر اروپا و آمریکای شمالی، این رویه منجر به ساخت انجمن های فعالی در آمریکای مرکزی و جنوبی بخصوص گروهی بزرگی در برزیل و همچنین جنوب شرقی آسیا بخصوص در اندونزی شد. 

بنیاد نانو با فراهم سازی بهینه ترین و قابل دسترس ترین ارز دیجیتال، به افراد مختلف کمک کرده تا از یک راه پایدار به اقتصاد بین المللی متصل شوند. به منظور دستیابی هر چه بیشتر به این هدف، بنیاد نانو روی تقویت، پشتیبانی و گسترش آگاهی از شبکه نانو، تمرکز دارد. این شبکه برپایه پروتکل نانو بوده و دسترسی آسان برای عموم افراد را به منظور انتقال سرمایه بدون هیچ هزینه ای، و به صورت کاملا سازگار با محیط زیست، فراهم می کند. 

چگونه ارز Nano خریده و ذخیره کنیم؟

امکان خرید و فروش Nano در چند صرافی مختلف وجود دارد.

ساده‌ترین راه برای خرید ارزهایی مانند Nano در ایران این است که ابتدا ارزهای محبوب‌ترین مانند بیت‌کوین که امکان خرید آنها با ریال وجود دارد را خریداری کنید، سپس بیت‌کوین را به Nano تبدیل کنید.

کیف‌ پول‌های پشتیبانی‌کننده از Nano

اگر قصد دارید در Nano سرمایه‌گذاری کنید، باید یک کیف پول برای ذخیره‌سازی کوین‌های خود داشته باشید. گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارند که در ادامه چند‌ تا از آن‌ها را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

  • کیف پول آنلاین رسمی Nano که در وبسایت raiwallet.com امکان دسترسی به آن وجود دارد.
  • ربات تلگرامی RaiWalletBot در تلگرام این امکان را به شما می‌دهد که Nano های خود را دریافت، ارسال و یا ذخیره کنید.
  • کیف پول سخت‌افزاری Ledger nano s

آینده ارز Nano

به نظر می‌رسد که Nano در آینده به موفقیت‌های بسیاری دست یابد و کار خود را گسترش دهد. در ادامه این بخش می‌خواهیم چند تا از دلایلی را که نشان می‌دهد Nano آینده درخشانی دارد را خواهیم نوشت.

نظر مثبت متخصصان این زمینه

Charlie Lee، سازنده ارز دیجیتال لایت‌کوین، در یک توییت در اکانت شخصی خودش به تعریف و تمجید وایت پیپر Nano پرداخت و در مورد نکات مثبت و تکنولوژی خلاقانه‌اش صحبت کرد.

بازار ارزهای دیجیتال شدیدا به نظرات متخصصان و تعریف آن‌ها حساس است و اینگونه مصاحبه‌ها، توجه افراد به ارزهایی مانند Nano را جلب می‌کند.

کیف پول اندرویدی

تلاس Nano برای ساخت یک کیف پول اندرویدی، حرکت بزرگی است زیرا افراد زیادی از والت‌های موبایلی اندروید استفاده می‌کنند.

از آنجاییکه اکثر افراد از اسمارت‌فون‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد با راه‌اندازی این کیف پول شاهد پیشرفت بیشتر Nano خواهیم بود.

نسخه آلفای این کیف پول در دسترس قرار گرفته و بعد از انتشار رسمی و کامل آن سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب خواهد کرد.

حمایت Twitch

Twitch یک پلتفرم استریم گیم (پخش زنده بازی‌های کامپیوتری) است که مالک آن کمپانی آمازون است. این پلتفرم به تازگی Nano را به عنوان یکی از ارزهایی که کاربران با آن می‌توانند هزینه‌ها را پرداخت کنند، قبول کرده است.

این شبکه در حال حاضر هزاران عضو فعال و مشترک دارد. قبول Nano برای پرداخت‌های درون سیستمی Twitch یک نکته مثبت بزرگ در کارنامه Nano است.

تفاوت Nano با دیگر ارزهای دیجیتال

Nano در واقع آمده است که مشکلات بزرگ موجود در تکنولوژی بلاک‌چین را از بین ببرد.

این تکنولوژی با تمام مشکلات و معایبش توسط بیت‌کوین، اتریوم و ده‌ها رمزارز دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و Nano به جنگ آن‌ها آمده است.

مشکلاتی مانند، زمان طولانی انجام تراکنش‌ها، هزینه بالای آن‌ها و مصرف انرژی زیاد باعث شده‌اند که Nano توجهش را روی اینگونه مسائل بگذارد.

تمام ابزاری که Nano برای حل این مشکلات دارد همان اختصاص دادن یک بلاک‌چین شخصی به کاربران خودش است. چیزی که دیگر ارزهای دیجیتال از آن استفاده نمی‌کنند.

آیا سرمایه‌گذاری روی Nano خوب است؟

همکاری سود آور Nano با Twitch، شایعات لیست شدن در صرافی معتبر کوین‌بیس و راه‌اندازی کیف پول اندرویدی آینده درخشانی را برای Nano رقم زده است.

شاید آینده ارزهای دیجیتال و تکنولوژی‌های آن‌ها توسط Nano دستخوش تغییرات مثبتی شود؛ زیرا این رمزارز آمده است تا مشکلات بزرگی را حل کند. تنها لازم است که سیستمی که روی کاغذ به خوبی عمل می‌کند، در عمل نیز کاربرد داشته باشد.

نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که مهم‌ترین ویژگی Nano یعنی بدون هزینه بودن تراکنش‌ها باعث شده است که به سختی توسط صرافی‌های معتبر مورد استفاده قرار بگیرد و مهم‌ترین مانع محبوبیت و معروف شدن آن نیز همین مورد است.

صرافی‌ها با چنج کردن ارزها و انجام تراکنش‌ها پول در می‌آورند و بدون هزینه بودن تراکنش‌ها در Nano باعث شده است که پول در آوردن از طریق آن برای سایت‌ها کمی مشکل شود.

🔻🔻🔻🔻🔻
ویرا سرمایه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *